Gå til innhold

Midnas treningsdagbok


Midna

Anbefalte innlegg

Nå var det på tide at jeg fikk min egen treningsdagbok også! Jeg har nettopp begynt å trene på treningssenteret og i går hadde jeg en time med veileder der jeg fikk et styrkeprogram jeg skal følge. Jeg har valgt å fokusere mest på styrke, da jeg er slank og har litt for høy forbrenning. Kunne gjerne tenkt meg en kropp med litt mer muskler. ;) Jeg har også planer om å trene kondisjon, men tror ikke det blir hovedfokuset.

Vi har svømmehall på jobb så jeg pleier å svømme litt før og etter jobb. Det har jeg blitt litt lei av nå i det siste, så derfor tenkte jeg at jeg ville få mer ut av å kombinere det med treningssenteret.

I morgen er planen å sykle til treningssenteret, trene på sykkelen på senteret til oppvarmin før jeg går igjennom styrkeprogrammet mitt, før jeg sykler hjem igjen. På tirsdagen satser jeg på en kondisjonsøkt, før jeg skal ha ny time med veileder på onsdagen. Nå gleder jeg meg til å komme ordentlig i gang!

Jeg skal komme mer tilbake med mål og planer senere. Nå er det på tide å legge seg så ejg faktisk kommer meg opp og får trent i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var dagens trenings gjennomført. Begynte med 15 minutter på elipsemaskinen som oppvarming, gikk igjennom hele styrkeprogrammet mitt og avsluttet med å løpe 15 min på mølla. Det ble vel akkurat en time med trening til sammen! Da var trening nummer 3 i april gjennomført!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skya! Har både svømmehall og treningssenter på jobb, så jeg har i alle fall ingen unnskyldning for å la være! Trener og svømmer gratis også, må bare betale for veiledningstimene, men det er det jo verdt.

Tenkte å skrive opp treningene hittil denne måneden:

1. Onsdag 1. april - svømte 30 minutter med innlagt armstyrke.

2. Fredag 3. april - Styrke på treningssenteret (veiledningstime), syklet frem og tilbake.

3. Søndag 5. april - 15 min elipse, gikk igjennom styrkeprogrammet mitt (ca en halvtime), og avsluttet med 15 min løping og 5 min gåing på mølla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Så deg plutselig her inne, så da måtte jeg hilse på :)

Så flink du er til å trene!! Jeg følte også at jeg var kommet skikkelig godt i gang, men så ble jeg syk hele sist uke, og nå er det jo påskeferie :sjenert: Får satse på at jeg kommer inn i det igjen etter påske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så flott med gratis treningssenter og svømmehall! Sikkert lurt å variere treningsformene litt ja. Jeg har også litt høy forbrenning og skal passe på å ikke gå ned i vekt, men har begynt å trene kondisjon mest for å få energi og komme i form (så får jeg heller spise litt mer).

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Trimmi! JA, det er vel det som er planen min også. Kunne godt tenkt meg litt mer kondisjon for å si det sånn... Til tirsdagen skal jeg ta en skikkelig kondisjonsøkt, så får se hvordan det står til med den da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke er jo veldig bra da. Jeg burde sikkert trene mer av det, får se etterhvert. Virker som du har et bra opplegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så dumt med litt styrketrening nei. Jeg syntes det i alle fall er veldig morsomt! Det skal bli gøy å se på forbedringen, for nå klarer jeg ikke å ta så tunge vekter...

Jeg lurer på om jeg skal ta coopertesten til tirsdagen slik at jeg kan se hvor dårlig kondis jeg egentlig har, og så kan jeg ta den igjen om en måned eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carrie! Jeg så ikke innlegget dit ovenfor før nå jeg... :sjenert: Skaffe deg treningsdagbok du også? :)

I går ble det en tur på treningssenteret etter jobb, og det ble det jammen meg i dag også. *stolt*. I går trente jeg kondisjon på mølle og sykkel og i dag hadde jeg styrke med veilederen min. Jeg føler meg helt skjelven i beina og tror nok jeg kommer til å være skikkelig støl i morgen!

Treninger i april:

1. Onsdag 1. april - svømte 30 minutter med innlagt armstyrke.

2. Fredag 3. april - Styrke på treningssenteret (veiledningstime), syklet frem og tilbake.

3. Søndag 5. april - 15 min elipse, gikk igjennom styrkeprogrammet mitt (ca en halvtime), og avsluttet med 15 min løping og 5 min gåing på mølla.

4. Tirsdag 7. april - Trente 45 minutter kondisjon. 30 minutter mølle og 15 minutter rask sykling.

5. Onsdag 8 april - Styrketrening med veileder. 15 minutter på elipsemaskinen før og etter. 1 time og 10 min til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det trening i dag også. :) I dag ble det en kondisjonsøkt på mølla. først 30 minutter og så tok jeg coopertesten (løpe så langt man kan på tolv minutter) etterpå. Jeg endte på 1800m noe som vil si under middels på coopertesten. Det er jo ikke bra, men jeg har jo nettop begynt, så da har jeg noe å gå ut i fra. Jeg skal ta den igjen om en måned og se hva fremgangen har blitt. :) Egentlig så er jeg ganske stolt at jeg klarte å løpe så lenge uten å måtte stoppe. :P

I morgen skal jeg en ny tur på treningssenteret og da skal jeg trene styrke.

Treninger i april:

1. Onsdag 1. april - svømte 30 minutter med innlagt armstyrke.

2. Fredag 3. april - Styrke på treningssenteret (veiledningstime), syklet frem og tilbake.

3. Søndag 5. april - 15 min elipse, gikk igjennom styrkeprogrammet mitt (ca en halvtime), og avsluttet med 15 min løping og 5 min gåing på mølla.

4. Tirsdag 7. april - Trente 45 minutter kondisjon. 30 minutter mølle og 15 minutter rask sykling.

5. Onsdag 8 april - Styrketrening med veileder. 15 minutter på elipsemaskinen før og etter. 1 time og 10 min til sammen.

6. Fredag 10. april - Konisjonstrening. 42 minutter på mølla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble trening i dag også! Dro med meg samboer opp på treningsstudioet i ti-tiden og startet dagen massasjoestolen. :hjerte: Deretter ble det 15 minutter på elipsemaskinen etterfulgt av en gjennomgang av styrkeprogrammet. Det var TUNGT og teknikken sviktet litt helt på slutten på noen av øvelsene, men jeg tror det bare kommer til å bli bedre etterhvert. :) Er kjempefornøyd med treningen alt i alt! tviler ikke på at jeg kommer til å bli støl i morgen... Dette ble denne ukens siste trening, og jerg gleder meg allerede til madagen! :)

Treninger i april:

1. Onsdag 1. april - svømte 30 minutter med innlagt armstyrke.

2. Fredag 3. april - Styrke på treningssenteret (veiledningstime), syklet frem og tilbake.

3. Søndag 5. april - 15 min elipse, gikk igjennom styrkeprogrammet mitt (ca en halvtime), og avsluttet med 15 min løping og 5 min gåing på mølla.

4. Tirsdag 7. april - Trente 45 minutter kondisjon. 30 minutter mølle og 15 minutter rask sykling.

5. Onsdag 8 april - Styrketrening med veileder. 15 minutter på elipsemaskinen før og etter. 1 time og 10 min til sammen.

6. Fredag 10. april - Konisjonstrening. 42 minutter på mølla.

7. Lørdag 11 april- 15 minutter elipse til oppvarming og gjennomføring av styrkeprogram. Litt under en time til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heo hei, så i deg generelle dagboken din at du hadde startet opp treningsdagbok, så da lette jeg deg like gjerne opp:) Så utrolig flink du har vært til å trene. Kjenner jeg blir inspirert til å fortsette det bra treningsopplegget jeg også har startet på.

Treningssenteret vår har ikke spinningtimer i påsken, noe som er det eneste jeg kan trene for tiden, så da må jeg bare prøve å spise sunt ipåsken (lettere sagt enn gjort...)

