Kvist Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 (endret) Vi har renovert huset vårt. Begynnte prosjektet i høst og nærmer oss ferdigsstillelse nå. Vi var da innom flere forskjellig kjøkkenleverandører før vi bestemte oss for en av dem. Oppga omtrentlige mål på rommet som skulle bygges om, og fikk tegnet forslag. Dette var i oktoboer 2008, og som avtalen var så tok vi kontakt igjen for å få det målt opp skikkelig når rommet sto klart i januar 2009. Denne målingen ble utført av dama fra leverandøren, og er noe de har som en del av sin service. På grunn av vegger som ble revet og slikt var det kommet opp en drager i taket som ikke var med på de første tegningene. Damen skulle derfor legge inn den og justere etter dette. Hele tiden var oppdraget å fylle ut mest mulig med skapplass på de aktuelle veggene, ettersom det er et forholdsvis lite rom. Skapene skal derfor flukte med drageren i ytterkant. Så ble bestillingen sendt til fabrikken og booket for levering i uke 10 og vi betalte et forskudd på 42 000,- Resten av beløpet skulle faktureres når kjøkkenet var levert. Resten utgjør ca 100 000,-. I uke 9 ringte jeg damen for å bekrefte at levering fortsatt var i uke 10, det bekreftet hun. Tirsdag i uke 10 ringte jeg for å høre hvilken dag i uke 10 det kom, fikk høre at det var torsdag og at fraktselskapet skulle ringe meg før de kom. Torsdag i tretiden ringer jeg igjen, siden jeg ikke hadde hørt noe fra fraktselskapet. Da henviser hun til en mail hun sendte i januar der det står uke 11 som levering, og sier at det hadde det vært snakk om hele tiden. Det var produksjonen som skulle foregå i uke 10. Uke 11 kommer, mange telefoner fram og tilbake men ender opp med at kjøkkenet skal komme fredag. Noe det også gjør. Bortsett fra benkeplatene som hun på fredag sier at er forsinket og at de kommer mandag uke 12. Så helgen i uke 11 begynner vi å pakke opp og sette ting utover, ser kjapt at dama har målt feil. Hun har målt fra vegg til drager, og så lagt inn den forholdsvis brede drageren på feil side av streken sin. Dette er midt på veggen med skap så der forskyver jo hele oppsettet. Soklene som er levert er også for korte, faktisk både etter de riktige og de gale målene. Vi får derfor ikke montert noen ting den helga. Så vi ringer damen da. Etter litt om og men blir det til at vi forskyver ene sokkelen så den kan brukes, med et tillegg i enden som kommer senere. Vi ber henne komme innom for å måle opp på nytt for å dobbeltsjekke at ting blir justert så det vil passe. Hun kommer innom lørdagen, men måler ingenting, hun sier hun skal justere på det og sende ny tegning på mail. Hun sender en tegning som innebærer skjæring i både høyde og bredde på noen skap, masse ekstra foringer, skap som ikke flukter hverken med drageren eller overskap/underskap. Dette sier vi at ikke er som vi avtalte, det vil se rart ut med skjeve skap, så vi sier hvordan vi vil ha det istedetfor. Mandag ringer jeg, da sier hun at hun har bestillt flere skap til meg. Jeg spør fortsatt om hun kan måle på nytt og ber om å få se ny, justert tegning med riktige skap. Får den på mail. Ettersom det å få ny sokkel fra fabrikken vil ta veldig lang tid foreslår vi at en snekker lokalt her kan bytte ut fronten på den vi har med en av de ekstra foring-delene vi har fått slik at vi kan komme videre. Dette syns hun var lurt og hun skal sende en snekker tirsdag uke 12. Jeg sier at jeg kan komme på kort varsel når snekkeren ringer. Tirsdag i ett-tiden har snekkeren ikke ringt enda. Da er mannen min innom huset og ser at han faktisk har vært der, uten å si i fra. Døra var åpen siden det var en annen håndverker (som vi stoler på og som hadde sagt i fra) i huset akkurat da. Samme ettermiddag tenkte vi å få montert noen flere skap. Da ser vi at denne snekkeren har faktisk