Gå til innhold

Når ekskjæresten til bestevenninnen blir med meg...

Anbefalte innlegg

Gjest Danagirl
Skrevet

Hei,

jeg har rotet meg opp i en utrolig situasjon...

Min bestevenninne har hatt en noe eldre kjæreste som jeg liker godt, selv om han ikke er min type mann, men han er en man som sjarmerer meg veldig. Min venninne har fortalt meg at han er utrolig god i senga og jeg har på fleip sagt at jeg godt kunne tenke meg å prøve am en gang. Dette har hun ved en annledning sagt til ham. Nå ble det slutt mellom for ca. 6 mnd siden. Jeg traff ham tilfeldigvis i går og må innrømme at han er det desidert beste som har skjedd meg i sengen :sengekos: og i tillegg merker jeg at det banker i hjertet mitt når jeg tenker på ham nå :rødme:

Han er ganske klar på at han ikke vil lyve til min bestevenninne/sin eks om det skulle komme opp som et tema. Jeg vet jeg burde ringe å fortelle det i dag. Jeg tør ikke. Jeg vet at hun var/er veldig forelsket i ham selv om hun gjorde det slutt. Noen tips? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Min venninne har fortalt meg at han er utrolig god i senga og jeg har på fleip sagt at jeg godt kunne tenke meg å prøve am en gang.

hva svarte hun deg da du kom med denne kommentaren?

I venninnegjengen min er en mann som har vært sammen med en venninne ikke aktuell å tenke på engang...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke du har en plikt til å si det. Du får heller ta det hvis han skulle nevne det for henne en gang.

Skrevet

Hvor gode venninner er dere - er dere veldig gode bør du si det.

Hvor stor sjanse er det for at du kommer til å ha sex med ham igjen? Er sjansen stor bør du si det.

Hvor stor sjanse er det for at hun snakker med mannen og får vite det via ham? Om det er en halv sjanse så bør du heller være i forkant.

Konklusjon: Kvinn deg opp og stå for det.

Gjest Danagirl
Skrevet
hva svarte hun deg da du kom med denne kommentaren?

I venninnegjengen min er en mann som har vært sammen med en venninne ikke aktuell å tenke på engang...

Hu bare lo...

Gjest Danagirl
Skrevet
Hvor gode venninner er dere - er dere veldig gode bør du si det.

Hvor stor sjanse er det for at du kommer til å ha sex med ham igjen? Er sjansen stor bør du si det.

Hvor stor sjanse er det for at hun snakker med mannen og får vite det via ham? Om det er en halv sjanse så bør du heller være i forkant.

Konklusjon: Kvinn deg opp og stå for det.

Akkuraqt nå har jeg veldig lyst, så om det er opp til meg nesten garantert.

Jeg er rimelig sikker på at det kan komme opp, jeg vet at hun har vært sammen med ham etter det ble slutt. (Ja, de har hatt sex). Er ganske sikker på at han ikke kommer til å ta det opp, men jeg vet at han ikke kommer til å lyve.

Så jeg får vel ringe? :sukk:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Du må nok regne med å miste en venninne gitt....

Men bedre at hun hører det fra deg en noen tilfeldige da...

Skrevet
Så jeg får vel ringe? :sukk:

Jeg tror nesten du bør det ja :hug:

Lykke til!

Gjest Shelob
Skrevet

Nesten alltid best å være ærlig selv om det blir ubehagelig!

Jeg liker svært dårlig å bli ført bak lyset og så få vite lang tid (kanskj år) etterpå at jeg har gått der som et annet nek og trodd godt om både den ene og den andre.

Ærlighet varer lengst. Om du spiller med åpne kort for venninna di er det fullt mulig at dere kan le av dette om noen år.

Skrevet

Jeg må bare få si at det der var skikkelig råttent gjort. Tviler på at vennskapet deres kommer til å bli det samme igjen , mister man tilliten til en person , er det sinnsykt vanskelig og være venn med den personen.

Hadde du vært venninda mi , hadde jeg ikke giddi å snakka med deg mer.

