Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi snakker 10 minutter :fnise: Men alle monner drar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal prøve å bytte stekepannen i dag.

Skrevet

Var ikke steikepanna pleasing? Hvilken var det du kjøpte da,og hva er i veien med den? Nekter den å levere fra seg maten, eller fikk den svart skorpe?

Skrevet

All mat begynte plutselig å brenne seg, og belegget (ceratex som skal være så slitesterkt) ble "rart". Det kan selvsagt ha en sammenheng med at jeg slo på feil plate en dag hvor da stekepanna ble oppvarmet uten olje/mat. Men likevel? :klø:

Panna kosta 600 kr på tilbud, jeg hadde høye forventninger :)

Skrevet

Ja, det er forståelig. Jeg betalte enten 250 eller 350 hver for ei steikepanne og en sautepanne, som impulskjøp på europris. Er fornøydere enn prisen skulle tilsi. Titaniumbelegget holder greit, men jeg bruker ikke stålredskaper, selv om de sier det er greit. Og jeg vasker aldri med såpe, til nød litt lut.

Stekepanna har fått litt småsår i belegget utenpå, som følge av "litt røff kjærlighet" men sånn kosmetisk er helt greit på ei brukspanne. Det eneste er at de krever litt mer konsentrasjon og finesse når ting skal snus i lufta enn gammelpannene. Men planen var å råkjøre den, og så omskolere den til campingpanne, hvis den ikke døg. Men det gjorde den.

Likevel tviholder jeg på støpejernspanna fremdeles, selv om den ikke lenger er i daglig bruk.

Åhsaligefrydogvelstand! Nå har prix og rema begynt å fylle sommerkoteletter i fryserne sine. Pleier å steike opp et lass, sneie terninger og fryse ned, for hurtigmiddagsmekking. Røykesmaken er tiltalende.

Skrevet

Jeg har vært der jeg kjøpte panna og fikk beskjed om å koke opp vann sammen med sun ultra oppvaskpulver - i panna. Jeg skal prøve dette og se hva som skjer, hvis ikke skulle jeg få ny.

Det som er dritt med titan/teflon er jo når det blir riper/går hull i belegget, da er panna plutselig giftig, og maten likeså.

Jeg krysser fingrene for at oppvaskpulver-trikset vil fungere, i mellomtiden spiser jeg kanelboller. Jepp, jeg har hukommelsestap i dag :jepp:

Skrevet

Sliter litt med å kjempe imot lysten til å bake skillingsbøller :)

Nå er det personlig hygiene som står på programmet. Trynehøvling og overristling. Vi snacks! ;)

Skrevet

Det hørtes brutalt ut å høvle trynet :fnise:

Skrevet

Jeg har ikke oppvaskmiddel, men jeg skal si fra når jeg har prøvd :)

Skrevet

Jeg liker Pjukset sin unnskyldning om hukommelsestap.

Skrevet

Jeg skal se CSI i kveld.

Skrevet

Jeg elsker å ha hukommelsestap :)

Skrevet
Jeg skal se CSI i kveld.

Jeg også :jepp:

liker du han nye? *husker ikke navnet*

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...