Pityriasis Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Jeg lurer rett og slett på hvor mange av dere som kjøper gaver i forbindelse med søskenbarn (i dette tilfelle en fetter) som får barn? Intuitivt tenker jeg at vi burde kjøpe en hilsen, i og med at de bl.a er invitert vårt bryllup. Men om vi først begynner å kjøpe, må vi jo kanskje følge opp med hver fødselsdag fremover? Eller? Tenker det kan bli vel mye - har mange søskenbarn i fødeklar alder som etterhvert sikkert får mange barn totalt. Er det OK å bare kjøpe en hilsen ved fødselen, men ikke følge opp med årlige bursdagsgaver? Hva er praksis for dere?
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Hos oss er praksisen å gi noe ved fødselen og ikke følge opp ved bursdager. Det blir som du sier veldig mye etterhvert, da vi er en del søskenbarn. Men vi gir en oppmerksomhet ved evt. konfirmasjon og bryllup.
Caramba Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Jeg kjøper alltid nyfødt-gave til venner og familie som får barn, men følger kun opp ved bursdager til tantebarn og fadderbarn.
cogito Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Det å kjøpe nyføddgåve treng absolutt ikkje bety at du må følge opp med å kjøpe bursdagsgåver kvart år framover. Me fekk mange gåver etter fødselen, frå slekt og venner som eg ikkje forventer skal hugse på bursdagen til babyen! Eg har for øvrig aldri gitt noko fødselsgåve til søskenbarna mine. I vår familie har det vore foreldra mine som har gitt gåve til mine søskenbarn når dei fekk baby. Og eg fekk gåve frå tanter/onklar når eg fekk baby, men ikkje frå søskenbarn.
Susan Sto Helit Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Det å kjøpe nyføddgåve treng absolutt ikkje bety at du må følge opp med å kjøpe bursdagsgåver kvart år framover. Me fekk mange gåver etter fødselen, frå slekt og venner som eg ikkje forventer skal hugse på bursdagen til babyen! Eg har for øvrig aldri gitt noko fødselsgåve til søskenbarna mine. I vår familie har det vore foreldra mine som har gitt gåve til mine søskenbarn når dei fekk baby. Og eg fekk gåve frå tanter/onklar når eg fekk baby, men ikkje frå søskenbarn. Samme her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå