Gjest gjesta Skrevet 14. juli 2003 #21 Skrevet 14. juli 2003 Man kan ha dyre kjoler og stil, man kan ha billige kjoler og stil. Etter min mening er det ikke noen umiddelbar sammenheng mellom prislapp/merkelapp og stil. Ikke er det motsetninger heller, det er bare ikke det som er avgjørende. Jeg er enig med jordbær jeg, de kjolene du vanligvis ville kjøpt Philippa er sikkert flott nok. ...ikke har vi adel i Norge heller...
Tigerpia Skrevet 14. juli 2003 #22 Skrevet 14. juli 2003 Det philippa starck spør om her er jo HVOR hun kan finne litt mer eksklusive klær til en spesiell anledning og ikke hvorvidt hun BØR bruke penger på det... det er da hennes sak! Ville nok selv også invistert litt før et slikt selskap. Det at philippa starck ønsker tips om klær trenger da ikke vitne om lav selvtillitt, men snarere at hun ønsker å være litt forberedt. Det er sant som Mie sier at stil ikke nødvendigvis ikke kan kjøpes for penger...men i et slikt selskap kan det nok være fint å føle seg "ekstra flott"
Leo Skrevet 14. juli 2003 #24 Skrevet 14. juli 2003 Nu vel... Noen ganger er anledningen så viktig at den er å anse som en investering... Kjøpte et antrekk til 30' til en spesiell middag med "fiffen" i mitt miljø for noen år siden. Alt sammen (Drakt, sko & veske) har jeg selvfølgelig ennå og det fungerer fremdeles som "idiotsikkert" i de fleste sammenhenger. Har mange dyre klær, men akkurat dette antrekket betyr noe spesielt... Og, ja, jeg fikk jobben...
Skusla Skrevet 14. juli 2003 #25 Skrevet 14. juli 2003 Det kan da hende at hun vil kjøpe en kjole for seg selv da.. Jeg har både dyre sko, vesker og en meget dyr kjole.. De kjøpte jeg for MEG SELV. Fordi jeg falt fullstendig for de, og fordi jeg har råd til å kjøpe de. Det har INGENTING med selvtillitt å gjøre, men med MIN SMAK. Å heldigvis; Smaken er som baken. :D
Gjest 10na Skrevet 15. juli 2003 #26 Skrevet 15. juli 2003 Er vant til å føre meg i "bedre selskap" men nå føler jeg meg litt på siden' date=' for å være ærlig.... Har mye flotte klær bla fra DKNY, Filippa K, Ralp Lauren osv, men vet ikke om det er "godt nok"? [/quote'] Ta det du har - og vær DEG SELV!!!! Alt annet blir patetisk i mine øyne.
jordbær Skrevet 15. juli 2003 #27 Skrevet 15. juli 2003 Jeg svarte bare på spørsmålet "Jeg vet ikke om mine klær er gode nok".. Finn noe annet å kvervulere om... Hold dere til saken i stedet for å ta alle i forsvar. Det er det ingen grunn til. Skriver man et innlegg på et forum, må man godta å få forskjellige svar. Hadde hun ikke vurdert å gå i de klærne hun hadde fra før, ville hun ikke ha nevnt det. Jeg regner med at hun var ute etter forskjellige syn og det har hun fått.
Skusla Skrevet 15. juli 2003 #28 Skrevet 15. juli 2003 Det er jo det hun IKKE gjør Jordbær.. Hun vurderer ikke gå med de klærne hun har, for hun vil kjøpe seg noe nytt, noe eksklusivt. Hva vi mener om at hun gjør det, er vel egentlig revnende likegyldig for henne. Hun vil vite HVOR hun kan kjøpe slike klær hun. Hun spør ikke etter hva alle mener om at hun KJØPER seg de klærne. Jeg er enig i at n kjole til 2000 kan være like så lekker og elegant som en til 20.000. Ingen tvil om det. Å man kjøper klær etter hva man liker, ikke nødvendigvis ut fra pris. Jeg forstår hun vil kle seg litt eksklusivt på en fest som det hun skal være med på. Men det er opp til henne, å ikke oss å mene. Om hun vil bruke 40.000 på designerklær, la henne gjør det. I utgangspunktet var det ikke OM hun gjorde det som var spørsmålet, men HVOR hun fikk tak i klær til den prisen! :D
jordbær Skrevet 15. juli 2003 #29 Skrevet 15. juli 2003 NÅR HUN SKRIVER Har mye flotte klær bla fra DKNY, Filippa K, Ralp Lauren osv, men vet ikke om det er "godt nok"? så er vel det et spørsmål på lik linje med de andre spørsmålene hun har skrevet? Eller? Kanskje det er jeg som er dum.. Men jeg svarte bare på det hun spurte om da.. :evil: Nå gidder jeg ikke å diskutere denne saken mer. Bare ødelegger tråden hennes...
