Gå til innhold

Converse sko

Gjest gjestgjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjestgjest

Hvordan er converse skoene i størrelsen?

Vurderer å bestille meg et par, men er usikker på str..

er de små/store/vanlige i størrelsen?

takknemmelig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er converse skoene i størrelsen?

Vurderer å bestille meg et par, men er usikker på str..

er de små/store/vanlige i størrelsen?

takknemmelig for svar

Utifra mine erfaringer med converse så er de helt vanlige i str, jeg har hatt 5 par, og har alltid vært fornøyd :)

Jeg bruker enten 5 eller 5 1/2 (som det ikke er så mye forskjell på, hvis det er en modell jeg vil ha, og de ikke har den i 5 så tar jeg 5 1/2 :) )

Og jeg er i norske størrelser 38.

Viktig: Jeg bruker HERREstørrelsen, 5 eller 5 1/2 :) som da tilsvarer 38.

Om det er herre eller damestørrelse har ingenting å si. Alle mine høye sko bruker jeg også i str 38 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes de er store i størrelsen. Jeg måtte i barneskoavdelingen for å finne Converse som passet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Converse er at de er helt vanlige i størrelsen - helt til du har brukt dem litt og de blir kjempesvære. De vider seg veldig ut (dette er stoff-converse, vet ikke hvordan skinn er), så det er greit å kjøpe dem litt trange. Selvfølgelig ikke trange på lengden, men på vidden og hvordan de er å komme oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Converse er at de er helt vanlige i størrelsen - helt til du har brukt dem litt og de blir kjempesvære. De vider seg veldig ut (dette er stoff-converse, vet ikke hvordan skinn er), så det er greit å kjøpe dem litt trange. Selvfølgelig ikke trange på lengden, men på vidden og hvordan de er å komme oppi.

Nja, kan sikkert stemme i noen tilfeller, men jeg har aldri opplevd det. (kommer sikkert an på hvor lenge du bruker dem osv)

Er også viktig å huske på at tuppen av skoen, som er laget av gummi IKKE utvider seg, så da kan du risikere at det blir veldig trangt å ubehagelig rundt tærne.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kan sikkert stemme i noen tilfeller, men jeg har aldri opplevd det. (kommer sikkert an på hvor lenge du bruker dem osv)

Er også viktig å huske på at tuppen av skoen, som er laget av gummi IKKE utvider seg, så da kan du risikere at det blir veldig trangt å ubehagelig rundt tærne.:)

Ja, det var det jeg prøvde å få frem i innlegget mitt, men det ble sikkert litt knotete fortalt.

Lengden på skoen utvider seg altså ikke, så selve størrelsen på skoen (36, 37 osv) må jo passe. Men dersom det er litt trangt på bredden trengs det ikke å kjøpe en størrelse større - for min del ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var det jeg prøvde å få frem i innlegget mitt, men det ble sikkert litt knotete fortalt.

Lengden på skoen utvider seg altså ikke, så selve størrelsen på skoen (36, 37 osv) må jo passe. Men dersom det er litt trangt på bredden trengs det ikke å kjøpe en størrelse større - for min del ihvertfall.

Det har du helt rett i, og det er det helt sikkert mange som ikke tenker på.

når sko er 'for små' til meg så er det stort sett fordi selve skoen er 'for kort' :)

Conversesko er for all del verdt pengene, jeg kommer til å fortsette å bruke converse. De er de mest behagelige skoene jeg har gått med -noen gang-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i, og det er det helt sikkert mange som ikke tenker på.

når sko er 'for små' til meg så er det stort sett fordi selve skoen er 'for kort' :)

Conversesko er for all del verdt pengene, jeg kommer til å fortsette å bruke converse. De er de mest behagelige skoene jeg har gått med -noen gang-

Jeg har veldig små føtter, men de er i tillegg altfor brede til størrelsen på føttene mine. Da blir naturlignok de fleste sko litt trange i bredden, og jeg har langt erfaring med hvilke som vider seg ut og hvilke som ikke gjør det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har hatt ti par Converse, så er ganske kjent med størrelsen. :)

For meg er de nøyaktig en halv størrelse mindre enn andre sko.

I alle sko jeg har eid de siste tre årene har størrelse 40 passet, det være seg støvletter, ballerinasko, sneakers eller tøysko.

I Converse må jeg ha 39,5, mindre blir for trangt og større blir for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...