Gå til innhold

Reiselivsbransjen - lopper barnefamilier

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_LillePUs_*
Skrevet

Er nå lettere frustrert over at selv flyselskaper som Norwegian nå følger etter alle de andre og dobler prisene i skolens ferier :(

Planlegger nå for vinterferien 2010 for å få billige flybilletter - vanligvis har det ikke vært noe problem å få billigbilletter selv i skolevinterferien bare man er tidlig ute. Men denne gangen har Norwegian skrudd prisen kraftig opp i vinterferieuka (i uke 8 for avgang fra Oslo den 20.2.) De god oversikt over hvor det er vinterferie når, f.eks. er det en annen uke som er dyr med avgang fra Bergen osv.

Jeg forstår jo prinsippet at prisene kan økes når etterspørselsen er stor... men det er jo litt surt for oss som barnefamilie at vi som regel får de dyreste billettene :(

Og i tillegg må vi betale for tre voksne og ett barn, til tross for at vi bare er to voksne med barn på 13 og 9 år...

Synes ikke dere også at dette er kjipt???

Huff huff :kjefte: måtte bare få det ut

Føler meg litt bedre nå - god påske :goodbye:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg forstår jo prinsippet at prisene kan økes når etterspørselsen er stor... men det er jo litt surt for oss som barnefamilie at vi som regel får de dyreste billettene :(

Vi enslige må ofte jobbe i feriene (fordi barnefamiliene skal ha fri). Og vi må betale dyrere for hotell. Alt i alt tror jeg ikke barnefamilier kommer dårligere ut når det gjelder reiser. Og som du selv skriver så forstår du jo egentlig at de må sette prisene iflg etterspørsel. Det er vanskelige tider for reiselivsbransjen nå, og de må selvsagt sette den prisen de kan få. Kan love at det i hvert fall ikke blir noe billigere hvis selskaper konker og vi står igjen med et monopol igjen, som i SAS-dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...