Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har en ide om hvor mye dette vil komme på sånn ca? Det jeg lurer mest på er maten og drikkevarene. Noen erfaringer? Blir veldig takknemlig for forslag!

Vi blir 80 gjester (med oss) hvorav det er 10-15 barn.

Lokale - 2000 kr

Klær brugdom - 0 (har klær)

Klær Brud - 2000 (+/-)

Musikk - 0 (det fikser vi selv)

Frisør og sminke - ?

Koldtbord - ?

Drikke - ? (har bestemt oss for å spandere drikke til maten og ha billig bar resten av kvelden)

Pynting av lokale - ?

Dekketøy - ?

Noe jeg har glemt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har en ide om hvor mye dette vil komme på sånn ca? Det jeg lurer mest på er maten og drikkevarene. Noen erfaringer? Blir veldig takknemlig for forslag!

Lokale - 2000 kr

Klær Brud - 2000 (+/-)

Frisør og sminke - ?

Koldtbord - ?

Drikke - ? (har bestemt oss for å spandere drikke til maten og ha billig bar resten av kvelden)

Pynting av lokale - ?

Dekketøy - ?

Noe jeg har glemt?

Hva med:

-Fotograf

-Transport

-Trykksaker (invitasjoner, bordkort, sanghefter, kirkeprogram, takkekort og porto)

-Blomster

-Bryllupskake

-Nattmat

Vårt foreløbige bryllupsbudsjett ser slik ut.

Lokale kr 3000,-

Klær til brud, brudgom og våre to sønner kr 10 000,-

Musikk, innleid band kr 10 000,-

Frisør kr 1000,-

Sminke (kjøper make up og får hjelp av venninde) kr 600,-

Koldtbord til 50stk kr 5000,-

Drikke (vin, øl og mineralvann til maten +cognac/likør til 100stk til kaffen) 10000,-

Pynt og blomster kr 3000,-

Dekketøy er inkl i husleia

Fotograf kr 3000,- (vi får rettighetene til alle bildene)

Transport. Blir kjørt med min egen hest til kirka kr 0,-

Trykksaker og porto,( lager det meste selv) kr 3000,-

Bryllupskake kr 2000,-

Nattmat (pølse med brød eller sodd) kr 2000,-

Gjest Gjest
Skrevet

Lokale - 2000 kr

Klær Brud - 2000 (+/-)

Frisør og sminke - ?

Koldtbord - ?

Pynting av lokale - ?

Dekketøy - ?

Noe jeg har glemt?

Det er nesten umulig for andre å svare på dette..

Frisør og sminke: Skal du ordne noe av dette selv? Eller skal du til frisør? Skal du evt spandere på forlover?

Jeg fikk tilbud fra frisør (ikke en billig en..) på 2500 for brudepakke, dvs sminke og hår til brud.

Koldtbord: Skal dere lage det selv? Eller bestiller dere? Skal dere evt få andre til å lage ting til dere som feks salater osv?

Pris på koldtbord varierer fra leverandør til leverandør, men beregn minimum 150 per pers hvis dere vil ha et ok koldtbord, dvs 12 000.

Drikke: Hva skal dere ha i baren da? Har dere muligheter for å kjøpe noe i utlandet/tax-free? Hvordan stiller dere dere til hjemmebrent? Vi spanderer velkomstdrink, drikke til maten og fri bar for ca 60 mennesker, og kalkulerer med ca 15 000. Alt avhenger i hvor stort utvalg dere skal ha, og om dere velger de billigste mulighetene.

Pynting av lokale: Heeeelt umulig for andre å vite. Må du skaffe duker selv? Vil du ha damask/tøyduk, eller er det ok med papir? Vi beregner i underkant av 2000 for leie av duker fra et renseri (hvit damask). Hva vil du pynte bordet med? Lys? Evt hvilke typer lys, og hvor mange? Må du kjøpe lysholdere osv? Vil du ha konfetti på bordene? Løper/tyll på midten av bordet? Denne posten kan du nesten selv bestemme pris på.

Dekketøy: Vi har et lokale der dekketøy følger med, så har ikke tenkt på dette selv. Ring evt et hotell eller noe og spør om dere kan få leie, og til hvilken pris.

Er det noe du har glemt? Som over her, husk trykksaker, blomster, fotograf, bryllupskake, nattmat og brudetransport. Hvor skal dere være på bryllupsnatta? Ringer? Brudepiker/svenner? Solist e.l. til kirken?

I vårt budsjett har vi:

Trykksaker: 1000 kr

Blomster: 2000 (bare brudebukett og knapphullsblomster, svigermor lager blomsterdekorasjoner til bordene)

Fotograf: 1500 (har gjort det VANVITTIG bra på denne posten, beregn ganske mye mer)

Bryllupskake: 2500 (kaketopp utenom)

Nattmat: 500? Skal lage selv

Brudetransport: Vet ikke ennå

Bryllupsnatta: Vet ikke, mannen ordner ;)

Ringer: Bruker forlovelsesringene

Brudepiker/svenner: Har ikke

Gjest krabbe
Skrevet

Vi hadde treretters, så middag aner jeg ikke hva vil koste. Det spørs på om dere lager til selv eller bestiller fra catering selvgølgelig.

Vi kjøpte alkohol på vinmonopolet til cirka 15 000 (musserende som velkomst, rød- og hvitvin, sprit, likør, konjakk) i tillegg til at vi hadde handlet endel taxfree + 7 kasser øl. Det var mer enn nok :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...