Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hehe..har du forspist deg på påskemarsipanen...?:)

• 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det går an. Jeg opplever det jevnlig. Ikke mye morsomt. Har tarm-problemer som følge av medisiner jeg bruker.

• 1 år senere...
Skrevet

jeg kasta opp avføring i går...

da tenkte jeg;

-oi, der kom hubba bubba'n min opp... :sukk:

Skrevet

Aha... Så for meg et kontorlandskap jeg... :fnise:

Det gjorde jammen jeg også :fnise:

Skrevet

Jeg så dette på "du er hva du spiser" en gang, og damen som gjorde dette hadde alvorlige tarmproblemer fordi hun hadde fått i seg alt for mye sukker gjennom hele livet, hun hadde drukket mange liter cola hver dag...

Hele tykktarmen hennes hadde sluttet å fungere slik at maten kom opp den andre veien.

Skrevet

Det vanligste da avføringen er helt mørk er vel pga blod. Det kan bli helt svart og se ut som avføring.

• Liker 1
Skrevet

marsipan med sjokoladetrekk kan også gi brunt oppkast...

Høres nesten ut som at du snakker av erfaring? :fnise: Veldig konkret eksempel nemlig.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg så dette på "du er hva du spiser" en gang, og damen som gjorde dette hadde alvorlige tarmproblemer fordi hun hadde fått i seg alt for mye sukker gjennom hele livet, hun hadde drukket mange liter cola hver dag...

Hele tykktarmen hennes hadde sluttet å fungere slik at maten kom opp den andre veien.

Cola? Hvor mye cola? Iiiik. *setter fra seg glasset*
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fyfaen... Kaste opp avføring???

Det var én ting jeg IKKE trengte å vite, merker jeg.

At man aldri lærer å holde seg unna slike tråder.... :dry:

Skrevet

Hvis man kaster opp avføring blir det en forferdelig lukt, mye verre enn vanlig oppkast som kommer rett fra magesekken. Hvis det er avføring man kaster opp, må det være en ganske kraftig forstoppelse. Når noe slikt skjer er det en sterk indikasjon på at man burde dra til legen på dagen, og ofte må man opereres for å få fjernet det som ligger i veien. Har hørt at det ofte er det tynne skalles utenpå appelsinbåter eller mandarinbåter som kan legge seg som en hinne i tarmen og stoppe alt opp. Dette løsner seg ikke selv, og må fjernes med oprasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man kaster opp avføring blir det en forferdelig lukt, mye verre enn vanlig oppkast som kommer rett fra magesekken. Hvis det er avføring man kaster opp, må det være en ganske kraftig forstoppelse. Når noe slikt skjer er det en sterk indikasjon på at man burde dra til legen på dagen, og ofte må man opereres for å få fjernet det som ligger i veien. Har hørt at det ofte er det tynne skalles utenpå appelsinbåter eller mandarinbåter som kan legge seg som en hinne i tarmen og stoppe alt opp. Dette løsner seg ikke selv, og må fjernes med oprasjon.

Å, så dramatisk trenger man ikke å være. Er mange remedier som kan lette avføringen som prøves før noe så drastisk som en operasjon.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Hva er det dere googler når denne tråden blir bumpet? Noen ting lurer jeg bare ikke på altså :ler:

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hørt om ei som gjorde d etter keisersnitt..

Gjest EryMax
Skrevet

Jeg så ei på House MD som gjorde det. Hun kastet opp i røntgen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg så ei på House MD som gjorde det. Hun kastet opp i røntgen.

Alt er mulig, jeg håper jeg slipper unna sånt :(

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde nylig at en pasient gjorde dette, trodde virkelig ikke det var mulig! Man må vel bli syk av tarmbakterier i tillegg??

Anonymous poster hash: 37667...ebf

Skrevet

Det kalles Fekal oppkast, og ja, man spyr opp avføring.

Oppkastet har en veldig spesifikk lukt og er sort/mørklig av farge.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde dødd litt inni meg av å kaste opp avføring... Hadde nok blitt traumatisert..

• Liker 1
Skrevet

Det kalles Fekal oppkast, og ja, man spyr opp avføring.

Oppkastet har en veldig spesifikk lukt og er sort/mørklig av farge.

men hvordan fungerer det, er ikke 'maten' ute av magesekken og i tarmen når den er blitt avføring? Og må den først inn i magesekken igjen før man kan kaste den opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...