Gjest Gjest_Pimpernell_* Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Ble litt inspirert av tråden om slemme/frekke ting folk har hørt fra vilt fremmede og må si at jeg er sjokkert over hva enkelte kan lire av seg.. Men la oss høre ting vilt fremmede har gjort som ga deg en litt bedre dag! Selv var jeg i Hemsedal for et par uker siden. Kjørte brett over en veldig slak transportetappe da jeg var litt uoppmerksom og kanta brettet så jeg deisa på rumpa. Straks kom en hyggelig svenske og rakk meg handa si da han kjørte forbi og sa "la meg hjelpe deg, frøken"! Utrolig uventa og koselig at en som suser forbi stopper for å hjelpe. Og dette var et "fall" i slow motion så man kunne ikke tro at jeg hadde slått meg eller noe... Her på mandag da jeg kom spaserende bortover fortauet var det en herremann som kom i møte med meg. Like før vi skulle passere gikk han til siden så det ble god plass til meg, samtidig som han veiveit med handa en runde i lufta og bukket mot plassen han hadde laget. Hehe.. It made my day! Noen fler?
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Ikke sagt, men fikk ett fantastisk ekte smil av en fremmed når jeg trengte det som mest.
Gjest dioxide Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 "Du har de nydeligste øynene jeg noen sinne har sett!" Ble sagt av en jente som jobbet på Godt Brød. Den kommentaren levde jeg på en god stund.
Lillerose Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Etter kveldsvakt på en fredag. Tok bussen hjem, en noe alkoholpåvirket ung mann roper i det jeg kommer inn: Faen, du er dritpen! Gud så flau jeg ble hehe, men koselig sagt.
Mermaid Blues Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 På jobb en kveld kom en eldre herremann bort til meg og fortalte meg at jeg var den peneste jenta han noensinne hadde sett. Han presisterte at han skulle holde seg til kona, men ville bare fortelle meg det. En gang jeg var i London ble jeg stoppet på gata av to jenter som ville ha autografen min i den tro at jeg var Julia Stiles (hun gjorde en rolle på West End på den tida). Jeg ble litt paff, men jeg synes hun er pen så tok det som et kompliment =)
hjertesukka Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 En gang jeg fylte bensin, så kom en ikke helt edru fyr stormende bort til meg og hveste; "du er dritpen".....kanskje det var den samme, lillerose? Og fra en vilt fremmed dame, "så flott hår du har". Takk, takk. Ellers har vi lett for å huske kun de negative kommentarene, det er sant.
Gjest Tanita Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 En kunde kom en gang og sa at jeg burde jobbe med mennesker istedet for å sitte i kasse fordi jeg hadde en sånn varme og godhet i meg og at jeg hadde et fint smil og en spesiell utstråling. Ikke visste han at det egentlige yrket mitt egentlig innebærer å jobbe med mennesker men det var veldig koselig og spesielt sagt av han.
Lillerose Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 En gang jeg fylte bensin, så kom en ikke helt edru fyr stormende bort til meg og hveste; "du er dritpen".....kanskje det var den samme, lillerose? Og fra en vilt fremmed dame, "så flott hår du har". Takk, takk. Ellers har vi lett for å huske kun de negative kommentarene, det er sant. Ja, det må ha vært samme mannen, hehe.
waco Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Var på polet i stad og skulle kjøpe en treliters kartong med liberframich. Siden det er diskpol på grunerløkka så sa jeg til kassebetjeningsdama; - en treliter liberframich eller hva det heter. Så hentet hun en, og spurte meg om jeg hadde legitimasjon? - Hvorfor spør du om leg etter at du har hentet kartongen? Flørtet hun med meg? Jeg er ihvertfall i mitt treogtredvede år. Og hun bare sto og smilte. Tror hun var ute etter navnet mitt for å sjekke meg ut på facebook. men jeg har ikke fjesboka!
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Var på polet i stad og skulle kjøpe en treliters kartong med liberframich. Siden det er diskpol på grunerløkka så sa jeg til kassebetjeningsdama; - en treliter liberframich eller hva det heter. Så hentet hun en, og spurte meg om jeg hadde legitimasjon? - Hvorfor spør du om leg etter at du har hentet kartongen? Flørtet hun med meg? Jeg er ihvertfall i mitt treogtredvede år. Og hun bare sto og smilte. Tror hun var ute etter navnet mitt for å sjekke meg ut på facebook. men jeg har ikke fjesboka! kanskje fordi du var over tredve og bestillte en treliter med libfraumilch!
Gjest *smak* Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Var en som sa at han turde ikke se på meg fordi jeg var så pen...
Leo Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 Var på polet i stad og skulle kjøpe en treliters kartong med liberframich. Siden det er diskpol på grunerløkka så sa jeg til kassebetjeningsdama; - en treliter liberframich eller hva det heter. Så hentet hun en, og spurte meg om jeg hadde legitimasjon? - Hvorfor spør du om leg etter at du har hentet kartongen? Flørtet hun med meg? Jeg er ihvertfall i mitt treogtredvede år. Og hun bare sto og smilte. Tror hun var ute etter navnet mitt for å sjekke meg ut på facebook. men jeg har ikke fjesboka! Beklager waco, men vi begynner å bli gamle både du og jeg! Hun spurte fordi hun var usikker på om du kunne bære stokken og kartongen samtidig!
