Dina Skrevet 12. juli 2003 #1 Skrevet 12. juli 2003 Jeg elsker viner fra Sancerre, men syns også Chablis er deilig... hva med deg?? Anbefalinger?? Prisklasse rundt 100-150 kroner... Dina
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2003 #2 Skrevet 12. juli 2003 Jeg liker best "billige" viner. Vet ikke hvorfor, men her drikkes det stort sett bare en sjelden gang og da blir vinen bare en slags "kosedrikk". Favoritten er Ars Vities. Den koster ikke mye (ca 85 kroner tror jeg), er lett og fin og har en flott flaske. :oops:
Dina Skrevet 12. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2003 Den skal jeg prøve! Er den tørr?? Jeg og kjæresten er litt "hekta" på gode viner til mat, men er absolutt ingen vinsnobber... vinen må uansett være tørr for min del..! :D Takk for tips! Dina
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2003 #4 Skrevet 12. juli 2003 Ars Vities er halvtørr. Har du prøvd Jacobs Creek da? Det er min favoritt blant tørre hvitviner. Synes at halvtørr vin er best om sommeren (ute på terrassen :D ).
Bertha Skrevet 12. juli 2003 #5 Skrevet 12. juli 2003 Chablis er konge! I tillegg synes jeg viner av druen Gewurzstraminer er veldig friske og søte! (Er det slik det staves, forresten???)
Dina Skrevet 13. juli 2003 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2003 Det er slik det staves, manglet bare "tøddler over u en"... Gewürtstraminer"... Dina
Dina Skrevet 13. juli 2003 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2003 ... og jeg manglet enn "z", sikker på grunn av for mye Chablis i kveld... Dina
lillesol20 Skrevet 24. august 2003 #8 Skrevet 24. august 2003 Deinhard green label riesling. NAM :oops: 69 kr per flaske. :D
Gjest Liten Skrevet 24. august 2003 #9 Skrevet 24. august 2003 Hmmm... er generelt en sucker for tørre karer som Chablis og Sancerre, men sommerens favoritt har vært en hvit italiener som de ikke har på polet, men på vinbaren oppi gata: Greco di Tufo - tørr, frisk og masse smak
Gjest the imp Skrevet 24. august 2003 #10 Skrevet 24. august 2003 For tiden tror jeg nok min favoritt er en australsk hvitvin: Windham Estate Bin 222 Chardonnay Denne er kjempegod! Ellers var den chilenske Sunrise god, og Bianco de Sicilia D'istinto. Alle disse 3 er veldig fruktige, men ikke særlig søte.
LilleBille Skrevet 24. august 2003 #11 Skrevet 24. august 2003 For tiden: Medinet (fransk halvtørr) Kommer i koselige runde litersflasker - med kork som kan "settes på igjen" .. (og som også er pene å sette på bordet) .. finnes i rød også... Ellers liker jeg egentlig best tyske viner
Gjest Brunhilde Skrevet 24. august 2003 #12 Skrevet 24. august 2003 Egentlig liker jeg ikke hvitvin, men man kan alltid lure meg til å ta et glass champagne eller flere :oops: - det samme med Tokay Azsu 5 putonyos (eller noe sånt)...
mellom Skrevet 24. august 2003 #13 Skrevet 24. august 2003 laroche chablis eller en sancerrevin som jeg ikke husker hva het - men den første duger i lange baner (selv om rødvin er mer høst)
Ronja Skrevet 25. august 2003 #14 Skrevet 25. august 2003 Veldig glad i hvitvin, tysk halvtørr er favoritten med Klüsserather St. Michael som den absolutte favoritten!
Elze Skrevet 25. august 2003 #15 Skrevet 25. august 2003 Tørr hvitvin, gjerne italiensk, er sommerdrikken fremfor noen! For tiden er Pinot Grigio favorittdruen, f.eks. Santepietre Pinot Grigio fra Lamberti.
Elze Skrevet 25. august 2003 #16 Skrevet 25. august 2003 Tørr hvitvin, gjerne italiensk, er sommerdrikken fremfor noen! For tiden er Pinot Grigio favorittdruen, f.eks. Santepietre Pinot Grigio fra Lamberti.
Gjest domrian Skrevet 25. august 2003 #17 Skrevet 25. august 2003 Jeg vil bare legge inn en liten ode til mine barndoms viner, nemlig Black Tower, Piesporter og en bulgarsk en jeg ikke husker navnet på. Jo, Balaton Riesling var det! Mang en ungdoms kveld er gått i glemmeboken etter inntak av disse edle(?) dråper Ikke så grundig i glemmeboken som da vi knertet den hjemmelagede hvitvinen til fatter'n, men allikevel... Liker best rødvin, jeg Lag en tråd om det, 'a?? dorian
MarianneE Skrevet 26. august 2003 #18 Skrevet 26. august 2003 Den aller beste har polet slutta og ta inn i Norge!! Nemlig Carlo Rossi -hvit- (fåes i rød, og) Ellers er jeg veldig glad i tyske litt søte hvitviner, green label og black tower!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå