Gå til innhold

Allergisk mot BHen/noe i BHen?

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica
Skrevet

De siste par månedene har jeg slitt med kløe på "undersiden" av puppene, og huden der er rød og irritert. Men dette skjer kun når jeg har på meg BH! Går hjemme og er ikke alle dager jeg har på "ordentlig" BH, noen dager går det i bikinitopper eller ingenting.

Jeg har en følelse av å ha hørt om "BH-allergi" før, at det er noe de bruker enten i sømmen eller fóret som noen kan reagere på. Noen andre som har hørt om dette? Det begynner å bli fryktelig frustrerende å gå rundt og klø hele tiden!

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Nikkelallergi kanskje? Hvis du googler litt saa ser du at det brukes nikkel i spilene. Det er jo regler for hvor mye de kan inneholde, men enkelte kan jo reagere alikevel.

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Jeg har samme problem, definitivt spilen.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

jeg klør også ofte under puppene, men det tror jeg skyldes seboreisk eksem.. har hatt det mellom puppene, og er ganske sikker på at det er de samme når det klør under puppene.. Det er kanskje lurt å gå til legen for å sjekke om man kan få noe for det...

Skrevet

Hvordan får dere til å reagere på spilen? Jeg hadde ganske alvorlig nikkelallergi når jeg var mindre, i tiden jeg begynte med BH. Jeg reagerte på øredobber med nikkel allerede etter en halvtime, og da var det ikke nødvendigvis snakk om store mengder nikkel. Men BH-er har jeg aldri reagert på.

Jeg ville heller tippet at det er skyllemiddelet eller vaskepulveret man bruker folk reagerer på. Virker mer logisk for meg, men om det bare er på undersiden er jo det litt rart også.

Skrevet
Hvordan får dere til å reagere på spilen? Jeg hadde ganske alvorlig nikkelallergi når jeg var mindre, i tiden jeg begynte med BH. Jeg reagerte på øredobber med nikkel allerede etter en halvtime, og da var det ikke nødvendigvis snakk om store mengder nikkel. Men BH-er har jeg aldri reagert på.

Jeg ville heller tippet at det er skyllemiddelet eller vaskepulveret man bruker folk reagerer på. Virker mer logisk for meg, men om det bare er på undersiden er jo det litt rart også.

Jeg fjernet spilen og problemet mitt ble løst. Jeg ressonerer meg derfor frem til at problemet lå i spilen. Jeg bruker forøvrig Neutral vaskepulver, jeg vet ikke om det finnes noe mer allergivennlig vaskepulver?

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg bruker også Neutral. Tror ikke det er vaskemiddelet, siden jeg reagerer ikke når jeg har på bikinitopp, eller ordentlige formpressede bh'er (men disse går istykker så fort at jeg kan ikke gå med bare sånne... Det blir innmari dyrt i lengden! Ikke er de særlig lekre heller, det er kun til bruk som "tskjorteBH")

Dette skjer selv på BHer uten spiler for min del. Og det er hele undersiden av brystet, ikke bare der spilen er, men helt opp til brystvorten. Jeg har dessuten ikke nikkelallergi, kan gå med smykker og øredobber med nikkel uten problemer.

Skrevet

Er det nupper som irriterer, kanskje? Jeg vet mine BH-er blir nuppete i spile-området etter 2-3 vask, i alle fall, kan forestille meg at det kan irritere om det blir litt friksjon.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg reagerer på polastan, det blir gjerne brukt i sømmene på bhr. Det er så lite av det at det ikke står på merkelappen.. For meg har det holdt å stå i prøverommet med bhn på i et par minutter, for da kjenner jeg om det klør.

Polastan er mest brukt i litt billige bhr, som fra hm, lindex, cubus osv. Da puppene mine ikke passet i lindex bhr lenger og jeg gikk over til dyrere merker som Freya, Fantasie osv så har jeg ikke reagert på en eneste bh. Ergo, de litt dyrere bruker ikke polastan.

Høres ut som du har samme problem ja, selv om du har fått tusen andre gode forslag over her...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg reagerer på nikkel i BH'n også. Både med spilene og hektene bak. Klør og irriterer som bare det.

Har gått over til sports BH,, men en får jo ikke særlig pupp i dem da,, rimelig flate greier... Men men en slipper nå å klø.

Reagerer på vaskemiddlene og så jeg har gått helt over til naturell og uten parfymer både på vaskemiddel og skyllemiddel.

Har vært på utkikk etter BH uten spiler. Og bikinier uten spiler.

Helst noen som ikke ser "bestemoraktig" ut, men har litt brede stropper og god støtte i siden. (Ammet 2 barn så det henger ganske mye hos meg.)

Men finner ikke noe særlig.

Noen som hvet om butikker\ kjeder hvor en kan få tak i slike ?

(enten er utvalget utrolig dårlig,, ellers så har jeg ikke øya med meg)

Skrevet

Jeg har merket at jeg blir rød ved bruk av spilebh, men har alltid trodd at det er fordi de "gnager" når jeg beveger meg...?

Jeg har små pupper, og går stort sett enten uten bh eller med sportsbh.

Gjest Grafica
Skrevet
Jeg reagerer på polastan, det blir gjerne brukt i sømmene på bhr. Det er så lite av det at det ikke står på merkelappen.. For meg har det holdt å stå i prøverommet med bhn på i et par minutter, for da kjenner jeg om det klør.

Polastan er mest brukt i litt billige bhr, som fra hm, lindex, cubus osv. Da puppene mine ikke passet i lindex bhr lenger og jeg gikk over til dyrere merker som Freya, Fantasie osv så har jeg ikke reagert på en eneste bh. Ergo, de litt dyrere bruker ikke polastan.

Høres ut som du har samme problem ja, selv om du har fått tusen andre gode forslag over her...

Dette er det jeg tror jeg har hørt om! Så teit at det ikke står på merkelappen engang. Hvordan skal man vite om det er brukt det eller noe annet da? Bleh.

Skrevet

Hm, dette var et godt tips :notere:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...