Gå til innhold

Grille grønnsaker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil du grille da? Finnes et hav av muligheter, det er bare fantasien som setter grenser. Du kan fylle grillspyd med grønnsaker. Du kan ha pakke dem inn i folie, eller kanskje bare legge dem rett på grillen.

Som sagt, bare prøv deg frem, og bruk fantasien

Skrevet

-maiskolber:pensle med smør el. grillolje, krydre etter smak. Rett på grillen

-Poteter: skjære i tynne skiver, krydre, legg i porsjonspakninger i folie.

-Babymais: Træ på grillspyd(så de ikke detter nedi grillen...), legg på.

-Løk: del i båter, træ på grillspyd, på grillen.

Eller du kan lage grillspyd med mange forskjellige grønnsaker på: mais, løk, paprika, tomat osv

Er også godt å lage pakker med grønnsaker, broccoli, blomkål, løk, ja alt hva ditt hjerte begjærer :wink: . Pensle passelige biter med alufolie, legg grønnsakene i, pakk sammen og legg det på grillen. Tiden er jeg litt usikker på, pleier å ta det etter skjønn.

Jeg bruker å dele tomater i to, legge dem i ildfast form med sårsiden opp, krydrer med salt og hvitløkspepper, strør på ost og har det inni ovnen på ca 200 grader i ca 10-20 min. Det er nyyydelig tilbehør til grillmat. Lager også hasselbachpoteter som gjøres klar i ovnen mens kjøttet og andre grønnsaker ligger på grillen.

Mmmm, nå ble jeg sulten, gitt :P

Gjest gjesta
Skrevet

Kjøp grønn fersk asparges. Knekk av den nederste delen. Legg aspargesene i folie sammen med smør, salt og pepper. Grilles til resten av grillmaten er ferdig - Yummi.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tomater er kjempegodt å grille. Marinerte sopp og paprika også.

Du kan vel grille alle slags grønnsaker.

Men anbefaler ikke å pakke det inn i aluminiumsfolie. Blir kokt istedetfor grillet. Bruk heller lavere varme så de ikke blir brent.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Tykke skiver av fersk ananas er nydelig på grillen, særlig til svinekjøtt.

Minnie

Skrevet

Vi pensler hele løk og tomater med grillolje og lar de godgjøre seg en stund. Ellers er mais godt på grillen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...