Chakoya Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Før var det mye skriverier om Obama og valkampen. Noen få endringer Obama hittil har gjort osv. Nå føler jeg at dette Obama greiene har fått ro. Mediene her i norge skriver ihvertfall ikke så mye om det lenger etter min oppfatning. Det kommer noen nå og da i ny og ned, men ikke så veldig mange. Jeg fulgte med på dette Obama greiene en stund før jeg falt litt av lasset. Har sett noen nyheter om Obama der jeg synes forholdsvis han har fine nye ideer til hvordan han skal få Usa på banen igjen, men er er jeg sikker på at det er delte meninger om det. Er det noen her som har fått med seg eller skjønt hva Obama har gjort på av forandringer på godt og vondt siden han ble president og om dette er bedre ting en Bush har gjort? Er dere positive til Obama?
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Denne skulle ha vært i Generell Debatt eller i Aktuelle nyheter. Jeg vet ikke om vi kan se hva han gjør nå. Det er tidlig ennå. Vi kan se på hva han sier. Dessuten ser vi at han skaper gode relasjoner med landene rundt seg. Han har en helt annen tilnærmings- og refleksjonmåte overfor verden enn hva tilgjengeren/tilgjengerne har vist.
Gjest kenneth Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Heldigvis, vil jeg si, skriver de mindre om Obama. De kunne godt korte ned Obama-dekningen med ytterligere 80%. Obama-stoff er nok bra butikk: Du kan saumfare noen utenlandske sider og lage en artikkel av det. Nyhetsverdien er for øvrig minimal. Men mediene melker Obama for det han er verdt. Det blir litt som med Israel-nyheter: Hva har egentlig skjedd siden sist? Lite... Derav NYheter, I presume.
mysan Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 Jeg har inntrykk av at han virkelig prøver å få til noe i hvert fall, men det er jo et helvete han har å ta tak i da, og det vil nok ta tid før man ser hva han eventuelt får utredet, sånn rent konkret. Mannen har kun sittet i rundt ti uker eller noe sånt.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Vi kan på ingen måte gi Obama karakterer nå. Det er altfor tidlig å vurdere. Om et par år kan vi se mer av hans potensiale. Det vi kan si er at han gjør et godt inntrykk.
cilja Skrevet 4. april 2009 #6 Skrevet 4. april 2009 Det skal vel noe til å ikke gjøre en bedre jobb en Bush!!
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #7 Skrevet 4. april 2009 Jeg har ikke noe peiling på økonomi og slikt som vel er det han må slite mest med framover, så jeg har ingen forutsetning for å si om han gjør en god eller dårlig jobb der. Og som andre sier her: Det er altfor tidlig å vurdere, han har jo bare vært president i ca. tre måneder, og det tar lang tid å virkelig utrette ting på det nivået han sitter. Men det jeg synes man allerede kan se med Obama er at han virker samlende, ikke bare for amerikanerne men også videre ut i verden. Jeg hadde svært lite til overs for Bush og hans administrasjon. I årevis har jeg fått en vond smak i munnen straks USAs politikk var et tema. Nå har jeg fått tilbake troen på USA. Om man liker USA eller ei, så må man innse at det er et mektig land. Da er det viktig med en god leder, og det tror jeg Obama er. Han framstår som mye mer diplomatisk enn Bush. "Mild" og menneskelig, men samtidig bestemt og tydelig og langt fra noen svekling. Jeg tror han med sine menneskelige og sympatiske egenskaper kan utrette mye. Og det er på en måte det viktigste for en amerikansk president. Alle politiske vedtak kan eksperter gi råd om, men personligheten må presidenten fikse selv. På det området er Obama lysår foran Bush.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #8 Skrevet 4. april 2009 Når jeg ser Obama tale på TV så får jeg en følelse av at det er en katastrofefilm om en ond person med skumle hensikter. Han har så mye makt og folk forguder han. Han kan gjøre mye skade uten at folk forstår det før det er for sent. Det minner meg om da Hitler ble forgudet av folket. Han viste seg å være en annen en de trodde. Har også lagt merke til at han aldri ser rett i kamera, han ser først til den ene siden så til den andre siden. Synes han er scary.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå