Gå til innhold

Midnas treningsdagbok

Midna

Anbefalte innlegg

Miss Shorty og Skya: Takk for det! :D Til helgen blir det feiring, men skal nok klare å få trent litt allikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var det bursdagsfeiring (litt vondt i hodet i dag ja), men fikk da trent før alt startet! I går løp jeg 20 minutter på mølla (som er dag tre i uke en av treningsprogrammet for ti km). Etterpå kjørte jeg igjennom styrkeprogrammet. Lurer på om jeg skal øke fra 30 til 35 kg på nedtrekken. Den blir i alle fall lettere og lettere, så jeg prøver på mandag!

Nå er det rydding fra i går (ser heldigvis ikke ille ut da) og klokken fire får jeg besøk av familie. Så i dag blir det dårlig med trening gitt! :)

Treninger i mai:

1. 2.mai - Oppvarming på romaskin 2000 m litt over elleve minutter. Gikk igjennom styrkeprogrammet og det gikk ganske greit. Ca 40 minutter til sammen fordi senteret stengte.

2. 4. mai - Dag 1, uke 1 av løpeprogrammet. (10 min løping, to min gange, 10 min løping, to min gange). 2000m romaskin på 9,46 min.

3. 7. mai - Dag 2, uke 1 av løpeprogrammet. (10 min løping, to min gange, 10 min løping, to min gange). Etterpå gikk jeg igjennom styrkeprogrammet, noe som gikk greit.

4. 9. mai - Dag tre uke en av løpeprogrammet. Løp 20 min sammenhengende på mølla. Gikk igjennom styrkeprogrammet etterpå. Gikk greit det også... Øke vektene litt?

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og brått så ble det trening i dag også! Dro ut på en løpetur for å teste ut Nike+ på ipoden. Syntes det fungerte bra, men aner ikke hvor nøyaktig den er da? Noen som har erfaring?

Jeg løp en rundt på 4,19 km i følge nike+ og løp i 24 minutter. Da tok jeg og trente litt bakkeintervaller i en bakke (løp fort opp fem ganger og jogget rolig ned). Etterpå tok jeg spensthopp og trente bevegelighet (klarte endelig å ta i bakken, er nemlig stiv som en stokk!).

Treninger i mai:

1. 2.mai - Oppvarming på romaskin 2000 m litt over elleve minutter. Gikk igjennom styrkeprogrammet og det gikk ganske greit. Ca 40 minutter til sammen fordi senteret stengte.

2. 4. mai - Dag 1, uke 1 av løpeprogrammet. (10 min løping, to min gange, 10 min løping, to min gange). 2000m romaskin på 9,46 min.

3. 7. mai - Dag 2, uke 1 av løpeprogrammet. (10 min løping, to min gange, 10 min løping, to min gange). Etterpå gikk jeg igjennom styrkeprogrammet, noe som gikk greit.

4. 9. mai - Dag tre uke en av løpeprogrammet. Løp 20 min sammenhengende på mølla. Gikk igjennom styrkeprogrammet etterpå. Gikk greit det også... Øke vektene litt?

5. 10 mai. - Jeg løp en rundt på 4,19 km i følge nike+ og løp i 24 minutter. Da tok jeg og trente litt bakkeintervaller i en bakke (løp fort opp fem ganger og jogget rolig ned). Etterpå tok jeg spensthopp og trente bevegelighet (klarte endelig å ta i bakken, er nemlig stiv som en stokk!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble trening i dag, men fy så dårlig det gikk! Begynte med 25 minutter oppvarming på ellipse. Ble vel 4,5 km. Det gikk greit bortsett fra at begge beina sovna. :P Etterpå gikk jeg igjennom styrketreningsprogrammet og det gikk så utrolig dårlig. Musklene var helt døde. Men så kom jeg jo på at det ble noen glass vin i helgen, utrolig dårlig med spising (og når det først var spising så var det kaker det gikk i). Så det er virkelig ikke rart at musklene mine ikke ville samarbeide i dag. Men da har jeg fått en oppvekker, og nå er det full skjerpings på sunn mat og regelmessige måltider.

I morgen har jeg planer om å løpe en runde på kvelden etter jobb. Jeg rir 5 dager denne uken så det blir jo nok trening det også. På torsdag er det sprangtrening, og det kan jo regnes som en styrkeøkt nesten! I tillegg har jeg tatt på meg å begynne å trene den ene treåringen i stallen, og det blir spennende. Føler at jeg skal få vært nok i bevegelse fremover i alle fall. ;)

Treninger i mai:

5. 10 mai. - Jeg løp en rundt på 4,19 km i følge nike+ og løp i 24 minutter. Da tok jeg og trente litt bakkeintervaller i en bakke (løp fort opp fem ganger og jogget rolig ned). Etterpå tok jeg spensthopp og trente bevegelighet (klarte endelig å ta i bakken, er nemlig stiv som en stokk!).

