Gå til innhold

Trenger gavetips til jente på 19 år

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt-22
Skrevet

Beklager så mye at jeg har sneket meg inn på kvinneforumet, men jeg tenkte at hvis det er noen som vet hva jenter liker så må det jo være dere selv!

Derfor prøver jeg meg her. Hva tror dere en 19 år gammel jente ville satt pris på å få som bursdagsgave? Vi ble kjent for litt over en mnd siden og har ikke noe forhold, men vi liker hverandre veldig godt og det virker som om at det kan bli noe seriøst ut av det.

Hva skal jeg gi? Hvis dere trenger å vite no mer så får dere bare spørre. Jeg føler meg ganske blank her siden hun ikke visste hva hun skulle ønske seg selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

hvilke hobbyer har hun? Hvis du håper på at det skal bli noe mer mellom dere, bør du finne noe som viser at du kjenner henne godt - hvis hun liker katter kan du kanskje finne et smykke formet som en katt eller noe, bare som et eksempel? :)

Skrevet

Jeg hadde blitt svært glad for et smykke. Bjørklund har mye pent og rimelig(!).

Tror nesten jenter flest forventer smykker. Det er så kjekt å si "Takk, ja, det er nytt. Fikk det av kjæresten". Og så tenker hun på deg når hun tar det på seg om morgenen og av om kvelden ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Beklager så mye at jeg har sneket meg inn på kvinneforumet, men jeg tenkte at hvis det er noen som vet hva jenter liker så må det jo være dere selv!

Derfor prøver jeg meg her. Hva tror dere en 19 år gammel jente ville satt pris på å få som bursdagsgave? Vi ble kjent for litt over en mnd siden og har ikke noe forhold, men vi liker hverandre veldig godt og det virker som om at det kan bli noe seriøst ut av det.

Hva skal jeg gi? Hvis dere trenger å vite no mer så får dere bare spørre. Jeg føler meg ganske blank her siden hun ikke visste hva hun skulle ønske seg selv.

Jenter liker ting som er girly, kanskje en parfyme og en liten teddybjørn? eller bare en av tingene! Eller et halssmykke formet som en krone eller tiara?

Skrevet
Jenter liker ting som er girly, kanskje en parfyme og en liten teddybjørn? eller bare en av tingene! Eller et halssmykke formet som en krone eller tiara?

Tja, du kjenner henne best du, men er ikke tiara og teddyer for barnslig for 19-åringer? Jeg vil heller foretrukket noe som kan brukes.

Gjest Gjest
Skrevet
Tja, du kjenner henne best du, men er ikke tiara og teddyer for barnslig for 19-åringer? Jeg vil heller foretrukket noe som kan brukes.

Jeg personlig ville satt veldig pris på en søt, liten teddybjørn i tillegg til en litt mer "voksen" hovedgave, som parfyme.

Tiarasmykke får meg til å tenke på Britney Spears, vet ikke om jeg ville valgt det motivet nei ;)

Men det er ikke lett å gi et generelt råd -kan du fortelle oss noe om henne, gutt 22?

Gjest Gutt-22
Skrevet

Her var det mange svar på kort tid, for en hjelpsom gjeng dere er! :)

Jeg har tenkt på smykke. Jeg så ett veldig fint ett som jeg tror hun ville likt. Problemet var prisen, det koster 4 000 kr. Hadde vi vært sammen litt lenger og jeg følte meg litt sikkrere på at vi kanskje har noe som varer hadde jeg ikke hatt noe problem med å kjøpe det, men siden vi først møttes for ca 1 mnd siden og ting er litt nytt enda så får det heller vente til jul tror jeg. Syns dere jeg er veldig kjip nå?

Jeg kan gi henne ett rimelig smykke, men da får man ikke ekte gull/sølv, men slik som blir missfarget over tid.

Parfyme hadde jeg ikke tenkt på. Den skal jeg ta med i vurderingen. Jeg kan i tillegg bestille blomster hjem på døren hennes.

Skrevet

Du får ekte gull/sølv til MYE rimeligere priser enn 4000 kroner, ikke noe problem i det hele tatt. Jeg ville valgt et enkelt, men pent smykke, sånn at det kan brukes ofte og ikke bare til spesielle anledninger.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes ikke du er kjip i det hele tatt jeg, et smykke til 4000 etter en måneds bekjentskap er i meste laget synes jeg, og dessuten ville du kanskje gjort henne forlegen og skremt henne vekk om du hadde kjøpt et så dyrt smykke.

Du får veldig mange fine smykker til en rimelig pris, på internett finnes det mye fint i sølv og med steiner dersom du har tid til å vente på å få det i posten :)

Håper du finner noe som faller i smak, og lykke til :)

Skrevet

Jeg er litt enig med deg i at ett smykke etter så kort tid kan virke litt "heavy". Da setter du ihvertfall en høy standard ;)

Parfyme er en veldig god idè. Eller en væske?

Blomster, hjertekonfekt? En egenbrent cd med herlige/romantiske/felleslikende sanger? En søt bamse, ja, hvis hun er av den typen som setter pris på sånne gaver :)

Skrevet (endret)

Gjør det personlig! :- )

det synes jeg er viktigskt!!

ikke noe fordømt smykke av noe slag ! :P

''gavekort'' på et hjemmelaget måltid ?

litt sånn romantisk:o

og en film hun liker ?

- skriv no fint/koselig ? :fnise:

men det er nå hva jeg ville ha prøvd : -)

heheh...

