kilko Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 har en venn av meg, som har kjærlighetsorg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å muntre han opp. Har du noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Det er ikke så mye en kan si eller gjøre sånn på en dag for å muntre noen opp egentlig. Det jeg gjør med min kompis er å ta han med meg ut, hver gang det passer seg slik. Skal jeg tusle rundt i byen en dag, så ringer jeg han og drar han med meg, skal vi se film inviterer vi ham med, skal jeg trene drar jeg ham med etc. Dette har hjulpet veldig. Jeg har faktisk ikke snakket skikkelig med ham om bruddet heller, fordi jeg tror egentlig at det han trenger er å ikke tenke så mye på det, og se at livet går videre. Jeg tenker at å hjelpe ham til å ikke henge igjen i tankene og depresjonen er det eneste jeg kan hjelpe ham med.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Det som hjalp meg aller mest var en venn som tilfeldigvis nettopp hadde blitt dumpet selv og visste AKKURAT hvordan jeg hadde det. Kjærlighetssorg kan føles veldig ensomt, fordi når man er midt oppi det så er det helt forferdelig tungt og man føler ikke andre forstår det. Folk som ikke har hatt det forstår det ikke i det hele tatt (jeg var en av dem før) og til og med folk som har hatt det kan glemme følelsen - selv om de selvsagt vet det var jævlig. Ergo så ville jeg gitt han lassevis med sympati, la han snakke så mye han vil om det.. det er det eneste man tenker på, men man føler ikke det interesserer andre å snakke om det døgnet rundt så man blir gjerne sittende og holde det inne. Det er også bra å dra han med ut på ting, man kan fort bli skikkelig deprimert om man bare sitter alene hjemme. Vis at du er glad i han, at han har mange venner og er godt likt. Festing og alkohol distraherte meg til en viss grad, men det er kanskje ikke så veldig anbefalt å drikke for mye heller. Gikk på en del quizer, det distraherte meg veldig! Plutselig sitter man bare og konsentrerer seg om spørsmålene og har glemt eksen helt for en stakket stund. Kanskje sport og spill eller andre aktiviteter som får hjernen hans over på andre ting kan være en idé. Fint du vil muntre han opp, han trenger det
Helene Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 Hvis det er helt ferskt ville jeg spørre om han trengte å prate om det. Satt at en kveld og tatt meg en tur. Latt han få prate ut, fortelle om sine sorger og gleder. Det er mye følelser, og det er vanskelig å sitte å holde inne med alt. Om det har gått litt tid, så ville jeg prøvd å få han med ut, finne på noe annet. Gå på kino, bowling, samle venner og lage god mat, bare gjøre noe annet for å få tankene bort. Og vise at det finnes andre ting fine ting å engasjere seg i. Synes at det er fint at du prøver å hjelpe. Gode venner er fint å ha.
kilko Skrevet 4. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2009 Takk for svarene.Fikk noen ideer Han er veldig flink til å snakke om det, og gjør stort stett ikke aent. Men tror jeg finne noe å gjør me han, slik at han for tankene vekk på noe annent. Hvis han er klar for det, da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå