-SB- Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Vi skal gifte oss i August, og har i det siste begynt å vurdere koldtbord i stedet for middag. Min kommende mann er mest glad i koldtbord, og vi tenker at der kan alle finne noe de liker..? Det er i tillegg billligere, så vi tenker at da kan vi invitere alle gjestene til alt, for samme pris som det hadde kostet oss for middag til halvparten og bare kaffe til resten. Det blir ca.80 gjester i bryllupet, kan jeg jo nevne. Hva mener dere andre? Og et viktig spørsmål: Hva skriver jeg i invitasjonene? "Middag"? Det er jo liksom ikke helt det det er, men å skrive at de er invitert til koldtbord høres litt dumt ut
Noli Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Vi skal ha koldtbord og vi har skrevet middag i invitasjonen. Det blir jo servert rundt middagstider, og vårt koldtbord har i hvert fall både kalde og varme retter, blandt annet steik med saus og potet, så det blir jo middag. Jeg liker også best koldtbord, da kan alle finne noe de liker. Synes det ville vært trist å bruke 6-700 kr på middag til noen som ikke liker det de får servert.
BAMBI<3 Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 koldtbord er genialt og da er det noe alle liker. Bare sørg for og grupper riktig slik at taler og sanger osv kommer når alle sitter ved bordet. Du kan skrive middag, det er jo tross alt mat til middags tid så skriv middag
-SB- Skrevet 3. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2009 Tusen takk for svar! =) Det er rart hvor trygg man føler seg med en gang noen føler det samme som en. Da skriver jeg middag i invitasjonen.
Hexagon Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Jeg syntes det er et veldig godt valg! Og du kan godt skrive middag.
Cæmis Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Vi vurderte også koldtbord fordi da kan alle finne noe de liker, og det er billigere! :-D Det som gjorde at vi ombestemte oss var tanken på at: 1. jeg må reise meg opp og ned med kjole hele tiden. Ikke det at jeg synes det er så feil at en brud skal gjøre det, men rett og slett fordi det kan bli slitsom siden jeg skal ha en stor kjole med langt slep og kanskje langt slør. Og jeg kommer garantert til å søle på meg siden jeg er skikkelig klomsete! 2. Det KAN være vanskelig for toastmaster å samle folk slik at talerne kan få ro når de skal si noe da det som regel er folk borte ved koldtordet hele tiden. Dette fikser man lett, så tror ikke det er det største problemet.. Håper ikke jeg ødela noe nå altså...hehe, men viktig å tenke på div ting før man bestemmer seg tenker jeg Vi tenkte å skrive buffet på invitasjonen i stedet for koldtbord,...men synes nesten koldtbord hørtes bedre ut etterhvert...men som sagt over middag er absolutt best av de tre! Jeg hadde synes det var best å komme til et bryllup hvor det var buffet...selv om vi skal ha 3 retters selv..hehe...makes no sense, men sånn er det!
Noli Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 1. jeg må reise meg opp og ned med kjole hele tiden. Ikke det at jeg synes det er så feil at en brud skal gjøre det, men rett og slett fordi det kan bli slitsom siden jeg skal ha en stor kjole med langt slep og kanskje langt slør. Og jeg kommer garantert til å søle på meg siden jeg er skikkelig klomsete! Dette var jeg bekymret for også, men kom frem til at jeg vet jo hva som er på koldtbordet, og min mann vet hva jeg liker, så da får han "lov" å ta med maten min. Ellers har jeg sånn hempe på kjolen min så jeg kan henge opp slepet, så jeg tror egentlig det skal gå greit å finne mat. Gruer meg mye mer til jeg må tisse..
Cæmis Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Gruer meg mye mer til jeg må tisse.. hihi...Ja, dette har jeg tenkt litt på og. Kanskje man skulle øvd seg noen dager før? Får krysse fingrene på at de har handicap toalett der, de er litt bredere også har man noe å holde tak i om kjolen skulle velte over på en side og man føler man er på vei til å følge etter .
-SB- Skrevet 3. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2009 Jeg har heldigvis en ganske enkel kjole, så akkurat det blir ikke noe problem. Det med å samle gjestene får vi klare å finne en løsning på. Vi har en veldig løsningsorientert toastmaster, så det går sikkert fint
Vici Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Vi vurderte også Kolbord, men valgte det bort. For min del kunne vi gjerne hatt det. Vi var i fjor i bryllupet til et vennepar. De hadde koltbord og det sto middag i invitasjonen. Ellers var det nøye planlagt av toastmaster når en skulle gå å forsyne seg gang 1, 2 og 3 etc, slik at folk ikke løp fram og tilbake hele tiden Lykke til med Koltbord. Blir helt sikkert en suksess. OG det er ingen tvil om at de fleste gjestene vil kose seg litt ekstra når de kan plukke noe å spise som de liker
Cæmis Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Ellers var det nøye planlagt av toastmaster når en skulle gå å forsyne seg gang 1, 2 og 3 etc, slik at folk ikke løp fram og tilbake hele tiden Dette tenkte ikke vi på!...hmmm..kanskje vi burde ta opp koldtbord som et alternativ igjen...tenk at så enkelt kan det gjøres! Jeg tenkte jo at alle ville fly rundt, men man kan jo faktisk bare legge det inn med "middags struktur". Nå fikk jeg noe å tenke på! Og....mannen min kan godt få lov til å plukke for meg og! :D
Gjest Papirkurven Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 Synes koldtbord høres fantastisk ut jeg, så lenge folk har plass til å gå og forsyne seg. Om toastmaster har full kontroll på serveringene, slik at det blir litt køsystem, ordner det jo seg automagisk. Og det kan jo hende man bare må tåle at noen står og hører en tale, eller må gå og sette seg samtidig som noen taler, når man velger koldtbord Og det høres ut som en superb løsning at din nye ektemann er så heldig og får lov å hente maten din, så får han forberedt seg litt på livet fremover Lurer litt på hvorfor man ikke kan/vil/skal/bør skrive koldtbord i invitasjonen? Ikke at det gjør noe at det står middag, for man blir jo like mett Bare lurer på hvorfor dere velger å skrive det altså. hmm...kanskje vi skal ha koldtbord isteden....
Noli Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Og det høres ut som en superb løsning at din nye ektemann er så heldig og får lov å hente maten din, så får han forberedt seg litt på livet fremover Godt poeng! Det ed talene bekymrer jeg meg ikke for i det hele tatt. De fleste voksne mennesker er godt nok oppdratt til å vite at man ikke reiser seg når noen taler, og med mindre man er veldig mange mennesker, vil det alltid være tidspunkt der alle sitter.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Godt poeng! Det ed talene bekymrer jeg meg ikke for i det hele tatt. De fleste voksne mennesker er godt nok oppdratt til å vite at man ikke reiser seg når noen taler, og med mindre man er veldig mange mennesker, vil det alltid være tidspunkt der alle sitter. Ikke lenge igjen til du skal gifte deg nå Enig med deg at de fleste voksne vet at man ikke reiser seg når noen holder tale, med mindre han eller hun må VELDIG på toalettet hihi Vi skal også ha buffet men kommer ikke til og bestemme når gjestene kan forsyne seg 2 og 3 gangen osv men heller at toastmaster gir beskjed i første omgang at han ringer i en bjelle og at da må alle sette seg, så kan folk ta seg en røykepause mens tante Olga forsyner seg for 3 gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå