Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Jeg leste her på KK om orgasme under fødsel. HJELPE MEG, sier jeg bare. Er det virkelig mulig å koble seksuelle følelser mot en fødsel. Ja noen reagerer sikkert og sier at det ikke er frivillig. Men jeg tror dette stikker dypt i hodet. Noen har faktisk skrevet på nettet at amming har fått personen til å få orgasme. Selv får jeg lett orgasme, tilogmed ved å knipe lårene sammen og ved tankens makt. Men jeg har ammet tre barn, jeg har født tre barn...og har aldri opplevd noe seksuelt ved det. Det er så U-seksuelt som det er mulig å bli Jeg tror disse menneskene er litt syke i sinnet.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Jeg dytter denne opp. Dette er horribelt!!!
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Å normal-gjøre dette er sykt. Nesten som å si pedofili er ok....
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 Press mot G-punktet, mengder av endorfiner, og noe som under heldige forhold kan oppleves som en av de mest intense positive opplevelsene = orgasme for enkelte. Ser ikke noe rart med det, men så kommer jeg svært lett av ren fysisk påvirkning (jeg er trolig en av de som kan få orgasme under en voldtekt, heldigvis har jeg ikke fått bekreftet dette) selv om jeg egentlig ikke vil.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Press mot G-punktet, mengder av endorfiner, og noe som under heldige forhold kan oppleves som en av de mest intense positive opplevelsene = orgasme for enkelte. Ser ikke noe rart med det, men så kommer jeg svært lett av ren fysisk påvirkning (jeg er trolig en av de som kan få orgasme under en voldtekt, heldigvis har jeg ikke fått bekreftet dette) selv om jeg egentlig ikke vil. Jeg har blitt voldtatt også. Og fått orgasme ene gangen. Men aldri da jeg fikk barn.
Gjest Gjest_Dina_* Skrevet 4. april 2009 #6 Skrevet 4. april 2009 Merket jeg ble kalm da jeg leste artikkelen. Har født to barn og det blir man ikke seksuelt opphisset over. Sykt!
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #7 Skrevet 4. april 2009 Nå leste jeg ikke artikkelen så veldig grundig, men tenkte som så at det kunne da ikke være umulig med orgasme under en fødsel. Men da ikke pga. noe seksuelt, men pga. stimuli av g-punktet. Orgasme fungerer jo som smertestillende hadde jeg trodd, så mulig dette er noe som ligger i naturen. Bare tenker høyt her altså.. Uansett så kan man ikke knytte orgasmer under fødsel til noe seksuelt.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #8 Skrevet 4. april 2009 Nå leste jeg ikke artikkelen så veldig grundig, men tenkte som så at det kunne da ikke være umulig med orgasme under en fødsel. Men da ikke pga. noe seksuelt, men pga. stimuli av g-punktet. Orgasme fungerer jo som smertestillende hadde jeg trodd, så mulig dette er noe som ligger i naturen. Bare tenker høyt her altså.. Uansett så kan man ikke knytte orgasmer under fødsel til noe seksuelt.Orgasme er veldig psykisk for kvinner. Kvinner er nødt å nyte og føle seg prioritert. Jeg er sjokkert over at KG har denne artikkelen.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #9 Skrevet 4. april 2009 Orgasme er veldig psykisk for kvinner. Kvinner er nødt å nyte og føle seg prioritert. Jeg er sjokkert over at KG har denne artikkelen. Mange kvinner ikke alle. Jeg har to typer orgasme. Den ene kan jeg få av en ren fysisk stimuli, og kan etter det jeg har fått beskrevet minne litt om utløsning uten orgasme hos menn. Liker egentlig ikke denne, jeg blir "mett" av sex, så jeg klarer ikke få en ordentlig en, men er alikevel ikke tilfredsstilt mentalt. Den andre går mer i dybden eller hva jeg kan kalle det.
Gjest Nylander-fan, 25 Skrevet 4. april 2009 #10 Skrevet 4. april 2009 Mange av oss som har født og ammet vet jo hvordan det er , men sankekr aldri om det til andre. Det er jo mange kvinner/jenter som får orgasme under fødselen, og også under amming. Det er noe alle jenter vet, men ikke tør å si da det er tabu.