Endret av Siiw
Skrevet

Hva med å gi henne et fint kort også der du skriver noen fine ting om og til henne? Det er noe jeg hadde blitt glad for selv i alle fall...

Gave til 4000kr er veldig mye, spesielt når dere ikke har kjent hverandre så lenge og ikke har et forhold. (Jeg og Gubbemann har vært sammen i 5 år og gir ikke hverandre så dyre gaver...)

Et sølvsmykke eller øredobber er en fin og trygg gave å gi. Spør i smykkebutikken, de er ofte flinke til å vite hva som vil passe.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal skrive noe fint, få sendt blomster på døren og kjøpe parfyme. Da blir hun helt sikkert glad :)

Takk for alle de fine tipsene! :)

Skrevet

Gi henne et hundehalsbånd med to-tre rader med nagler, og et søtt lite kort der du skriver: "Du er min bitch!" :engel:

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet
Gi henne et hundehalsbånd med to-tre rader med nagler, og et søtt lite kort der du skriver: "Du er min bitch!" :engel:

Pusur? Ikke alle vanker i samme miljø ;)

Gjest Gjest_Sol_*
Skrevet

Det hørtes litt for tacky ut for min del iallefall, halssmykke formet som en krone/tiara.

Et søtt lite smykke, et enkelt hadde vært gøy å fått. Dessuten et kort med en personlig hilsen!

Skrevet

Nei usj. Nå må jeg visst ordne opp for nok en forvillet sjel...

Du får dra til smykkebutikken da, og kjøpe ei sånn vennskapslenke til håndleddet i sølv (eller forgylt sølv hvis hun har rødlig/brun hudtone). De koster under en laks. Vet du hvilke jeg mener? -Sånne som det henger masse smådingel i, bare at du kjøper den uten dingel.

Ikke helt uten, selvsagt, for du finner noe med en liten smaragd elle noe annet grønt, som du fester i første dinglehempen. Så proklamerer du at "håpet er lysegrønt, og jeg håper det blir meg og deg". (Nei ikke MEG, følg nå med, og ikke spell dust.)

Neste gang blir det farget krystall eller stein for

tro - at henne du kan se for deg fremtiden med

fasthet - for å vise at din kjærlighet sitter fastspikret

følelser - dine tilhører henne, blablabla

Ja, og alt det andre kulørte klisset du kommer på.

Husk bare at kvinnehjernen er underutviklet, og stadig i krangel med seg selv. Og at intetsigende rosa minnebokfloskler, er hva du kan gi henne, som trolig vil gi minst backfire-risiko. Trygg blir du aldri. Nitroglyserin i hurtigmikser er mer stabil enn et kvinnesinn, så det er nok betryggende for deg å vite at uansett hva du gjør, taper du. :fnise:

Sånn. Begi deg så ut i striden!

Skrevet
Nei usj. Nå må jeg visst ordne opp for nok en forvillet sjel...

Du får dra til smykkebutikken da, og kjøpe ei sånn vennskapslenke til håndleddet i sølv (eller forgylt sølv hvis hun har rødlig/brun hudtone). De koster under en laks. Vet du hvilke jeg mener? -Sånne som det henger masse smådingel i, bare at du kjøper den uten dingel.

Ikke helt uten, selvsagt, for du finner noe med en liten smaragd elle noe annet grønt, som du fester i første dinglehempen. Så proklamerer du at "håpet er lysegrønt, og jeg håper det blir meg og deg". (Nei ikke MEG, følg nå med, og ikke spell dust.)

Neste gang blir det farget krystall eller stein for

tro - at henne du kan se for deg fremtiden med

fasthet - for å vise at din kjærlighet sitter fastspikret

følelser - dine tilhører henne, blablabla

Ja, og alt det andre kulørte klisset du kommer på.

Husk bare at kvinnehjernen er underutviklet, og stadig i krangel med seg selv. Og at intetsigende rosa minnebokfloskler, er hva du kan gi henne, som trolig vil gi minst backfire-risiko. Trygg blir du aldri. Nitroglyserin i hurtigmikser er mer stabil enn et kvinnesinn, så det er nok betryggende for deg å vite at uansett hva du gjør, taper du. :fnise:

Sånn. Begi deg så ut i striden!

:skratte:

Det var dagens!

Skrevet

Hmm TS?

Jeg vil råde deg til å være litt forsiktig med den bursdagsgaven. Jeg vet ihvertfall med meg selv (som oxo er ung og "usikker") at jenter fort blir skremt i den alderen, og hadde jeg fått teddybjørn, smykke, parfyme, blomster +++ til bursdagen min som folk har foreslått her.. av en jeg ikke var sammen med ville jeg nok freaka ganske kraftig ut og forsvunnet ved første mulighet. Hvilket jeg gjorde i fjor da jeg fikk en rimelig overdådig gave av en kar jeg var på g med til bursdagen min.

Finn en litt beskjeden gave som viser at du bryr deg om henne, selv om du ikke krever at dere skal gifte dere i morgen. En blomsterbukett og et kort hadde holdt mer enn nok for meg hvertfall.. I tillegg kan du jo si at du har lyst til å spandere kino/kaffe/middag på henne en dag i forbindelse med bursdagen, fordi du har lyst til å bli bedre kjent med henne :)

Skrevet

Hadde også blitt litt satt ut om jeg hadde fått et smykke eller lignende dersom jeg hadde kjent noen så kort. Så blir det ofte lett å kjøpe feil der, tror jeg. Hva med et abonnement på et blad hun liker? Det blir personlig, men ikke for personlig og det koster litt, men ikke for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...