Skrevet (endret)

Jeg hadde klart å tilgi en god venninne av meg dersom hun lå, ved et "feilgrep" (fylla, etc) med eksen min 6 mnd etter bruddet. Om det var et engangstilfelle. Hvis de skulle hatt regelmessig sex, hadde jeg blitt veldig bitter og sint, men hvis det var noe mer mellom dem og de følte at de ville satse på forholdet, så hadde jeg ikke hatt noe imot det - men alt avhenger av hvor lenge jeg hadde hatt vært sammen med typen. Jeg føler ikke at jeg har rett til å stå i veien for noens lykke :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg hadde blitt utrooolig skuffet hvis du hadde vært min venninne, og hadde helt klart holdt deg på en betryggende avstand etter en slik avsløring.

Ekser til venninner er forbuden frukt, og jeg snakker av erfaring at det er lite alright å få greie på i etterkant at min eks type og venninne har holdt på.

Uansett om hvem som har gjort det slutt eller ikke.

jeg synes det er ufint og respektløst, men oppi den situasjonen du er kommet oppi, synes jeg du bør være ærlig og si ifra, og forvent deg det værste, da kan alt annet bli positivt :lete: og så får vi håpe at din venninne er storhjertet og kan akseptere slik oppførsel fra sin venninne, men ikke forvent noe, er mitt råd.

Gjest Queen B
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor trådstarter får så mye pepper.

Her er det snakk om EKS-fyren. Da er mann fritt vilt. Han "tilhører" ikke venninnen lenger. Vil ts ligge med ham, så hun får gjøre som hun vil. Kan ikke skjønne at venninnen har noe med det å gjøre. At det skal komme opp i en samtale, er meg helt uforståelig. En oppegående person med sosial intelligens, holder man kjeft om hvem man har vært til sengs med.

Skrevet

Jeg hadde aldri holdt på med noen venninners eks. Det blir bare feil for meg.

Jeg hadde en venninne som hoppet på eksen min like etter at jeg dumpet han. Jeg visste at hun hadde følelser for han, og jeg var 110% ferdig med han, så det brydde meg ikke en millimeter! Dessuten visste jeg nesten om det før de hadde gjort noe (det "lå i kortene"). Hun grudde seg for å fortelle det til meg, men jeg ble ikke sur.

Hadde det skjedd med en eks som hadde dumpet meg, og jeg fortsatt hadde følelser for han, hadde saken selvsagt vært en helt annen.

Gjest womenwomen
Skrevet
Hei,

jeg har rotet meg opp i en utrolig situasjon...

Min bestevenninne har hatt en noe eldre kjæreste som jeg liker godt, selv om han ikke er min type mann, men han er en man som sjarmerer meg veldig. Min venninne har fortalt meg at han er utrolig god i senga og jeg har på fleip sagt at jeg godt kunne tenke meg å prøve am en gang. Dette har hun ved en annledning sagt til ham. Nå ble det slutt mellom for ca. 6 mnd siden. Jeg traff ham tilfeldigvis i går og må innrømme at han er det desidert beste som har skjedd meg i sengen :sengekos: og i tillegg merker jeg at det banker i hjertet mitt når jeg tenker på ham nå :rødme:

Han er ganske klar på at han ikke vil lyve til min bestevenninne/sin eks om det skulle komme opp som et tema. Jeg vet jeg burde ringe å fortelle det i dag. Jeg tør ikke. Jeg vet at hun var/er veldig forelsket i ham selv om hun gjorde det slutt. Noen tips? :sukk:

Back off mannen til din beste veninne om du ikke vil miste veninnen din !

6 mnd siden det ble slutt - var dette et langvarig seriøst forhold - så sitter det sansynligvis masse følelser igjen mellom dem, kanskje både såre og vonde følelser og t.o.m fortsatt kjærlighet mellom dem , SJALUSI osv Dette er ikke følelser å spøke med ! Din veninne kan komme til å bli veldig sinna på deg ... ( Vil du virkelig utsette deg selv for dette ? ) . Tror din veninne ville blitt opprørt om hun fikk høre at du slo kloa i han så fort du fikk sjangsen til det .Som om du var helt desperat . En sånn desperat veninne ville ikke jeg hatt- som ikke klarer å finne seg menn selv - men skal overta mine xer ...fy og fy .Syns veninners menn er forbudt - samme fan . Må i hvertfall være flere år - siden det ble slutt - skal jeg orke .Men har aldri falt for veninners menn .Klarer fint åskaffe meg menn uten deres hjelp ... Greier ikke du ?

Skrevet (endret)

For min del kommer det an på hvem som dumpet hvem. Hadde ei venninne av meg hatt seg med en fyr jeg hadde dumpa så hadde det vært greit for meg. Da har jeg tross alt tatt valget om å ikke være sammen med han lengre og har ikke noe særlig til følelser igjen for han. Hadde han dumpet meg derimot og jeg ikke hadde kommet over han ennå (noe venninner som regel vet) hadde jeg bedt denne "venninna" dratt til h******.

Når det kommer til brudd så er ikke 6 mnd særlig lenge, og det faktum at de ennå ser hverandre og har sex sammen høres ikke særlig bra ut på dine vegne ts, men det er ingen vits i å være feig. Inviter henne med ut på en kopp kaffe og fortell henne det ^^

Endret av Kiyo
Skrevet

Her er det snakk om EKS-fyren. Da er mann fritt vilt. Han "tilhører" ikke venninnen lenger. Vil ts ligge med ham, så hun får gjøre som hun vil. Kan ikke skjønne at venninnen har noe med det å gjøre. At det skal komme opp i en samtale, er meg helt uforståelig. En oppegående person med sosial intelligens, holder man kjeft om hvem man har vært til sengs med.

Ikke jeg heller.

Skrevet

Du kan ikke skjønne hvorfor?hun sier jo at venninden fortsatt er forelska i han jooo...

Jeg er veldig glad for at jeg ikke har venner som deg, det er en girl code at man skal holde seg unna ekser. Og hvis noe annet skulle skje , så må du ta en prat med venninda di først og høre om det er greit.

Gjest Queen B
Skrevet
Du kan ikke skjønne hvorfor?hun sier jo at venninden fortsatt er forelska i han jooo...

Jeg er veldig glad for at jeg ikke har venner som deg, det er en girl code at man skal holde seg unna ekser. Og hvis noe annet skulle skje , så må du ta en prat med venninda di først og høre om det er greit.

Du skjønner ikke mitt innlegg...?! Hva er egentlig problemet her?!

1) Man eier ikke en person. Poenget er at det er en EKS. Ikke en venninna fremdeles er i et forhold med. Det må jo være hovedpoenget!

2) Ingen intelligente, voksne mennesker plaprer om hvem de ligger med. Så hvorfor det skal bli en samtaleemne, er fullstendig hinsides all logikk..!

3) At trådstarter skal få "tillatelse" av hennes venninne å være sammen med eksen?! Idiotisk. Tydeligvis er forholdet ferdig, men venninna greier ikke å akseptere det.

4) Du skal være glad du ikke er min venn! Jf pkt 3!

Gjest Danagirl
Skrevet

Nå har jeg truffet henne og snakket ut om det. Hun forklarte at det jo var hun som hadde gjort slutt med ham og derfor ikke kunne holde andre unna. I og med jeg hadde spurt om "å låne ham" kom det hele ikke som en stor overraskelse. Men jeg var ikke først ute; hadde hun fortalt om ham til en annen venninne av oss (som også er en god venninne av meg) :sjokkert: , som brukte ham for to/tre måneder siden :sur:

Vel som bestevenninne sa til meg i dag, aldri snakk med dine venninner om typen er drittbra i senga ;)

Men hva jeg skal gjøre vet jeg ikke, har jo veldig lyst på ham igjen.... :rødme:

Uff, hadde jeg lest dette innlegget, hadde jeg vel kastet opp, alt er helt i mot mine prinsipper. Det bare viser at jeg ikke har kontroll på min handlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...