Gå til innhold

P-ring

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

P-ring og tampong samtidig? Har jo ikke ringen inne når du har mensen.

Kommer lengre inn enn første ledd av fingeren. Får tenke på det neste gang jeg skal ha den ut. hehe Menneh...så er vi alle forskjellige da, så for alt jeg vet sitter den der den skal hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Muslingen

Jeg satt inn en p-ring igår :roll: Var litt fomlete å få den på plass. Sist jeg var hos lege sa han at jeg hadde kort livmorhals, så det er vel derfor. Får inn første leddet av pekefingeren, så kjenner jeg ringen. Men den sitter da der, og jeg kjenner den ikke. Blir spennende å prøve å ha sex... :oops: Tror jeg blir veldig fornøyd med p-ringen. Og et stort pluss er at jeg slipper å huske på de j... p-pillene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt inn en p-ring igår :roll: Var litt fomlete å få den på plass. Sist jeg var hos lege sa han at jeg hadde kort livmorhals' date=' så det er vel derfor. Får inn første leddet av pekefingeren, så kjenner jeg ringen. Men den sitter da der, og jeg kjenner den ikke. Blir spennende å prøve å ha sex... :oops: Tror jeg blir veldig fornøyd med p-ringen. Og et stort pluss er at jeg slipper å huske på de j... p-pillene. :D

Da har vel sikkert jeg også gjort da, har den omtrent så langt inne som deg. Men jeg kan dytte den litt lenger opp, men den sklir gjerne litt ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt inn en p-ring igår :roll: Var litt fomlete å få den på plass. Sist jeg var hos lege sa han at jeg hadde kort livmorhals' date=' så det er vel derfor. Får inn første leddet av pekefingeren, så kjenner jeg ringen. Men den sitter da der, og jeg kjenner den ikke. Blir spennende å prøve å ha sex... :oops: Tror jeg blir veldig fornøyd med p-ringen. Og et stort pluss er at jeg slipper å huske på de j... p-pillene. :D

Da har vel sikkert jeg også gjort det riktig da, har den omtrent så langt inne som deg. Men jeg kan dytte den litt lenger opp, men den sklir gjerne litt ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere som lurer på om den sitter 'riktig' : spiller ingen trille hvor langt inn bare den holder seg innafor! så bare slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Anonymous

Det tok sin tid, men i dag har jeg vært på GU og fått resept på p-ringen, så nå blir det spennende å se hvordan dette vil gå! :hoppe:

Jeg tror legen sa i dag at jeg skulle sette den inn mellom 1. eller 2. og 5. mensdag? Gjelder dette bare første ring, eller gjelder dette hver gang?

Trodde man skulle sette den oppi etter mensen jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ut min ring på en mandag og før mensen først søndagen etter, dagen før ringen skal inn igjen. Tampong går helt fint sammen med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått bestilt meg legetime og skal få meg denne "vidunder-ringen". Finnes det flere merker, og hvilket anbefales i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme prinsippet som med p-piller. 3 uker med ring og en ringfri uke.

Jeg er helt grønn på området, men er det riktig at p-ringen ikke "styrer" mensen slik p-piller gjør? Det virker jo veldig greit med p-ring, men dyrt, kanskje? Men samtidig er det vel mer ufornuftige ting enn dette man kunne sløst pengene bort på... Må være et greit alternativ for meg også, hvis spiralen forårsaker flere infeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...styrer ikke ringen mensen da?! Hvis man vil utsette mensen f.eks så setter man inn en ny ring, akkurat som med p-pillene der man fortsetter med de gule pillene. Skjønner?

Husker ikke nøyaktig hva jeg betaler for 3 ringer. Det er litt dyrere enn p-piller, men ikke så mye at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et annet sted / annen tråd at det koster rett under 300 kroner for 3 ringer. Så da blir det omtrent i underkant av 1200 kroner i året, hvis jeg ikke har tenkt helt feil nå, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva koster p-piller i året da?

Skal ringen sitte rundt livmortappen? ....

Legger man på seg av hormonene i ringen slik man gjør med piller? (jeg vil ikke det :( )

Om man ikke har behov for prevansjon annet enn i perioder - er det da dumt å tilføre kroppen disse hormonene? .....For det nytter jo ikke å la være å ta i perioder eller å gå uten ringen .....

En liten avsporing bare :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-ringen er jo blandt annet så bra fordi den ikke har så mange bivirkninger som annen prevansjon. Man skal ikke legge på seg.

Det gjør nok ingenting å bruke p-ring selv om man bare har bruk for prevansjon i perioder. Du setter den jo inn og tenker ikke på at der er der engang.

Også les på www.nuvaring.no / www.nuvaring.com og maange andre tråder om p-ringen her. Og hvorfor ikke snakke med en lege om man vurderer dette? Noter ned alle mulig spørsmål og spør legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...