Gå til innhold

Gucci? Prada? Fendi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i et MEGET eksklusivt selskap på ettersommeren, sammen med sosieteten i Oslo. Min mann har en jobb som gjør at han får være med på litt av hvert, og nå skal altså jeg være hans følge.

Men: jeg kan jo ikke troppe opp i mine (riktignok dyre nok) Sandkjoler, Benettondrakter eller Filippa K-plagg! Jeg bør jo ha Pradakjoler, Guccisko og Fendivesker til slik en begivenhet.... Men her i Bergen er det lite av slike kostbare butikker, så jeg må handle i Oslo. HVOR? Og hva kan jeg regne med å måtte punge ut?

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Slike merker kan være vanskelige å skaffe men ta kontakt med butikker som Ginny, Kamikaze, Traps og Zenon i Oslo, numre og adresser finnes på www.gulesider.no

Kjøp ett nummer av Norske ELLE, de har gode shoppigguider til eksklusive merker i Oslo forretninger. For en designer kjole av skikkelig kaliber kommer du raskt opp i 10-20 000 pluss/minus- alt avhenger av snitt, design og stoff.

Ett lite tips til slutt, ikke bare grip det første og beste, da blir du lett gjennomskuet som en "wannabe". Ginny har Roberto Cavalli kjoler, Traps har Jimmy Choo sko og skal du ha en elegant veske så sats på merker som Burberry, Kate Spade eller Miu Miu.

Og når det gjelder parfyme så er Fendi Theorema en sikker vinner.

Minnie

Skrevet

I tillegg til butikkene Minnie nevner har du også Charisma

(i Bogstadveien).

Lykke til :-)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
I tillegg til butikkene Minnie nevner har du også Charisma  

(i Bogstadveien).  

Lykke til :-)

Jepp!

Butikker som MA selger Miu Miu, Ferner Jacobsen har endel Armani, Jil Sander og Ralph Lauren. På Soul har de Gaultier og på Garbo kan du finne klær fra Valentino.

Minnie

Skrevet

Ett lite tips til slutt, ikke bare grip det første og beste, da blir du lett gjennomskuet som en "wannabe". Minnie

Jamen, Minnie! Det er jo akkurat det jeg er! :wink: Her i Bergen er ting litt annerledes - det er ikke en sånn "adel" som dere har i Oslo. Er vant til å føre meg i "bedre selskap" men nå føler jeg meg litt på siden, for å være ærlig.... Har mye flotte klær bla fra DKNY, Filippa K, Ralp Lauren osv, men vet ikke om det er "godt nok"? Hehe - er litt på glattisen her. Andre tips for partyet? Er litt slitsomt hvis alle de andre jentene der er "celina Midelfart" look-alikes....

Hvordan skal jeg på en best mulig måte se eksklusiv ut?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hvordan skal jeg på en best mulig måte se eksklusiv ut?

Velger du en Roberto Cavalli kjole er du i boks. Bare husk på at du da også kjøper sko & veske i samme kvalitet. Du kjøper ikke en kjole til 20 000 kroner og sko til 198.

Du bør heller ikke pøse på med smykker. Har du en vakker kjole trenger du ikke massevis av tilbehør.

Minnie

Skrevet
[Du bør heller ikke pøse på med smykker. Har du en vakker kjole trenger du ikke massevis av tilbehør.

Minnie

Bruker lite smykker, så det skal nok gå bra! Kan jeg spørre om din bakgrunn? Er du fra en såkalt "fin familie"? Noen ser nemlig bare ut som om de er født rike, mens vi andre må slite litt for det... :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Kan jeg spørre om din bakgrunn? Er du fra en såkalt "fin familie"? Noen ser nemlig bare ut som om de er født rike, mens vi andre må slite litt for det... :wink:

Om min familie er finere enn andres vet jeg ikke- men vi er velstående hvertfall.

Minnie

Gjest Lisa-Beth, uinnlogget
Skrevet

Denne tråden;

:roll::roll::roll:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Denne tråden;

:roll:  :roll:  :roll:

Vis nå litt storsinn. Jeg tipper at flere andre hadde blitt nervøse hvis de skulle i ett veldig fint selskap og ikkee hadde en anelse om hva en skulle ha på seg.

Minnie

Gjest gjesta
Skrevet

Her i Bergen er ting litt annerledes - det er ikke en sånn "adel" som dere har i Oslo. Er vant til å føre meg i "bedre selskap" men nå føler jeg meg litt på siden, for å være ærlig.... Har mye flotte klær bla fra DKNY, Filippa K, Ralp Lauren osv, men vet ikke om det er "godt nok"?

Ikke godt nok? Godt nok for hva da? Adelen? :ler:

Syntes faktisk dette er litt komisk jeg, og takker min skaper for at jeg ikke har fått utdelt snobbe-gen.

Skrevet

Bør nå heller lure på om man har VELDIG dårlig selvtilt?(Mener ikke å tråkke på noen, men utenfra virker det nesten slik.) Stille i en kjole til 20k og sko til 3k og div andre ting til fleretusen kroner bare for ETT selskap?

Hvorfor skulle ikke de klærne du har være gode nok? Så lenge du trives i en kjole og du tar deg bra ut, holder ikke det? Er folk virkelig å trangsynte at de går rundt og dømmer folk for merket på kjolen eller skoa? :ler:

Nei, jenta mi! Kle på deg det du vil! Det virker jo som om du har klær du kunne tenkt deg å bruke fra før?

Spar 20k på kjole. Ta deg en ekstra tur til frisøren og bruk 3000kr og ha god samvittighet :)

Ha en fin kveld i selskapet!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det handler vel ikke om dårlig selvtillit og det er heller ingen som har sagt at hun må bruke 20 000 på en kjole. Men hun spurte etter eksklusive merker og jeg gav henne noen tips. Det må kunne gå an og utveksle tips som dette uten av vi skal bli beskyldt for å være snobber, ha lav selvtillit mm.

Minnie

Skrevet

Ja, fort deg å forsvar deg selv ja.. For nå har jeg virkelig gått til angrep på deg.. :P

Hvis du ikke ser hvor tåpent dette ser ut, så vet ikke jeg... Greit nok.. du gav noen tips.. Og jeg har ikke nevnt noe av det du har skrevet tidligere..

Hun spør om tips.. Jeg gav henne også et tips.. "Hva med å bruke det du har fra før, det er HELT sikkert greit nok." Det er iallefall slik det høres ut på det hun skriver.

For meg blir det helt falskt om noen skulle kjøpt en kjole til 20k bare for å være god nok for noen mennesker... :roll:

Gjest gjesta
Skrevet

For meg må folk bruke så mye penger de bare gidder på kjole eller hva det nå er, poenget er at om du gjør det for å være "god nok" blant "adelen", da blir det hele...nei, jeg vet ikke hva jeg skal kalle det, en blanding av litt komisk og litt trist faktisk.

Du er sikkert flott uansett Philippa. Er du rak i ryggen og føler deg flott, - da er du flott! Stil kjøpes ikke nødvendigvis for penger vet du :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Stil kjøpes ikke nødvendigvis for penger vet du :wink:

Jaaa- grunnen til jo at folk bruker penger på lekre klær er jo naturligvis fordi de ikke har stil.

Hm, nei og nei nå har jeg misforstått igjen.

Dumme Dumme Minnie

Gjest Étoile
Skrevet

Jeg mener nå at man kan være like stilig i en kjole til 2000 som i en kjole til 20000.... Det er mulig å ha god smak selv om man ikke velger det dyreste.

Gjest Étoile
Skrevet

Og hvis disse menneske ikke kan se mennesket bak kjolen - som vel er det viktigste, er det verd å bruke så mye penger på det da?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jeg mener nå at man kan være like stilig i en kjole til 2000 som i en kjole til 20000.... Det er mulig å ha god smak selv om man ikke velger det dyreste.

Det er jeg enig i. En kjole må ikke koste 20 000- det har jeg heller aldri sagt. Du kan finne flotte kjoler av kjente designere til mellom 2-3000 kroner uten problemer.

Minnie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...