Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 er en normalvektig jente(59 kg, 165 høy).ønsker å stramme opp kroppen og bli kvitt litt løsflesk i mageområdet :gjeiper: og gjerne få litt mer definerte muslker og en bedre holdning. trener jevnlig ca 2 ganger i uka, men tenkte nå å trappe opp til minimum 3 ganger i uka. hva slags trening anbefales, og hvor ofte? holder dt å trene tre ganger i uka, når jeg har satt meg som mål å ha en strammere kropp til sommeren?
Gjest Shelob Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Det rekker du helt klart! Styrketrening må til. Skaff helsestudio + treningsveileder + les og sett deg inn i ting + spis kost som er hensiktsmessig i fht det du skal oppnå. Mye proteiner, bra fettkilder, mindre karbo etc. Kost er MER viktig enn trening med tanke på å få en viss deff-effekt, som vel er det du ønsker deg. 3 ganger styrke pr uke og 2-3 ganger med halvtøff cardio (45 minutter løping, intervall evt, rollerblades eller spinning) ville jeg satsa på.
Pjukset Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Jeg anbefaler deg svømming, det er det mest effektive jeg noensinne har prøvd, fine muskler og ikke minst god kondis
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 Det rekker du helt klart! Styrketrening må til. Skaff helsestudio + treningsveileder + les og sett deg inn i ting + spis kost som er hensiktsmessig i fht det du skal oppnå. Mye proteiner, bra fettkilder, mindre karbo etc. Kost er MER viktig enn trening med tanke på å få en viss deff-effekt, som vel er det du ønsker deg. 3 ganger styrke pr uke og 2-3 ganger med halvtøff cardio (45 minutter løping, intervall evt, rollerblades eller spinning) ville jeg satsa på. takk for svar:) men deff-effekt,hva er nå det?
Colargol Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Ble litt nysgjerrig jeg også på deff-effekt, ikke hørt det ordet før. Fant denne linken og da handler det vel om at man skal trene for å "definere" (derav "deff") kroppen med muskler og bort med overflødig fett, men ikke slanke seg, eller trene for svære muskler? Du klarer det sikkert fint når du ikke skal gjøre store omveltniger! kanskje bestemme deg for akkurat hva du vil gjøre noe med og legge opp en tidsplan? Er enig i dette med svømming da, må nesten være en av de beste måtene å trene på for effekt på alle punkter synes jeg. Jeg hadde ingen nyttårsforsett, men det ble visst påskeforsett, kanskje sommer'n kommer fortere?
Gjest Shelob Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Ja, "deff", da mener jeg definere muskler, eller "deffe" som er fitness og body building sjargong. Det kommer av prossessen utøverne gjennomgår i forkant av konkurranser, hvor fettprosentene skal bli minimal og muskelmassen maksimal. Akkurat hvordan de gjør det skal jeg ikke begi meg ut på, for der kan jeg ikke nok, men les evt på www.iform.no og bruk google for mer info. MEN: Når jeg sier deff, mener jeg ikke at du skal deffe som en body builder. Det er ekstremt, krever kunnskap og veiledning, og de gjør dette bare i en begrenset periode før konkurranse. Jeg tar kanskje biter og deler av det de gjør og tilpasser det min hverdag og mine kostbehov og ender sånn ca opp med en kropp jeg har det bra med og et kosthold jeg har det bra med. Ned mot sommer henger jeg nok i litt ekstra med treninga, også flyter det litt ut i løpet av sommeren med grilling og drikking. Å være "blodtrimma" året rundt virker meningsløst for oss "vanlige". Sjansen er stor for at du blir skuffet og mister motivasjonen. Derimot å skjerpe inn frem mot feks sommer og frem mot jul, og så legge inn litt slakkere perioder i løpet av sensommer og vinterhalvår er bare bra for både kropp og psyke.
Inx Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 (endret) er en normalvektig jente(59 kg, 165 høy).ønsker å stramme opp kroppen og bli kvitt litt løsflesk i mageområdet :gjeiper: og gjerne få litt mer definerte muslker og en bedre holdning. trener jevnlig ca 2 ganger i uka, men tenkte nå å trappe opp til minimum 3 ganger i uka. hva slags trening anbefales, og hvor ofte? holder dt å trene tre ganger i uka, når jeg har satt meg som mål å ha en strammere kropp til sommeren? Begynn med styrketrening som nevnt ovenfor, 3-4 ganger i uken. Skaff deg et skikkelig treningsprogram feks. RYP - "release youre potential" og få en treningsvilleder til å vise deg hvordan du skal utføre de forskjellige øvelsene som inngår. http://www.tn.no/artikler.aspx?id=106 - link til RYP programmet. Last ned dokumentet, les igjennom .. lag et regneark e.l. dra på treningssenteret og finn ut de parameterne som passer for deg Om du bruker et slikt program og følger det (dvs du kan trene noe mer enn det anbefaler, men helst ikke mindre). Og har et bra kosthold - dvs. etter min erfaring med jenter - at de faktisk spiser mye nok av det sunne og heller passer på å kutte ut den maten de bare må ha (sjokoladen og smågodtet) Så vil du oppnå målet ditt om å bli sterkere og fastere i fisken ... Endret 6. april 2009 av Inx
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 her var det mange gode råd:) ble både inspirert og motivert, og så hjelper det å ha et mål:bikinisesongen:)skal trene styrke tre ganger i uka, og kutte ut godteri i ukedagene(etter påske...).litt mindre karbohydrater og mer proteiner gjør vel også susen. Og nå har jeg tatt frem sykkelen, så jeg kan sykle til jobb.
Gjest Gjest_venusen_* Skrevet 9. april 2009 #9 Skrevet 9. april 2009 Jeg hadde en lang periode uten godteri eller noen form for erstatning.Dette var så positivt!Fikk mye overskudd til trening,for ikke å snakke om hvor mye mer mortiverende det var å trene.Så resultater etter bare en uke.Dessverre falt jeg ut av opplegget mitt da jeg var bortreist for en periode.Gikk faktisk opp overflødige 6 kg på et par uker uten trening og med masse sjokolade. Noen fler som har lyst til å være med meg på en ny godteristopp?"Et søtt liv uten sukker";)Savner livsstilen,men har mistet mentoren min så trenger noen nye=) (Prøvd å lage en ny tråd som medlem,men når jeg er innlogget her får jeg ikke skrevet noe som helst.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå