Gjest marritaaaaaaah Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Jeg har mørkebrunt hår, og lurer på hvilken farge striper jeg burde velge? jeg ser for meg at lyse striper blir mer orange når jeg skal gjøre dette hjemme, eller? og hvis jeg hiver i en lysebrun farge på en mørkebrun, vil det bli lysere? takker for svar
Neytiri Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 ja hjemmestriping blir oftere oransj... Hva er ønsket resultat??? Hovedregelen er at farge kan ikke lysne farge...MEN i frisørsalongen har vi noen triks til å lysne med en farge på Naturhår...det betyr at hvis du er farget i fra før går ikke dette.
Gjest Gjest_fløtepia_* Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 jeg vil bare ha litt fargespill i håret og slik som det er nå så er det så himla mørkt. så kunne tenkt meg en lysere tone på håret! men synes det er vanskelig å finne ut hvilken brunfarge jeg skal velge
Gjest Sandie Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Jeg har mørkebrunt hår, og lurer på hvilken farge striper jeg burde velge? jeg ser for meg at lyse striper blir mer orange når jeg skal gjøre dette hjemme, eller? og hvis jeg hiver i en lysebrun farge på en mørkebrun, vil det bli lysere? takker for svar Lysebrun farge vil nok ikke gi noe særlig endring av hårfargen din. Vanlig farge kan ikke bleke. Jeg har mørkebrunt hår og bruker Poly Blonde Highlights av typen "Super" for å få håret lysere. "Super" er den sterkeste varianten og passer til mørkebrunt hår, jeg får uten problemer til å lage fine lyse striper uten gulskjær. Gulskjæret kommer dersom du ikke lar blekepulveret virke lenge nok. Underveis i blekeprosessen vil gule og oransje nyanser oppstå før håret blir helt lyst, og det er normalt. Mange får panikk og skyller ut blekepulveret når de ser dette, og dermed ender de opp med gult hår. Men: det kan være lurt å vaske håret med en lilla fargeshampoo etter stripingen, det fjerner siste rest av gulskjær dersom det skulle være litt gulskjær igjen der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå