Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her på forumet som har det? Sliter så sykt med å finne sko som funker bra pga det, så håper at noen her kan komme med tips! Tenker da på jogge/tursko. Aner ikke om jeg burde legge emnet ut på en annen del av forumet, så mod. får bare flytte det om nødvendig :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Jeg underpronerer nok selv, men naa jogger jeg sjelden da saa det er ikke noe stort problem for meg.

Har du proevd loeplabbet eller andre butikker some spesialiserer seg paa loepesko?

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Jogger ikke noe spesielt jeg heller, men det er like grusomt når jeg går. Kjipt at å gå tur skal gi meg smertehelvete :P Får se om jeg kommer meg til noen som virkelig kan sko da.

Skrevet (endret)
Jogger ikke noe spesielt jeg heller, men det er like grusomt når jeg går. Kjipt at å gå tur skal gi meg smertehelvete :P Får se om jeg kommer meg til noen som virkelig kan sko da.

Jeg overpronerer og fikk god hjelp av ansatte i joggeskoavdelingen på G-sport. I begynnelsen hadde jeg mye vondere av disse nye skoene enn skoene for "vanlige føtter" men etter et par uker kjenner jeg ingenting. Det er utrolig deilig å slippe den smerten under beina. Fikk smerter bare av å gå på 15 min på asfalt med joggesko - nå er det ikke noe problem i det heletatt.

Jeg gikk bare og spurte om det var noen som hadde peiling på sko til overpronerende føtter. Jeg tror kanskje de kurser noen av de ansatte i dette? (jeg hadde blitt tipset av en tidligere ansatt før jeg gikk og spurte - jeg visste ikke engang at jeg hadde noen form for pronasjon)

Endret av Tanna
Skrevet

Teit spørsmål, men hva er under- og overpronasjon og hvordan vet ma om man har hva?

Skrevet
Teit spørsmål, men hva er under- og overpronasjon og hvordan vet ma om man har hva?

Det har med hvor mye av fotsålen som er i kontakt med underlaget å gjøre. Overpronerer man har man for mye/mer enn vanlig kontakt - underpronerer man er det for lite som er i kontakt med underlaget.

Man kjenner det gjerne ved å stå barbeint på flatt underlag og kjenne under foten, på innsiden. Er mellomrommet mellom fot og gulv stort kan det være underpronasjon. Regner med du må ha kjent på en god del føtter for å komme til en konklusjon.

Mulig jeg har blandet uttrykkene nå. Er usikker selv, vet bare hva de i butikken sa til meg :sjenert: og jeg kan ha blandet uttrykkene. Men det handler om det jeg skrev.

Skrevet

Det står litt om det her ..

Det skal ikke mye til for at jeg får vondt, bare det å gå til jobb (2 km) kan være ille nok. Får komme meg avgårde så snart jeg får lønn og se hva jeg kan få tak i. Men det er verst når jeg må traske langs asfalten, merker ingenting til det når jeg er på skogstur f.eks. Har nok med underlaget å gjøre, men kan ikke bare gå i skogen heller :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...