6. 11. mai. 25 min ellipse 4,5 km. Styrkeprogrammet. Trente litt over en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, slik økter har vi innimellom ;) Bra at det ikke tar gnisten fra deg :tommelopp: Spennende med ny hest å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt umotivert og tung i kroppen nå. Egentlig så er jeg veldig motivert til å trene, men er bare så utrolig kjedelig når hodet er tungt osv. Men ut på trening skal jeg i dag! Så nå sitter jeg og prøver p øke motivasjonen ved å lese treningsdagbøker, og det hjelper!

Klokken seks i kveld er det sprangtrening, og jeg gleder meg! Jeg kommer til å bli så sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. jeg hadde planer om å løpe til trening men det regner så utrolig mye nå. Da blir det mølleløping isteden! : )

Jeg har planer om å begynne å skrive opp hva jeg spiser og skjerpe kostholdet mitt, men jeg må bare vente til kakene fra bursdagen min er borte... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening: Jogget til treningssenteret. Ca 3,5 km. Tid 21 min 21 sek. Husker ikke gjennomsnittsfart. Trente så styrke på senteret. Prøvde meg på 35 i nedtrekk men det var tungt! Klarte vel 5 repetisjoner eller noe. Vil bli sterkere! Gikk igjennom hele styrkeprogrammet og jogget hjem igjen samme vei. Brukte 20 min da. Hadde en gjennomsnittsfart på 10 km i timen, og er fornøyd med det til å være meg! Forrige gang jeg løp den strekningen for to uker siden holdt jeg virkelig på å falle sammen. :P

Nå må jeg snart i stallen for å bli med på sprangtrening. Håper kroppen henger sammen så lenge. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl i dag! Jeg er sikker på at halvparten av stølheten kommer fra sprangtimen i går faktisk. Var så sliten at jeg holdt på å stupe i går. Før treningen måtte vi dra ut hindre og sette opp bane, og vi var bare to så det var nok å bære. Selve timen gikk greit, men jeg tror jeg aldri har blitt så sliten av å ri før. Hesten som oppfører seg som en liten engel i dressur ble utrolig sterk og løp avgårde og bukket mellom hindrene. Men jeg holdt meg på og vi kom oss da over hindrene, og det var supergøy! Jeg ble svett og anpusten, og håper på å satse mer på sprang fremover! Etterpå måtte vi rydde inn hindrene igjen, og da var jeg virkelig virkelig sliten. ;) Herlig!

Nå skal jeg sykle til jobb (kort dag) og ta meg en liten kardioøkt på treningssenteret etterpå. Det blir vel en tur på mølla i dag tenker jeg. Etterpå er det hjem å gjøre unna helgevasken. Har heldigvis fått unna litt nå, så det er ikke så ille.

På lørdag har jeg planer om å stå tidlig opp og bruke mange mange timer i stallen før jeg drar på senteret og trener styrke og litt kardio. Og på søndag blir det selvfølgelig treningsfri (skal trene hesten på dagen da, så helt fri blir det da ikke).

Masse energi nå, selvom jeg har vondt i hodet og er grisestøl! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en halvtimes løping på mølla. (to min gange, 15 min jogg, to min gange, ti min jogg, to min gange). Holdt meg på 9-10 km store deler av treningen, så det går fremover.

I går kveld ble det fest med en del på jobben, og formen i dag var ikke heeelt på topp. Glad jeg ikke drikker så ofte altså! Dro meg opp halv ni og dro i stallen. Red på tur i 1 time og 45 minutter, og det var herlig vær! Etterpå ble det en tur på treningssenteret også. Varmet opp med 15 minutter sykling og styrke:

Nedtrekk

10x30 kg

10x30 kg

5,5x35 kg (fyy så tungt det er for lille meg, men det skal bli lett en gang det også!!)

Brystpress

10x20 kg

10x20 kg

10x20kg

Mageapparat med litt lår

15x35 kg

15x35 kg

15x35 kg

Apparat for øvre del av rygg

10x15 kg

10x15 kg

10x15 kg

Vurderer å øke på denne neste gang.

Knebøy med manualer

10x12 kg (6kg i hver hånd)

10x12 kg

10x12 kg

Øvelse i apparat for korsrygg

15x25 kg

15x25 kg

Og mer orket jeg ikke. :( Var ikke direkte fyllesyk, men ikke direkte oppegående heller. :P Til informasjon skal jeg få bestilt meg veiledningstime, og begynne med mer frivekter og mindre apparat. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg, Miss Shorty! Ellers egentlig så gruer jeg meg litt også, men. ;) Klokken 19:00 på fredagen har jeg time, så kryss fingrene for meg da!

Denne uken har vært utrolig slitsom hittil, men nå har jeg faktisk fri resten av uken! :D

Jeg fikk ikke trent på mandag for måtte trene hesten før jeg dro på jobb, på tirsdag trente jeg etter jobb. Jeg startet med å løpe en økt på mølla. 36 min (10 min løping to min gange osv). Det ble litt over 5 km til sammen. Jeg ble så sliten! Skjønner at kondisen min ikke er helt på topp enda, men den har faktisk bedret seg radikalt fra jeg begynte å trene. Etterpå trente jeg styrke men var så gele i beina at jeg måtte droppe beinøvelsene. Tok resten av programmet som vanlig.

I dag er jeg så sliten, og det har blitt både jobb, middagslaging og trening av to hester + stallarbeid. Er ikke bare bare å drive med hest heller. Men det er jo trim det også! I morgen skal jeg ta meg en løpeøkt før det blir skikkelig styrke med frivekter på fredag!! :D Jeg har fri i helgen også så da må jeg få inn treningsøkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

Joggetur 31 minutter. Ca 5 km. Er kjempefornøyd! Med tanke på utgangspunktet, så har jeg absolutt forbedret meg. Da jeg var ferdig så hadde jeg mer å gi, men syntes det var best å ikke slite meg helt ut. For i morgen skal jeg jo få nytt styrketreningsporgram! :DD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg tilbake, og nytt program er i boks. Det ble ikke helt frivekter, men et godt steg på veien for lille meg. Jeg syntes programmet jeg fikk var mer enn nok å holde styr på, siden jeg er helt nybegynner. ;) Så vi ble enige om at jeg fullfører dette programmet og så får jeg et ordentlig tøft program etterpå. Kanskje jeg bytter ut noen av øvelsene hvis noen har noen tips til andre jeg kan klare å få til selv?

Programmet ble i alle fall slik:

- Brystpress med manualer. 6 kg i hver hånd til å begynne med. Slet litt med balansen, så greit å ikke ha det for tungt til å begynne med.

- Øvelse for øvre del av rygg i apparat med "snorer". Fy så vanskelig det var! Måtte begynne med å ikke ha noen vekter på i det hele tatt! :fnise:

- Øvelse for biceps i samme " snorapparat". 5 kg til å begynne med. Kan helt sikkert bare øke her.

- Øvelse for bakside av legg i apparat. 20 kg.

- Utfall med 4 kg i hver hånd.

- Situps på stor ball

- Rygghev

- Planken på stor ball.

Jeg vet ikke hva jeg syntes om programmet, men det er jo i alle fall en start. Jeg er i alle fall veldig motivert til å komme i gang og bli bedre! Neste gang jeg skal ha program vil jeg veldig gjerne ha med markløft og benkpress og ikk et eneste apparat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er fornøyd :) Det var ikke så mye apparater det der. Tror ikke de snor-apparatene isolerer muskelen din så mye som de som er mer faste. Det er jo bra. (Nå får noen rette på meg hvis jeg tar feil) Og brystpress med manualer er jo faktisk en skikkelig utfordring :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun som lagde programmet sa også det samme som deg om de kabel/snor apparatene. Så det er jo sikkert helt greit. Jeg er jo fornøyd med programmet, men kunne på en måte ønske at det hadde blitt med mer frivekter. På den andre siden så tror jeg det er greit å ta det litt steg for steg så jeg ikke gir helt opp (det er jo ingen tvile om at frivekter er vanskeligere). Nå er jeg i alle fall borte og snuser på frivektene, og jeg har jo som mål og gå helt over på frivekter! :D

Er det noen her som har tips til hvordan jeg kan trene baksiden av leggen uten apparat?

Kjenner at jeg kommer til å bli støl i lår og rumpe etter utfallene i morgen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jeg sluttet med leggtrening i benpressapparatet etter at jeg begynte med nordic hamstring:

Den tok mer enn godt nok på leggene også. Bra øvelse for hele baksiden av bena, anbefales varmt og hjertelig.

Utfall har fått meg til å bruke handicaptoalettet dagen derpå mer enn en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...