philippa starck Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #30 Skrevet 15. juli 2003 Hihi - jeg kan ikke annet enn le!! :D
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. juli 2003 #31 Skrevet 15. juli 2003 Hihi - jeg kan ikke annet enn le!! :D Var denne tråden bare en spøk fra din side Philippa? Minnie
philippa starck Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #32 Skrevet 15. juli 2003 Nei, absolutt ikke! Men et uskyldig spørsmål om hvor jeg kan shoppe i Oslo, blir til en heftig diskusjon om min bla selvtillit, at jeg er latterlig som bryr meg om slike ting osv. Tror det er mange her som ikke skjønner hva det betyr å sette ting på spissen - jeg tror feks virkelig ikke at det finnes adel i Norge! Hallo...? Men det er alltid greit å se hvor ulikt folk reagerer, så takk for alle svar anyway!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. juli 2003 #33 Skrevet 15. juli 2003 Godt å høre. Håper du finner noe i butikkene jeg nevnte- og husk å følg opp med hår og make-up men ikke overdriv. Klassisk bør det være. Minnie
VesleBråka Skrevet 15. juli 2003 #34 Skrevet 15. juli 2003 Jeg lurer på om fiffen vurderer antrekk ut ifra merker og slikt? En ting er selvfølgelig at du finner ikke pene kjoler med godt snitt på H&M; men hvis man finner en riktig pen kjole som sitter som et skudd, som ikke er noe kjent merke, (og koster 2-3 tusen uten at pris er viktig) blir man da uglesett? Det finnes sikkert alt mulig slags folk i fiffen også, fra dem som leter etter noe å sette fingeren på og kanskje le, til dem som er mer runde og synes en pen kjole er en pen kjole. Men blandt fiffen er det kanskje høyere showoff faktor, fordi de faktisk kalles fiff fordi de bruker en del penger på å ta seg ut, og de som dukker opp uten å se litt fiffete ut automatisk er litt utenfor da? Mulig jeg bare fabler..
jordbær Skrevet 15. juli 2003 #35 Skrevet 15. juli 2003 Det kan jo ha noe med ordlegging å gjøre da.. "Hvis jeg ikke kler meg bra nok blir jeg sett ned på" Slik tolket jeg innlegget.. Jeg har da også kjoler til over 2k.. Har aldri sagt det var noe galt med det
Felicia Skrevet 15. juli 2003 #36 Skrevet 15. juli 2003 Jeg lurer på om fiffen vurderer antrekk ut ifra merker og slikt? Sniker meg inn her med noen tanker... Har en del mennesker i min vennekrets som sikkert er det du vil kalle "fiff". På festene hos dem er det ofte antrekk som koster mere enn hva jeg sikkert bruker på klær i løpet av et år... Jeg har aldri blitt "sett ned på" av dem fordi min kjole "bare" kostet 2000 kroner eller fordi jeg ikke går i Gucci fra topp til tå. Det er bare vanlige mennesker som tilfeldigvis har mere penger mellom hendene enn det jeg har. Jeg har så langt fra råd til å investere i de dyre designer-klærne men kan allikevel finne klær som er stilige, klassiske og som får meg til å føle meg vel. Har aldri opplevd å føle meg "utenfor" bare fordi kjolen min koster mindre enn andres... Det er svært få jeg kjenner av "fiffen" som du kaller de for som orker å bry seg med dette. De vet jo at jeg ikke har de samme økonomiske forutsetningene som dem, men at det ikke gjør meg til et "dårligere" menneske fordet.
VesleBråka Skrevet 16. juli 2003 #37 Skrevet 16. juli 2003 Takk, Felicia, det var det jeg trodde. Hyggelige mennesker finnes overalt (og ikke hyggelige). Den fiffen jeg kjenner er ivertfall veldig normale folk.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2003 #38 Skrevet 17. juli 2003 Litte grann på siden av tråden, men kan man bære en kjole med stil så tror jeg det spiller liten rolle hva den koster. De kjente og store designerne er ikke dyrere fordi kjolene deres er så himla mye bedre, men fordi du kjøper navnet til designeren når du kjøper kjolen. Ta vår nye kronprinsesse, uten at jeg egentlig vil si noe stygt om henne, men med den holdningen er det ikke mye som ser lekkert ut uansett hva det koster og hvor det er kjøpt..... Andre kan være rakafant omtrent og se ut som dronninger like forbannet....
VesleBråka Skrevet 19. juli 2003 #39 Skrevet 19. juli 2003 Åh, nå begynte jeg å tenke på den sjøgrønne skinnjakka hennes med fancy krage.. greit nok at det er designerklær og koster mye penger, men hun ser da direkte sjuk ut i ansiktet med den jakka på.. den fargen er helt skrekkelig til henne.. Så Mysan, ja, pris og merke er definitivt ikke alt
philippa starck Skrevet 19. juli 2003 Forfatter #40 Skrevet 19. juli 2003 Hehe - jeg får bare satse på at jeg fra naturens side ser vakker og elegant ut, da... Skinnjakken til MM ville vel ikke vært av mine førstevalg, nei! Men mye penger - DET koster den. Stil kan vel ikke kjøpes for penger, emn vi prøver...!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå