Gå til innhold

"Melkeglass"...Duralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg "vanlige glass", men det er sannelig vanskelig å finne!

Jeg vil ha sånne.

Jeg har leta mange steder, men jeg finner det ikke.

Noen som sett dette i Trondheim, eller i området? (Orkanger, Oppdal feks)

Trodde sånne glass var overalt, men nei.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du va, det har jeg lurt på mange ganger selv! Dette er jo glass 'alle' har, men jeg har aldri sett dem til salgs en eneste plass. :klø:

Lykke til i jakten!

Skrevet
Dette er jo glass 'alle' har, men jeg har aldri sett dem til salgs en eneste plass. scratch1.gif

Ja, ikke sant?! Jeg ble helt forvirra i går da jeg tråla butikk etter butikk! Noen må da vel vite? :-)

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, ikke sant?! Jeg ble helt forvirra i går da jeg tråla butikk etter butikk! Noen må da vel vite? :-)

det vil jeg og vite. Har seks stykker, men de er kjøpt på loppis. Vil gjerne ha flere.

Skrevet

Vi har kjøpt på Ikea noen som ser helt like ut, så kanskje ikke "alle" har sånne, det bare ser sånn ut ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror man må på loppis eller bruktbutikker for å få tak i originalene. Jeg tror Tilbords fører Duralex, men jeg er sannelig ikke sikker på om disse glassene er i produksjon mer.

Skrevet
Vi har kjøpt på Ikea noen som ser helt like ut, så kanskje ikke "alle" har sånne, det bare ser sånn ut ;)

De på IKEA er da mye større og mer klumpete? Jeg ser hvertfall godt forskjellen.

Har et veldig nostalgisk forhold til Duralex-glassene. Begge besteforeldresettene min + mine egne foreldre har hatt disse. Både den typen i linken i TS, og de med smalere 'striper'.

Skrevet

Etter å ha googla litt så viser det seg at Duralex sluttet produksjonen i 2008. Gikk først konkurs i 2005, men etter hva jeg kunne skjønne ble de kjøpt opp av et tyrkisk firma som drev dem til 2008.

Så må nok gjerne satse på bruktbutikker eller noen som har et restlager. Har du sjekket ebay?

Skrevet
De på IKEA er da mye større og mer klumpete? Jeg ser hvertfall godt forskjellen.

Har et veldig nostalgisk forhold til Duralex-glassene. Begge besteforeldresettene min + mine egne foreldre har hatt disse. Både den typen i linken i TS, og de med smalere 'striper'.

Ut i fra målene som står på linken er ihvertfall mine glass litt lavere. Det som er spesielt med de originale er vel at de ikke kan knuse, det gjør jo Ikea sine

Skrevet
Ut i fra målene som står på linken er ihvertfall mine glass litt lavere. Det som er spesielt med de originale er vel at de ikke kan knuse, det gjør jo Ikea sine

Det visste jeg ikke. Så lurt :-)

Skrevet

Ok, vi har både de lave og de høye fra IKEA. De lave er nok lavere enn standardstørrelsen fra Duralex, men omkretsen er større. Og så er bunnen MYE tykkere.

Det ser forresten ut til at det fremdeles er relativt enkelt å få tak i de litt mer utsvingte glassene, Picardie. F.eks. i denne danske nettbutikken som også sender til Norge.

De Provence-glassene du linket til har jeg dessverre kun funnet i Australske butikker som kun selger til kafeer o.l.

Skrevet

Takk Klematis, jeg skal prøve den siden der! :Nikke:

De fra IKEA ligner ja, har prøv de, men de knuses lett. Jeg har 4 Duralex, og de tåler alt!

Gjest Cupcakes
Skrevet

jeg kjøpte noen som er så og si helt like når jeg var i sverige. de heter aida, og i norge har jeg igrunn bare sett de på elkjøp (av alle steder :fnise: ) og pytt i panne.

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_Tyr_*
Skrevet

De er fortsatt i produksjon og det er ikke nødvendig å skaffe seg disse på loppis.

Alle butiiker som fører varer fra Duralex bør kunne bestille dem inn spesielt for deg.

De kan også bestilles på nett http://www.le-tom.com/.

Skrevet
De er fortsatt i produksjon og det er ikke nødvendig å skaffe seg disse på loppis.

Alle butiiker som fører varer fra Duralex bør kunne bestille dem inn spesielt for deg.

Culina Storkjøkken sin butikk i Oslo har disse.

Sjekk ut www.culina.no, og søk på glasset Provence 22cl

De har også mange andre glass i samme stil.

Skrevet

Itj så enkelt! Hvis du klikker inn på feks provance-glassene, ser du det står at det ikke han leveres lengre, fordi de ikke lages lengre.

Skrevet

Jernia har Picardie fra Duralex, har kjøpt mine der i flere størrelser.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt 6 stk duralex glass på et sånt lagerutsalg på Kongsvinger.

Skrevet

De glassene ble solgt på samvirkelaget og derfor fantes de nok også i "alle hjem".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...