Gå til innhold

Når jeg bruker body lotion

Gjest Wacmoc

Anbefalte innlegg

Gjest Wacmoc

Hver gang jeg bruker Body Lotion, uansett merke, uparfymert eller parfymert så svir det noe sinnsykt i annsiktet mitt. Også begynner jeg å klø et eller annent sted før det så blir et lite sår lignende greie der jeg har klødd ( selv om det bare er litt kløing ) som forsvinner over natta..

Noen som har opplevd lignende? Er jeg allergisk mot body lotion eller hva er greia? Er bare i annsiktet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Body lotion er ikke til ansiktet, det er til kroppen. Huden på kroppen tåler mer enn huden i ansiktet. Ikke bruk body lotion i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hallo?!? Det sier vel seg selv, så jeg lurer på om du tuller eller noe jeg??

BODY lotion som svir i ansiktet... Ja, den er jo ikke laget for ansiktet da! Du må ha ansiktskrem til ansiktet, som er mildere og gjerne innheholder helt andre ingredienser enn body lotion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Se på ingrediensene. Jeg bruker Aubreys roselotion i ansiktet uten problemer, men mange andre bodylotions hadde jeg ikke vurdert engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc

Jammen herlighet da. Jeg mente dette spm helt særiøst, hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg trodde det, har alltid trodd det, og nesten alle jeg kjenner bruker body lotion i annsiktet. Har alltid trodd det var til hele kroppen, inkludert annsiktet.

Da vet jeg det nå hvertfall da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jammen herlighet da. Jeg mente dette spm helt særiøst, hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg trodde det, har alltid trodd det, og nesten alle jeg kjenner bruker body lotion i annsiktet. Har alltid trodd det var til hele kroppen, inkludert annsiktet.

Da vet jeg det nå hvertfall da.

Det der kan da ikke stemme. Jeg kjenner INGEN som bruker bodylotion i ansiktet, selv om jeg ikke har en spesielt jålete venninnegjeng. Og nordmenn er noen av de i verden som bruker mest penger på kremer og annen kosmetikk, så jeg tror nok de fleste har en dagkrem for ansiktet stående på badet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Det der kan da ikke stemme. Jeg kjenner INGEN som bruker bodylotion i ansiktet, selv om jeg ikke har en spesielt jålete venninnegjeng. Og nordmenn er noen av de i verden som bruker mest penger på kremer og annen kosmetikk, så jeg tror nok de fleste har en dagkrem for ansiktet stående på badet...

Jo, det stemmer faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, noen bruker faktisk bodylotion i ansiktet, selv om det er et fåtall. Wacmoc, har du forsøkt en vanlig ansiktskrem til ansiktet, svir det like mye da? Bruker du noen form for rens først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, hadde jeg brukt body lotion i ansiktet hadde jeg hatt krisehud i løpet av en dag :forvirret: En grei regel er å bruke produktene kun til det de er ment for. Står det 'body' på flasken er den kun til kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Joda, noen bruker faktisk bodylotion i ansiktet, selv om det er et fåtall. Wacmoc, har du forsøkt en vanlig ansiktskrem til ansiktet, svir det like mye da? Bruker du noen form for rens først?

Har prøvd noen annsiktskremer, svir av noen av de, men ikke alle. Husker ikke hvem. Bruker ikke rens til vanelig, har aldri hatt noe behov for det. Bruker det kun om sommeren.

Hjelpes, hadde jeg brukt body lotion i ansiktet hadde jeg hatt krisehud i løpet av en dag :forvirret: En grei regel er å bruke produktene kun til det de er ment for. Står det 'body' på flasken er den kun til kropp.

Ja.. Ikke alle er like smarte xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde deg til å gå på apotek/parfymeri/hudpleiesalong og be om en tester på ansiktskrem som er egnet til veldig sensitiv hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vsitjh

i krisetilfeller har jeg prøvd det en natt, og det har gått greit så lenge det har vært noe uparfymert. men fast?? au.

jeg har prøvd mye for sensitiv hud, og har likt best nO7 parfymefrie produkter(dag/nattkrem+rens).

jeg synes mye av det jeg har fått fra parfymerier har vært helt feil, så jeg går via jungeltelegrafen fra andre som har samme hudtype som meg.

ellers vet jeg mange liker clinique, men jeg fikk mer uren/vanskelig hud av det(men det er kun meg jeg vet om som har den erfaringen.)

på bootsapotek.no finner du et "hudhjul" hvor du kan trykke inn informasjon som kan gi den en god pekepinn på hvilken type hud du har, og hvilke produkter som passer den hudtypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...