ikke målt opp i det hele tatt, han har bare tatt utgangspunkt i ting som lå løst på gulvet. Den nye sokkelen er skjev, for kort og feil plassert. Han har også skrudd den ned i vårt nye gulv selv om det står tydelig i monteringsanvisningen som lå fremme at det måtte IKKE gjøres. Så jeg ringer kjøkkendama igjen. Hun ringer snekkeren som så ringer meg tilbake. Han sier at han har ringt meg på mobilen men siden jeg ikke svarte så dro han bare bort dit. Jeg har ingen ubesvarte på tlf den dagen. Han sier også at siden ting så ut som det lå riktig så gikk han ut i fra det. Jeg spør når han får fikset opp i det igjen og da sier han at det har han ikke tid til og at det ikke er hans problem. Han blir sur når jeg sier at hvis han hadde gjort som han skulle i første omgang så hadde det ikke vært noe problem, men at han nå har laget et problem som må ryddes opp i. Da vil han snakke med kjøkkendama og ikke med meg. En time senere får jeg sms av kjøkkendama som ber meg måle opp slik sokkelen skal være og sende til snekkeren på sms, og at det er eneste måten jeg kan få sokkelen den uka. Da ringer jeg henne og sier at det blir for useriøst, det ligger i prisen vi betaler at hun måler (og dermed er ansvarlig for evt feil mål). Men vi kan komme og låse opp på et kvarters varsel når som helst for at hun kan måle. Da hører vi ikke noe mer. Torsdag uke 12 ringer hun og spør om vi er i huset, så hun kan komme med en sokkel til oss. Hun kommer da med en sokkel, som er for lang denne gangen. Hun tar også med seg de skapene som det ikke er plass til med den nye løsningen. Hun får også med seg et skap som er bestillt i 50cm bredde og levert i 40cm. Vi gir opp å få tilpasset mdf-sokkelen slik den skal være og kapper den til selv. Ettersom vi pusler rundt på kjøkkenet oppdager vi stadig nye morsomheter, sånn som at sideveggen på skapet til kjøleskapet er hvit som frontene, mens siden på skapet oppå er sterkt gultonet. Eller at kombiskapet med kjøledel og frysedel har fått tilsendt en hel dør. Eller at når vi monterer skapet som vasken skal i i følge tegningene så går ikke vasken nedi uten å bende på skapet, og døra til skapet går heller ikke på. På det med vasken viser det seg at hun tenkte når hun bestillte benkeplata (med vask) at det hadde blitt finere om den var litt mer til venstre, så hun flytta den. Uten å spørre oss og uten å justere tegningene vi skulle montere etter. Flere ganger i løpet av disse dagene spør jeg om hun kan bekrefte noe levering på nye skap og på den benkeplatedelen som var feil. Hun sier at skapene (men ikke dørene) skal gå fra fabrikken fredag uke 12 og at vi da vil få det antagelig torsdag uke 13. Hun har ikke mulighet for å skaffe kjappere transport enn dette, selv om det er ca 5-6 timers kjøring fra fabrikken og hit. Tirsdag i uke 12 ringer hun og sier at hun står på godsterminalen og har pakket opp og sjekket alle pakkene våre, det følger med alle dører unntatt én og de kan være hos oss innen en time. Så bra svarer vi, før tiden og gode greier. Pakkene kommer, vi ut pakker dagen etter og stabler opp for å få oversikt. Det hun sa hun hadde kontrollert har fortsatt flere mangler. Vi mangler hyller og dør til det ene skapet, et helt overskap mangler. Et annet overskap er levert alt for høyt, så det ikke får plass under drageren. Dørene til kjøl og frys mangler. Vi har fått en pakke med ben til det skapet som kom utenfor sokkelen vi måtte forskyve, men de delene for å få festet bena i skapet mangler. Og i dag (torsdag i uke 13) kommer det konvolutt i posten, der ligger faktura med spesifisert liste vedlagt. Fakturaen har forfallsdato den 25/3, altså i går. Konvolutten er sendt med B-post og er stemplet den 24/3. Hun skriver at hun har lagt til for et skap som kommer i tillegg ettersom det plutselig ble bedre plass når hun regnet riktig og at vi kan få lov til å holde tilbake 15 000 inkl moms til alt er levert. Regningen lyder på litt over 108 000,- Vi går igjennom lista som vi fikk, der er det i alt 8 elementer som hun mener vi skal betale for, men som ikke er levert, og som heller ikke skal leveres. Dette utgjør ca 10 700,- før moms. Hun har også glemt å ta med 6 elementer, men dette er rimeligere ting enn de som var ekstra, og flesteparten av dem kom som tillegg kun fordi hun hadde regnet feil på målene. Alle våre ting som naturlig hører hjemme på et kjøkken og i en spisestue står nå i esker. Vi har fått kjøleskapet, stekeovnen og microen til å virke, men benkeplata der koketoppen skal være har vi fortsatt ikke fått. Dama har prøvd seg på at det var visst helt vanlig at folk tok i bruk dyre induksjonstopper mens de lå løst på benken, så det var visst ikke noen ulempe for oss at kjøkkenet blir så forsinket. Vi har måttet flytte ut fra der vi har bodd under renoveringen i uke 13. Denne flyttefristen har hun visst om siden i oktober og der var derfor levering ble booket til uke 10. Nå er jeg sliten, sint, lei og oppgitt. Kjenner jeg egentlig mest har lyst til å le av hele greia. Men vi har fortsatt et kjøkken uten kokemuligheter, vi har ekstra skap vi ikke får brukt stående i stua og vi aner ikke når resten kommer på plass. Lyslister og andre detaljer er jo også feil, som følge av feilmålingen hennes. Dette oppdaget vi sent, det har rett og slett ikke vært plass til å pakke ut alt før vi har fått skapene opp på veggen. Når jeg påpeker at dette har vært veldig rotete så beklager hun og sier at vi har hatt uflaks siden hun målte feil. Og det er vi jo enige i, men det som kjennes mye verre er måten ting har blitt fulgt opp på. Jeg syns ikke det skal være nødvendig å mase, ringe, purre og gnåle for å få folk til å rydde opp i feilene sine. Det skal også være unødvendig å be henne måle opp på nytt for å unngå flere feil, for så å oppleve at hun ikke måler og det kommer flere feil. Og å sende ut en forfalt regning, på feil grunnlag, feil beløp, før kjøkkenet er ferdig levert og helt uten noe avslag for alle feilene vi har hatt er jo bare provoserende. Hva syns dere? Hva bør vi kunne forvente av denne leverandøren? Edit: Lagt til forhandlerens navn: Biga Consept. Hold dere unna folkens! Særlig hvis trenering, feilleveringer gjentatte ganger, feil i fakturaer som ikke blir rettet opp og trusler på telefonen ikke er det dere ønsker fra en kjøkkenleverandør. Informasjon om at tråden er flettet er lagt til i overskrift. Hilde - redaktør. Endret 12. mai 2009 av Hilde
Gjest FruFryd Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Så uheldige dere har vært. Vet ikke hva dere kan forvente av leverandøren, men jeg hadde skrevet ned at det du hadde skrevet her, og sendt til sjefen hennes.
Kvist Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2009 Nå er en variant av dette innlegget sendt til henne, samt til hovedkontoret. Vi har kjøpt av en liten forhandler, så jeg fant ingen annen sjef enn hovedkontoret i Norge. Håper det skjer noe nå
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Skikkelig uheldige dere og alt pga en ansatt som ikke gjorde jobben sin. Opplevde det selv da jeg kjøpte kjøkken. Håper det ordner seg til slutt for dere. Jeg hadde en dyktig snekker som løste de fleste problemene for meg, men ikke alt ble 100% for det var ikke mulig. Hadde vært fint om du fulgte opp med å si hvilken kjøkkenleverandør/butikk så at vi andre kan være obs på dette.
Donpedro Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Hadde ihvertfall sagt at jeg ikke betalte noe som helst før alt var i orden, og gjerne med et lite avslag.
Gjest ... Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Jeg ambefaler dere å kontakte "TV2 Hjelper deg".
Kvist Skrevet 11. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2009 (endret) Føljetongen fortsetter... hver gang vi nå få en ny leveranse med noen deler vi mangler så finner vi nye feil. Nå er kjøleskapsdøra feil igjen, første gang fikk vi en hel høy dør, selv om vi har kombiskap. Denne gangen var det riktig dør til frysedelen mens døra til kjøleskapet er 20 cm for høy. Sender mailer og tar alt skriftlig med dem nå, med kopi til hovedkontoret. Men får ikke svar fra hovedkontoret. Mulig de er like useriøse der... Endret 14. mai 2009 av Hilde
Kvist Skrevet 27. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2009 Vi venter fortsatt på kjøkkenet vårt vi. Anbefaler alle å holde seg langt unna BigaConsept. Nå har vi mange ganger forsøkt å få informasjon fra henne vi kjøpte av, uten å få noe særlig ut av det. Hun er unnvikende og svarer vagt. Lover å komme med tilbakemeldinger uten at vi hører noe. Vi har derfor latt siste ukers kommunikasjon gå pr. mail, med kopi til hovedkontoret. Uten at vi har hørt noe fra hovedkontoret av den grunn. Har også forsøkt å ringe hovedkontoret, der er de stadig for opptatte til å svare. Og når de sier de skal ringe tilbake får vi en sms der de henviser oss til henne vi har snakket med her. Også forsøkt å ringe hovedkontoret i Danmark, ettersom det er derfra dette blir importert. Men de kan heller ikke svare. Henviser igjen til damen vi har snakket med her, som vi ikke får svar av. Useriøst tvers igjennom!
ydmyk Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Vi har også fått nytt kjøkken og hatt endel styr. Jeg trodde først vi kanskje hadde samme firma, men det har vi ikke. Vi skulle betale alt etter at montering var ferdig, men plutselig sendte de visst fakturaer og purring til en adresse vi bodde på for mange år siden + mannen i min sitt navn, istedenfor i mitt. Vi kjøpte kjøkken av de da også, og hadde en del tull, både med kjøkkenfirmaet og montørfirmaet. Men nå er nok nok. Jeg har sendt mail bla. til hovedkontoret i Sverige for å spørre om de ikke har noe slags undersøkelse på om kunder er fornøyd med produktet og ikke minst prosessen, men hverken hovedkontoret i Sverige eller underhovedkontoret på østlandet har svart meg. Vi tenkte på å kontakte leder av byggvarefimaet, der kjøkkenavdelingen/selgerne er, for det er en dame som er skikkelig ille, men det har ikke blitt gjort noen av gangene. Hun er sjefen på kjøkkenavdeling nå, så det er ikke lett. Jeg har rett og slett vært for utslitt av alle utsettelsene, "truslene" og den dårlige behandlingen fra henne- over lang tid. Nå håper jeg bare at kjøkkenet holder seg slik det skal og at våre veier aldri krysses. Så vi uheldige burde vel oppgi hvem vi har kjøpt av, men jeg vet ikke om det er lov å gjøre det.
Kvist Skrevet 30. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2009 Fy søren! Nå ringte fakturaavdelingen til Biga Consept og lurte på hvorfor jeg ikke hadde betalt fakturaen jeg har fått. jeg forklarer henne da at den fakuraen jeg fikk, før kjøkkenet var ferdig levert var feil. Akkurat hva som var feil med summen vet jeg ikke, men det grunnlaget som fulgte med innehold masse feil, det var elementer der vi aldri hadde bestill og det var også ting vi har fått men som ikke står der. I tillegg var fakturaen forfalt dagen før den kom til oss i posten. Samme dag jeg fikk den tok jeg derfor kontakt og sa i fra om feilene for å få en ny, riktig faktura den dagen kjøkkenet er ferdig. Så i dag så sier fakturadamen at kjøkkenet mitt er ferdig. Nei sier jeg, det er ikke slik det skal være enda, men vi betaler gjerne en riktig faktura når kjøkkenet er ferdig. Jo, mente hun, ettersom kjøkkenet mitt var så fint så hadde jeg ikke rett på å holde tilbake mer enn verdien av benkeplata som mangler. Da spør jeg om hun vil ta ansvaret for om de benkeplatene vi har, som nå ligger med åpne skjøter rett ved vasken blir ødelagte av vannsøl ved normal bruk før alt er ferdig. Det ville hun ikke. Ikke hadde hun sett tegningene av kjøkkenet og ikke har hun sett kjøkkenet, hun var heller ikke klar over hvilke feil som har skjedd under prosessen. Alikevel mente hun at hun kunne si at vi hadde penger utestående hos dem som hadde forfalt og at hun var nødt til å "ta dette videre" hvis vi ikke betalte snarest. Jeg sier også fra at det er avtalt et avslag i prisen som en slags kompensasjon for alt ekstraarbeidet og trøbbelet vi har hatt. Det er dessverre bare muntlig avtalt, men det er like fullt en avtale vi har med BigaConsept. Det hadde fakturadamen ikke hørt om. Hun hadde heller ikke hørt om at forbrukerkjøpsloven gir oss rett til å få dekke faktiske ekstrautgifter deres rot påfører oss. Jeg sa da at jeg kan dokumentere at både vi (jeg og mannen) og annen familie og venner har tatt ut fridager fra jobb, uten å få brukt de til å montere vårt kjøkken. Dette har skjedd flere ganger. Vi har også et snekkerfirma som går og venter på å få slippe til med det siste de har stående her. Dette får de ikke gjort enda fordi kjøkkenet er forsinket. DEt medfører jo ekstra kostnader for dem, og dermed også oss. Men damen på telefonen ga seg ikke, hun sa om igjen og om igjen, med høyere og høyere stemme at hun skulle ta dette videre. Jeg ba henne snakke med vår kontaktperson, da hun tydeligvis ikke var godt nok informert. Jeg gjentok at jeg gladelig betaler for kjøkkenet jeg har fått, den dagen det er ferdig levert. Men at jeg ønsker å få en riktig faktura, med riktig grunnlag og de avtalte kompensasjoner og avslag fratrekt. Jeg sa jeg håpet at den fakturaen kunne betales den 19 mai, ettersom vi i går ble lovet at deres snekker skulle komme og montere de delene som mangler den 18 mai. Men, jeg sa også, at dette er ikke første gang vi blir lovet en dato og den ikke blir overholdt så jeg avventer betalingen til vi ser om det faktisk stemmer denne gangen. Da sa fakturadamen fortsatt at kjøkkenet var komplett levert nå, og i full funksjon så det var bare å betale nå. Med fratrekk for denne benkeplaten. Jeg refererte til forbrukerkjøpsloven igjen som gir meg rett til å få avslag tilsvarende reduksjon i verdi og at jeg godt kunne få kjøkkenet slik det står i dag taksert om det var så at hun var helt sikker på at det var ferdig nå. En slik takst vil jo kunne avgjøre hvor mye kjøkkenet har mistet i verdig på å være ufullstendig og basert på div nødløsninger. Dette var damen ikke intressert i å være med på. Hun ba meg igjen om å betale regningen jeg har fått (den som var feil) men jeg kunne holde tilbake 15 000kr på den. Så sa hun hadet og la på. Jeg blir så sint! Ringe å true meg på den måten er da helt uakseptabelt! Vi har en uenighet med vår kundebehandler, da må jo hun få ordnet opp i det hun har lovet før det er snakk om betaling. Hele Biga Consept systemet er skremmende useriøst og vanskelig å forholde seg til. Innlegget er endret. Hilde - redaktør
Gjest Elastica Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 Dette er helt utrolig, Kvist. Jeg håper dere får ordnet opp i det.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 Huff, for en sak! Jeg ville tatt kontakt med forbrukerrådet og hørt hva de sier, for dette er helt uakseptabelt!
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #13 Skrevet 4. mai 2009 Man blir målløs av sånt noe.. Håper det ordner seg SNART! Makan til useriøst firma.
Kvist Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 14. mai 2009 (endret) Føljetongen fortsetter... hver gang vi nå få en ny leveranse med noen deler vi mangler så finner vi nye feil. Nå er kjøleskapsdøra feil igjen, første gang fikk vi en hel høy dør, selv om vi har kombiskap. Denne gangen var det riktig dør til frysedelen mens døra til kjøleskapet er 20 cm for høy. Sender mailer og tar alt skriftlig med dem nå, med kopi til hovedkontoret. Men får ikke svar fra hovedkontoret. Mulig de er like useriøse der... Jeg forstår det sånn at Biga Consept har klaget på måten de ble fremstillt på her. Det har de sagt rett ut i møte med oss i dag. Jeg sa at jeg ikke hadde skrevet noe jeg ikke kunne stå for og at det ikke nødvendigvis er lagt ut for å sverte deres bedrift. Men for å få litt hjelp av forumbrukerne her til å vite hvordan vi skulle forholde oss. Det er heller ikke skrevet noe her som jeg ikke også har sagt/skrevet til forhandleren direkte. Jeg sa i møtet i dag at jeg selvfølgelig kom til å oppdatere når/hvis vi var kommet til en løsning og det kommer jeg til å stå ved. Uansett om de latteliggjør det å være forumbruker slik de gjorde på møtet. Jeg har ikke noe her å være flau over, det er det mer de som har. Ikke turte de å svare i tråden heller. At deler av trådene om dette har blitt slettet er jo bare noe jeg må forholde meg til. Men at det blir gjort slik skjønner jeg ikke? Hvorfor har kommentaren kommet under mitt nick og ikke under de som skrev det? Er jo ikke vanskelig å se på språket og hva som står at dette er skrevet at forskjellige personer. Hilde hva har skjedd? Endret 14. mai 2009 av Hilde
Rosalie Skrevet 14. mai 2009 #15 Skrevet 14. mai 2009 Kvist: Fordi den som har skrevet det ikke har skjønt hvordan man delsiterer. Ikke noen annen grunn.
Kvist Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #16 Skrevet 14. mai 2009 Wadjet: Jammen, det står som om det er jeg som har skrevet det. Og det har jeg ikke. Eneste av det som står der som er "mitt" er de tre øverste avsnittene. Altså til og med "Mulig de er like useriøse der..." Resten er skrevet av forskjellige personer. Alt var ikke i ett innlegg til å begynne med. Det er i alle fall fire innlegg+mitt som er slått sammen som om alt var mitt.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 14. mai 2009 #17 Skrevet 14. mai 2009 Jeg tror Kvist du må lese forbrukerkjøpsloven. Det er ikke anledning til å holde tilbake hele fakturaen slik du gjør nå. Det er anledning til å holde tilbake beløpet dere er uenig om. Du har krevd en rabatt for mangler - det minste du da kan gjøre er å betale den delen av beløpet som blir inkludert rabatt. At du i tillegg ønsker å holde tilbake nok en andel pga forsatt ikke utbedrede manger er også ok - men altså ikke hele faktura.
Kvist Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 14. mai 2009 Jeg tror Kvist du må lese forbrukerkjøpsloven. Det er ikke anledning til å holde tilbake hele fakturaen slik du gjør nå. Det er anledning til å holde tilbake beløpet dere er uenig om. Du har krevd en rabatt for mangler - det minste du da kan gjøre er å betale den delen av beløpet som blir inkludert rabatt. At du i tillegg ønsker å holde tilbake nok en andel pga forsatt ikke utbedrede manger er også ok - men altså ikke hele faktura. Jeg har lest loven. Og jeg har ingen problemer med å betale en del av beløpet. Men jeg har bedt Biga om å få en riktig faktura, med riktig grunnlag. Eller i det minste at vi ble enige om et beløp som skulle betales. De har hele tiden hevdet at vi skulle betale hele summen minus det som benkeplatene som ikke er levert er verdt. Og så skulle de i så fall at de synes vi fortjente det betale kompensasjon tilbake til oss. Da mente vi at det var bedre at vi holdt tilbake et beløp stort nok til å dekke begge deler. Men det har vært svært liten vilje hos Biga Consept til å i det hele tatt diskutere beløpene. Når vi i dag faktisk fikk dem til å se på tallene vi har samlet (ut i fra fakturagrunnlag mottatt fra dem) så de jo også at det fortsatt var masse feil der, og samtlige feil går den veien at vi skulle ha betalt mer om de ikke blir ryddet opp i. I dag ble vi også delvis enige om en sum å betale. Den summen var Bigas forslag etter å ha sett tallene sine en gang til, og den er vesentlig lavere enn hva de har krevd tidligere. Derfor blir den også betalt i morgen. Vi prøver jo ikke å snike oss unna betaling, men vi prøver å ikke bli lurt. Og jeg vil si at det er å bli lurt hvis man betaler en faktura som er minst 10-15 tusen kroner større enn den skal være i henhold til avtale og levering som har funnet sted. Hvis vi hadde gåt med på deres første forslag til sum å betale nå så ville vi i praksis betalt mer enn verdien av kjøkkenet totalt, og dermed ikke holdt igjen noe for de manglende delene. Det har vi blitt frarådet av forbrukerrådet å gjøre.
Hilde Skrevet 14. mai 2009 #19 Skrevet 14. mai 2009 Tråden er rettet for feil som oppstod ved fletting av flere tråder. Ytterligere informasjon finnes i tråden på ris/ros.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå