Gå til innhold

Hvor kan jeg dra alene?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er student og det passer seg ikke for de jeg kjenner å bli med i midten av juni, jeg må derfor dra alene. Er det noen som har noen forslag til hvor det er lurt å dra? kanskje et sted hvor det er lett å møte og bli kjent med andre :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva slags ferie du kan tenke deg da. Er du glad i solen kan jo et hvilket som helst Sydensted passe. Så kan du bare velge et som har den partyfaktoren som passer deg.

For min egen del valgte jeg London da jeg var i din situasjon. Der er det mye å finne på på egenhånd og det er kanskje ikke så tydelig at man er på ferie alene. Jeg trives dessuten i eget selskap, men det som ble litt kjedelig var kveldene. Man sitter som oftest ikke lenge på en rastaurant og spiser når man er alene, men jeg hadde teaterbilletter til flere kvelder, så det gikk greit.

God tur!

Gjest Papirkurven
Skrevet

Hvor som helst!

Tenk så deilig å kunne dra dit du ville og gjøre akkurat det du har lyst til.

Som POM sier, må du jo bare finne ut hva du vil med ferien din. shopping? slappings? strand eller fjell?

Personlig ville jeg dratt til Bergen (aner egentlig ikke hvorfor), men kunne godt tenke meg å se Praha på egen hånd også.

London blir litt for stort og skummelt for meg alene, men noen klarer seg utmerket.

God tur!

Skrevet

Spørs jo helt hva slags tur og hvor langt og hvor mye man vil bruke på en tur. Jeg har reist alene mange ganger og synes det er helt topp. Jeg drar helst på opplevelsesturer- hvor jeg er med i en gruppe. Har vært til Sør Afrika med en gruppe hvor det var bare folk fra Canada og Usa. En annen tur jeg var på var det bare Dansker. Begge turene var bare helt topp, og jeg kom i god kontakt med de andre deltakerne på turen.

Skrevet

Hvor som helst. Selv har jeg utforsket Paris alene noen ganger, kan absolutt anbefales.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor som helst. Selv har jeg utforsket Paris alene noen ganger, kan absolutt anbefales.

Hvis du vil gjøre mye kulturelt og storbyaktig er jeg enig i Paris, men hvis du vil på ferie og ha det sosialt og koselig tror jeg at jeg vil anbefale Dublin.

Hvis du sammenligner franskmenn og irer er det ingen tvil om hvem som er mest inkluderende, glad i utlendinger og imøtekommende. :)

På den andre siden synes jeg Paris tilbyr tusen ganger mer som en by enn Dublin.

Men jeg har bodd i Paris og det var perioder hvor jeg ikke kjente noen jeg likte å være med, så vet hvor ensom byen kan være, selv om det ga meg masse tid til å gå rundt i gatene, utforske kaféstrøk, Louvre og parker.

Har derimot vært på ferie der med både venner og familie mange ganger og da er byen nydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...