Ha en forttsatt god påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trimmi. :) Syntes jeg har vært ganske flink nå ja (kan vel ikke si noe annet), ser i boken din at du er kjempeflink du også!

Zarabi - så koselig at du fant meg her inne også. Så utrolig kjedelig at du har porblemer med kneet. Leste at du skulle oppereres. :( Unner deg ikke det altså! Men jeg håper at du i alle fall bli bra slik at du kan trene ordentlig igjen.

I dag har jeg hatt en super treningsøkt sammen med samober. Startet med ti minutter elipse som oppvarming og så gikk jeg igjennom styrkeprogrammet. Jeg økte litt på vektene på nesten alle øvelsene, og det kjenntes bra. På noen av øvelsene tror jeg at jeg skal klare å øke enda mer neste gang da jeg ikke slet nevneverdig på slutten.

Etter styrketreningsøkten ble det en liten kondisjonsøkt som var 20 minutter jogging på tredemølla. Plenen er å trene vanlig løping noen uker fremover så formen blir ok, og så skal jeg begynne på intervaller etter det. Men jeg syntes det er griet å bygge opp en "grunnform" før jeg begynner med det. Jeg lurer på om jeg skal prøve å løpe 5km en dag denne uken.

Treninger i april:

1. Onsdag 1. april - svømte 30 minutter med innlagt armstyrke.

2. Fredag 3. april - Styrke på treningssenteret (veiledningstime), syklet frem og tilbake.

3. Søndag 5. april - 15 min elipse, gikk igjennom styrkeprogrammet mitt (ca en halvtime), og avsluttet med 15 min løping og 5 min gåing på mølla.

4. Tirsdag 7. april - Trente 45 minutter kondisjon. 30 minutter mølle og 15 minutter rask sykling.

5. Onsdag 8 april - Styrketrening med veileder. 15 minutter på elipsemaskinen før og etter. 1 time og 10 min til sammen.

6. Fredag 10. april - Konisjonstrening. 42 minutter på mølla.

7. Lørdag 11. april - 15 minutter elipse til oppvarming og gjennomføring av styrkeprogram. Litt under en time til sammen.

8. Mandag 13. april - 10 min elipse til oppvarming. Gjennomførte styrkeprogrammet og økte vektene litt på de fleste øvelsene. Avsluttet med 20 min jogging på tredemølla og litt tøyeøvelser i apparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stemmer det, men det er bedre det enn å ha det slik som jeg har det nå. Jeg liker egentlig å trene og jobbe med kroppen, så gleder meg til jeg kan gjøre det igjen :)

(fortsatt utrolig inspirert av treningen din)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg klarer å holde deg inspirert helt til du kan trene igjen da! (tror egentlig ikke du trenger meg for å starte opp igjen men :P )

Det kribler egentlig litt i kroppen etter en løpetur før jobb i morgen, men tror jeg skal begrense meg. Nå står jeg og lager grønnsaker og dip til meg og samober. Nå er det nok godteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg begynte så vidt på en treningsdagbok tidligere, men jeg skal opprette en når jeg kommer hjem igjen. Jeg var ute og jogget i dag, og kjente at det var virkelig deilig å bevege seg :) Må komme meg både på treningssenteret og i svømmehallen når jeg kommer hjem.

Er forresten enig i at det er nok godteri nå.. føler jeg bare har spist og spist i påsken :/

Endret av -Carrie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til du åpner treningsdagbok! Da skal jeg love å være fast inventar der. ;)

I dag hadde jeg en liten nedtur. Jeg dro blid og fornøyd på trening etter jobb, og da jeg skulle skifte fant jeg ut at jeg hadde glemt treningsbukse! Jeg hadde heller ikke bil så måtte vente på å bli hentet, og bare droppe treningen enn så lenge. Planen er å komme meg på treningssenteret når jeg har kommet hjem fra stallen i kveld, for jeg tror jeg rekker det. Så nå krysser jeg fingrene for at jeg ikke dropper unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...