Shantee Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Mann: Du må være inkarnasjonen av en ekte hollywood-stjerne (haha, litt spesielt sagt så jeg husker det enda) Mann: (Mens jeg satt og ventet på noen på en benk går det en forbi som kommer tilbake) Jeg kunne bare ikke gå videre, for jeg ville ha angret resten av livet om jeg ikke fikk snakket med deg. Du er seriøst den vakreste jeg har sett, og om du ikke vil treffe meg igjen så kan jeg i alle fall si at jeg hadde prøvd meg( Nei, jeg falt ikke for ham... men synes det var utrolig fint sagt, og jeg fikk en enda bedre dag etterpå) Og... jeg har mange andre liknende, ikke bare fra menn.. Men oftest går det i glemmeboken dessverre
Gjest Kanalje Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Bare et spørsmål, hvordan reagerer dere når dere får komplimenter av fremmede? Tenker stadig hyggelige ting om fremmede, at de er flinke til et eller annet, har pen stemme, fin sveis etc. men sier aldri noe, det tør jeg ikke, redd de skal bli pinlig berørt eller tro at jeg flørter.
leirbål Skrevet 4. april 2009 #15 Skrevet 4. april 2009 Bare et spørsmål, hvordan reagerer dere når dere får komplimenter av fremmede? Tenker stadig hyggelige ting om fremmede, at de er flinke til et eller annet, har pen stemme, fin sveis etc. men sier aldri noe, det tør jeg ikke, redd de skal bli pinlig berørt eller tro at jeg flørter. Jeg blir veldig glad når fremmede sier koselige ting til meg. Og jeg stopper gjerne opp og sier noe koselig til de jeg passerer. De aller fleste blir overasket og glade. Og noen blir litt sjenerte. Men til dags dato har jeg aldri opplevet at de ikke har vist at de satte pris på det. Og om de tror jeg flørter, så kan de tro det for meg. Det er jo et kompliment for dem det også.
Gjest Wacmoc Skrevet 4. april 2009 #16 Skrevet 4. april 2009 (endret) Får stadig kommentarer av fremmede om at jeg har "helt syke øyne" eller "Sinnsykt pene øyne". Fikk også kommentar av en fremmed kar når jeg sto utenfor kjøpesenteret og røyka; " Fyfaen å litta og søt du var! " Er ganske hyggelig å få kommentarer fra fremmede innimellom Varmer litt om hjerte og du føler deg veldig bra i ettertid Edit; Skrivefeil Endret 4. april 2009 av Wacmoc
ninuska_ Skrevet 4. april 2009 #17 Skrevet 4. april 2009 (endret) Får stadig kommentarer av fremmede om at jeg har "helt syke øyne". Den hører jeg veldig ofte selv - lurer på hva "syke" øyne vil si, men jeg tar det som et kompliment jeg, ellers hadde de ikke brydd seg med å si det ;p Den aller beste kommentaren jeg har fått, er av en kunde når jeg jobbet i butikk: "Du er den blideste og søteste kassadama jeg har sett i mitt liv. Du burde få en medalje". Det varmet veldig på en slitsom dag, for jeg prøvde alltid å være blid og glad selv om jeg var sliten og følte meg forferdelig. Endret 4. april 2009 av ninuska_
Caramela Skrevet 4. april 2009 #18 Skrevet 4. april 2009 I helgen som var var jeg ute med noen venninner, vi alle hadde brukt timer på å pynte oss, ville være ekstra fine siden vi sjelden er ute. Ei ukjent jente kommer etterhvert bort til meg og sier: "Nå har jeg sett på deg i hele kveld, og du er så utrolig fin!" Ble litt overumplet, men helt klart hyggelig :D
Gjest Purple Haze Skrevet 4. april 2009 #19 Skrevet 4. april 2009 Jeg var i London for et par år siden. Hadde nettopp ligget med influensa, og følte meg temmelig groggy. Var inne i en musikkforretning sammen med sønnen min, og dumpet mitt slitne legeme ned på en krakk som sto der. Da kom en av de som jobbet der bort til meg og sa: May I just say you are very beautyful. Holdt på å ramle av krakken, men fikk da stotret fram en slags takk. He made my day, for å si det sånn
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #20 Skrevet 4. april 2009 Jeg får stadig vekk kommentarer om håret mitt. Selv har jeg et hat/elsk-forhold til håret mitt, så jeg synes det er koselig når folk faktisk mener at det er pent. Har hørt: "Så fint hår du har. Jeg er egentlig utdannet frisør, og jeg hadde elsket å stelle håret ditt." "Du har så fine krøller!" (Utallige varianter av den der..) "Du ser ut som en engel!" Men det er bare damer som sier sånne ting Eller forresten, en gammel mann jeg syklet forbi sa en gang "så fint englehår du har". Av en full fyr: "Wow, det er første gang jeg har møtt en sexy sosialist."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå