la_luz Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Vi har fått plass til mini i en basebarnehage. Det var sistevalget på lista, men sånn er det bare. Er det noen som har noen erfaringer å dele med meg - har egentlig ikke så troa på disse basebarnehagene.
Gjest Purple Haze Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Jeg kjenner ikke så godt til basebarnehager, det er kun en slik i vår kommune. Jeg har vært der på omvisning en gang, så jeg er ikke helt blank heller, men... (Jeg er førskolelærer) Hva er det du ikke har tro på med denne type barnehage?
Lillemams Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Hvor mange barn er det pr base? Jeg både jobber og vi har sønnen vår i base bhg, har både positivt og negativt erfaringer. Noe av det jeg mener er viktig er at de er flinke til å dele opp i mindre grupper slik at barna får noen få voksne (og barn) å forholde seg til. Selvom det i utgangspunktet er base, så kan de ha faste "avdelinger"/grupper, det hjalp mye på trygghet og ro blandt barna i vår bhg.
la_luz Skrevet 3. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2009 Det er 2 småbarnsbaser en på 24 barn og en på 27. Vet ikke hvilken vi skal i. Jeg er redd for at han ikke kommer til å føle seg trygg med så mange å forholde seg til.
Gjest Purple Haze Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Hvor mange voksne er det pr småbarnsbase da? Det er jo veldig vesentlig for å kunne dele i små grupper. For å være helt ærlig, ville jeg ikke hatt min 1-åring i en slik type barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå