Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Girli
Skrevet

Kjæresten min og jeg har snart vært sammen i 9mnd.. Det har vært veldig bra hele tiden, og jeg er egenltig ikke noe stresset med å bo hver for oss..

Men jeg må flytte leilighet til sommeren og har enda ikke funnet noe.

Hans samboer flytter ut (en annen gutt) i slutten av sommeren også.

Jeg har ikke tatt opp noe tema, men håpet kanskje den beste løsningen ville være om vi fant en liten leilighet sammen.

Men nå har han bestemt seg for å flytte inn med 2 andre gutter.

Det er helt ok, men jeg bare lurer på hvor lenge er det vanlig å "date"/ henge på denne måten? På dette tidspunktet vil vi jo ha vært sammen i ett år ca.

Og er jo ikke så lysten på ha en kjæreste som ikke går noen vei i flere år...

Jeg synes det er litt vanskelig å vite, siden jeg har hatt samboer i 3 år tidligere å vi flyttet inn etter 2-3mnd å funket kjempe bra sammen. (iallefall de første 2 årene).

Any opinions ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

du burde vel strengt tatt snakke med fyren??

det er jo ikke sikkert at han har "forstått" at du har tenkt i "flytte-sammen-baner" fordi om dere begge får endringer på boligfronten i løpet av sommeren. Hvis du ikke har sagt noe om det til han, så er det vel ganske urettferdig å anklage han for å være tankeleser.....

Gjest Papirkurven
Skrevet

Forrige gang jeg flyttet sammen, var det naturlig. Vi var fra forskjellig by og gikk på FHS sammen, så da flyttet jeg inn hos ham, istedet for å ha egen leilighet i nærheten.

Neste gang blir også sånt naturlig skille, når jeg er ferdig å studere i en by, flytter jeg og han inn i leilighet i "hans" by.

Høres ut som om du burde gi ham tydelig signal (evnt. si det rett ut) at du føler dette er et naturlig tidspunkt å ta det neste steget på. synes det høres ut som det naturlige tidspunktet for dere, siden begge uansett må gjøre noe med bosituasjonen.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vært sammen i tre år. Vi bor ikke sammen enda. Akkurat det er så forskjellig fra person til person og fra par til par.

Ingen kan lese tankene til hverandre. Du må nesten lufte det for ham.

Skrevet

Jeg og kjæresten min var sammen i 7 år før vi flyttet sammen.

Vi synes det var helt greit. Da hadde vi snakket om det et par år på forhånd.

Beste er om du snakker med ham om det, det værste som kan skje er at han sier han ikke er klar for det enda. Etter 2-3 år kanskje han er klar for det?

Det sies det tar 2-3 år før man kjenenr kjæresten sin virkelig godt! Vente heller "litt for lenge" enn å "haste" seg inn i noe. minimum 3 år kjærester før man blir samboere synes jeg er helt naturlig.

Skrevet

Vi flyttet sammen etter 9 måneder, men vi hadde snakket om det på forhånd så begge visste at det var det vi ville og skulle.

Gjest Kråkaa
Skrevet
Kjæresten min og jeg har snart vært sammen i 9mnd.. Det har vært veldig bra hele tiden, og jeg er egenltig ikke noe stresset med å bo hver for oss..

Men jeg må flytte leilighet til sommeren og har enda ikke funnet noe.

Hans samboer flytter ut (en annen gutt) i slutten av sommeren også.

Jeg har ikke tatt opp noe tema, men håpet kanskje den beste løsningen ville være om vi fant en liten leilighet sammen.

Men nå har han bestemt seg for å flytte inn med 2 andre gutter.

Det er helt ok, men jeg bare lurer på hvor lenge er det vanlig å "date"/ henge på denne måten? På dette tidspunktet vil vi jo ha vært sammen i ett år ca.

Og er jo ikke så lysten på ha en kjæreste som ikke går noen vei i flere år...

Jeg synes det er litt vanskelig å vite, siden jeg har hatt samboer i 3 år tidligere å vi flyttet inn etter 2-3mnd å funket kjempe bra sammen. (iallefall de første 2 årene).

Any opinions ?

Dere har jo kun vært sammen i knapt ett år,så det trenger jo ikke å bety at det ikke vil gå noen vei på flere år..Skjønner du tenker dette om dere har vært sammen i 10 år.

Jeg selv synes det er tidlig å skulle flytte sammen med typen etter ett år,synes det er kjekt å bo hver for oss. Vi er hos hverandre når vi vil og kan trekke oss unna og være alene når vi vil.

Å flytte sammen fordi "det er praktisk" (du sier du er på flyttefot og hans samboer skal flytte ut) er vel kanskje ikke alltid den beste grunnen?

Uansett,det som er vanlig statistisk sett trenger ikke å være den beste løsningen.

Man må jo ikke ta det neste steget til et bestemt tidspunkt bare fordi det er vanlig i samfunnet tenker jeg.

Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet

Jeg og kjæresten hadde vært sammen i syv mnd før vi flyttet sammen. Flyttet først sammen til samme by (ingen av oss kom derifra), men bodde 2 ulike steder. Etter 1 mnd. der vi alltid overnattet hos den andre, så sa vi opp avtalene våre og fant noe sammen. Har nå vært sammen i fire år, og elsker å bo med han.

Men dette er noe som kun er opp til deg og kjæresten. Veldig ulikt fra par til par. Synes du bare skal spørre han, det er ikke sikkert han har tenkt på det en gang, men vil synes at det er et allright forslag. Tror ofte at gutter ikke tenker så mye på slike ting, hehe. Ikke overtolk noe iallfall ;P Lykke til!

Skrevet

Som de andre sier; når det er riktig å flytte sammen varierer fra person til person. Mannen min flytte sammen med meg etter knapt noe mnd, og nå et par år senere er vi gift....

Prat med gutten og se hva han tenker om det... :)

Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet

Vi hadde vært sammen i 4 måneder da vi flyttet sammen, det gikk supert ;)

Skrevet

Vi flyttet sammen etter 2.5 år. Vi bodde i hver vår by første året. Så flyttet jeg til byen "hans", men vi flyttet ikke sammen. Han ble boende i kollektivet han bodde i, mens jeg flyttet inn i et annet kollektiv. Og vi er begge veldig glade for å gjøre det slik, for det første halve året etter at vi flyttet til samme by var veldig turbulente.

Skrevet

Er så forskjellig fra par til par...

Hva den enkelte tenker..

Vi flyttet sammen med engang..

Vi bodde kun 400meter unna hverandre og vi var sammen hele tiden.

Grunnen til at vi flyttet sammen så tidlig var vel fordi jeg var alene med ett barn, mens han var alene med 3, så vi fikk aldri alene tid når vi var sammen.

Alt handlet om ungene hver gang vi var sammen og fikk ikke alene tid før vi flyttet sammen og ungene hadde lagt seg

Skrevet

Vi flyttet sammen etter 7 måneder, det var ganske naturlig siden jeg skulle flytte hjemmefra, og da flytta jeg inn til han istedenfor for meg selv. Det har gått kjempefint, har bodd sammen i 2,5 år nå. Men det er uansett viktig at begge vil da, at ikke noen presses til å gjøre noe de egentlig ikke vil, da kan det fort gå galt tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Folk bør ikke flytte sammen av praktiske grunner. "Skal selge leiligheten", osv.

Det skal være riktig og modent følelsesmessig og dere skal være trygge på hverandre før dere gjør slikt. Å bli samboer skal ikke være som å få seg en studentkamerat å dele leien med. Det blir for praktisk.

Min kjæreste og jeg flyttet sammen etter to år som kjærester.

Skrevet

første gang jeg flyttet sammen med en kjæreste var etter 5-6 mnd. Det gikk IKKE bra, fordi det var ikke fordi vi begge absolutt ville bo sammen, men fordi det var mest praktisk. Det ble slutt.

Bor sammen med nåværende kjæreste etter 2 år sammen. Nå ville vi begge to... ;) Ikke noe praktisk stress.

Synes ikke du kan si dette med at redd for å ikke gå andre veier, når dere ikke har vært sammen så lenge. Som nevnt tidligere, har det gått 10 år uten at noe skjer, da er det forståelig...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg flyttet sammen med min kjære etter 11 mnd sammen, fordi vi begge ville det. Det var faktisk han som tok opp temaet da vi hadde vært sammen et halvt års tid, og spurte om jeg kanskje kunne tenke meg å flytte sammen med han til sommeren.

Vi stortrives sammen, for oss var det et perfekt tidspunkt :)

Men du må nok snakke med typen din, alle er forskjellige, og det er ikke sikkert han tenker i de baner selv om du gjør.

Påkrevd tankelesing har nok aldri vært særlig produktivt i et forhold...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...