DaYdReAm Skrevet 5. april 2009 #11 Skrevet 5. april 2009 jeg vil påstå at alle dere som sier fysj og æsj og til og med sammenligner med pedofili bare er uvitende. les artikkelen og prøv å forstå nettopp trykk mot G-Punkt, endorfiner, og det at orgasmen er smertestillende og avslappende for oss kvinner spiller inn her. NEI det har ikke noe med psykologisk opphisselse og gjøre. HJELPE MEG, at dere kan tro dette. disse menneskene som får orgasme under fødsel er ikke syke i sinnet. jeg blir faktisk provosert av å lese svarene deres. vi kvinner er faktisk veldig heldige som i det heletatt greier å få orgasme, siden det ikke er nødvendig i fra naturens side for at vi skal bli befruktet. dessuten er kvinnens skjede den minst følsome delen i vårt kjønnsorgan.klitoris er den mest følsomme delen. "tenk hvordan det ville ha vært og født, hvis skjeden ville vært like følsom som klitoris. dette er noe som er slik i fra naturens side." dette var noe den ene sexologiforeleseren min snakket om. hadde skjeden vært like følsom som klitoris, ja da ville jeg ha født barn hver dag. og da kan vi begynne å diskutere om det hadde vært noe seksuellt over det. vi har et følsomt punkt som kalles G-punkt og som KAN gi orgasme under fødsel hos noen. Når noe presser mot orgasmepunktet vårt, er det veldig naturlig at noe slikt skal kunne skje. det bekrefter jo bare at skjeden ikke er et "dødt hulrom" som ordet skjede faktisk betyr.
Gjest 3-barnsmor, 28 Skrevet 5. april 2009 #12 Skrevet 5. april 2009 Mange kvinner får orgasmer hver gang de ammer barnet/barna sine. Men ingen snakker om det, det er jo pinlig.
Gjest womenwomen Skrevet 5. april 2009 #13 Skrevet 5. april 2009 jeg vil påstå at alle dere som sier fysj og æsj og til og med sammenligner med pedofili bare er uvitende. les artikkelen og prøv å forstå nettopp trykk mot G-Punkt, endorfiner, og det at orgasmen er smertestillende og avslappende for oss kvinner spiller inn her. NEI det har ikke noe med psykologisk opphisselse og gjøre. HJELPE MEG, at dere kan tro dette. disse menneskene som får orgasme under fødsel er ikke syke i sinnet. jeg blir faktisk provosert av å lese svarene deres. vi kvinner er faktisk veldig heldige som i det heletatt greier å få orgasme, siden det ikke er nødvendig i fra naturens side for at vi skal bli befruktet. dessuten er kvinnens skjede den minst følsome delen i vårt kjønnsorgan.klitoris er den mest følsomme delen. "tenk hvordan det ville ha vært og født, hvis skjeden ville vært like følsom som klitoris. dette er noe som er slik i fra naturens side." dette var noe den ene sexologiforeleseren min snakket om. hadde skjeden vært like følsom som klitoris, ja da ville jeg ha født barn hver dag. og da kan vi begynne å diskutere om det hadde vært noe seksuellt over det. vi har et følsomt punkt som kalles G-punkt og som KAN gi orgasme under fødsel hos noen. Når noe presser mot orgasmepunktet vårt, er det veldig naturlig at noe slikt skal kunne skje. det bekrefter jo bare at skjeden ikke er et "dødt hulrom" som ordet skjede faktisk betyr. Fødsler er jo grusomt og grufult vondt .Spesielt for 1 . gangsfødende -for de kan det være nokså dramatisk og vanskelig å få et helt barn ut derfra med påfølgende skader som ofte kan oppstå . Da 1 gang er den som baner åpen vei ... De fleste mener fødsler senere blir mindre vondt ...for hver gang . Men uansett - tror neppe orgasme under fødsel er noe veldig vanlig fenomen .De fleste skriker da i store smerter ...ikke av nytelse . Så ja - jeg syns det er både provoserende og litt kvalmt å i det hele tatt sexualisere en fødsel .Som for mange oppleves traumatisk grufult vondt i virkeligheten . Men er det snakk om barn nummer 8 - 10 - så kanskje det er mulig ? Da er jo fødselskanalen så kraftig uttøyd - så da blir det noe annet ...
Gjest womenwomen Skrevet 5. april 2009 #14 Skrevet 5. april 2009 Orgasme er veldig psykisk for kvinner. Kvinner er nødt å nyte og føle seg prioritert. Jeg er sjokkert over at KG har denne artikkelen. Ja jeg er og litt sjokkert ! Og de overdriver litt når de påstår skjeden er minst følsom i underlivet .Jeg vil si analen er minst følsomme del av underlivet - skjeden mye mer følsom faktisk .Og musklene kan gi uutholdelige smerter om de utsettes for strekk .Så er ikke riktig at skjeden er så mye mindre følsom enn eks klitoris .Jeg føler meget godt smerter i vagina .Eks under gyn . undersøkelse hvor et alltfor stort instrument ble brukt .Strekket i muskulaturen ga helt sinnssyke smerter ...sjokkerende - så jeg hadde problemer med å klare å puste - så utrolig vondt . Så jeg blir personlig FORBANNET på de som påstår og rettferdiggjør at kvinner utsettes for store smerter - med at fødselskanalen liksom ikke er no følsom .For det er den .Det er forbanna TULL og gammeldagse holdninger . Mulig de som har gjennomgått fødsel og derfor fått påfølgende nerveskader der og muskelstrekk - mulig det stemmer for disse kvinnene . Men ikke for oss som har en inntakt fødselskanal og aldri har født . VI føler smerter utrolig godt ...også nytelse ... Er en STOR forskjell på en førstegangs fødende kvinne og en 2 - 3 gangs - tross allt .Det må jo bare innrømmes - selv leger må jo forstå det . Uansett - skjeden er mest følsom - før den har gjennomgått fødtsel - uten tvil . .Etter det - blir den aldri helt den samme igjen .Er vell heller det som er fakta ...
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #15 Skrevet 5. april 2009 http://buzznewsroom.com/wtf/meet-the-women...ing-childbirth/ http://www.simplyweddings.com/wedding/News...erious/3648.htm Spennende tema å lese om. Lurer på om det er mer vanlig blandt flergangsfødende? Spesielt med tanke på at de fleste slapper mer av fødsel for fødsel så kan jeg godt tenke meg at det er mindre stresshormoner i omløp, og dermed mindre som kan forårsake spenninger som fører til vanskeligere fødsler.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #16 Skrevet 5. april 2009 http://www.orgasmicbirth.com/ Mye fine fødselshistorier der. Synd doulas, hjemmefødsler osver så uvanlig her i landet. Tror det hadde dempet min fødselsangst betraktelig. Slik den er nå så teller jeg på knappene for sterilisering (og nei, planlagt KS er overhodet ikke et tema her. Jeg har ingen i familien som har fått skader som har vart over et par månder (og dette er en absurd åpen familie) og smerter frykter jeg ikke. Men det å risikere å bli mer eller mindre umyndiggjordt er noe jeg ikke hadde taklet særlig bra med min forhistorie). Men som singel er det uansett ikke noe tema, med mindre det nye jesusbarnet skulle havne i livmoren min
DaYdReAm Skrevet 5. april 2009 #17 Skrevet 5. april 2009 det er ikke gammeldags å tro at skjeden er mindre følsom enn klitoris og anus. de to sistnevnte har et mye bredere spekter av nerver. det er dagens forskningsresultater!
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #18 Skrevet 5. april 2009 det er ikke gammeldags å tro at skjeden er mindre følsom enn klitoris og anus. de to sistnevnte har et mye bredere spekter av nerver. det er dagens forskningsresultater! Kjente faktisk etter dette for noen dager siden, og jeg tror du har rett. Men jeg har hatt vestibulitt en periode, og da var skjeden regelrett overfølsom. Ikke så ille at det var direkte smertefullt, men i grenseland. Heldigvis gikk det over av seg selv etter ca 2-3 år, men jeg må si jeg forstår at mange av de som er ille rammet ofte leker med tanken på å få barn for å få det bort. (graviditet og fødsel er antatt å bedre ting for mange, men hele vestibulittproblematikken er lite forsket på)
Gjest womenwomen Skrevet 5. april 2009 #19 Skrevet 5. april 2009 Kjente faktisk etter dette for noen dager siden, og jeg tror du har rett. Men jeg har hatt vestibulitt en periode, og da var skjeden regelrett overfølsom. Ikke så ille at det var direkte smertefullt, men i grenseland. Heldigvis gikk det over av seg selv etter ca 2-3 år, men jeg må si jeg forstår at mange av de som er ille rammet ofte leker med tanken på å få barn for å få det bort. (graviditet og fødsel er antatt å bedre ting for mange, men hele vestibulittproblematikken er lite forsket på) Ja se der - finnes flere exempler på folk som har overfølsom skjede da .Eller meget følsom skjede . Ikke alle er likt skapt når det gjelder nervesystem osv . Så teorien stemmer ikke for absolutt alle - uansett forskningsresultater mener . Kommer uansett - stadig NYE forskningsresultater som underbygger DE GAMLE som feilaktige .
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #20 Skrevet 5. april 2009 Ja se der - finnes flere exempler på folk som har overfølsom skjede da .Eller meget følsom skjede . Ikke alle er likt skapt når det gjelder nervesystem osv . Så teorien stemmer ikke for absolutt alle - uansett forskningsresultater mener . Kommer uansett - stadig NYE forskningsresultater som underbygger DE GAMLE som feilaktige . Ja, og overfølsom er heller ikke bra. Er uansett glad jeg slapp bli gravid og føde for å fikse ting, men at det gikk over av seg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå