Gjest Lea Skrevet 12. juli 2003 #1 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg pleier ikke å ha lange negler. Både jobb og hobbyer gjør at de ofte er i veien og brekker eller fliser seg opp. Jeg nekter å ofre hobbyene mine bare for å beholde neglene altså. Men nå har jeg klart å spare dem passe lange, uten at jeg egentlig gikk inn for det. Neglene mine er sterke, så det er ikke noe problem med akkurat det. Problemet er at de alltid blir misfarget av ting jeg driver med. Det blir liksom noen "fettflekker" (ser i alle fall ut som fettflekker) på baksiden av neglen som ikke går av med såpe og vann. Jeg bruker neglbørste mange ganger om dagen og renser neglene ofte. For å skjule dette må jeg nesten brue en dekkende neglelakk, noe jeg desverre ikke trives så godt med. Jeg ønsker rett og slett ikke å være avhengig av neglelakk i det hele tatt. Noen som vet hvordan jeg kan få vekk flekkene og deretter unngå at de kommer tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 12. juli 2003 #2 Del Skrevet 12. juli 2003 Alltid et lag med klarlakk samt daglig smøring av hender og negler gjør susen for meg. Ingen stygge flekker. :D Et lite tips: hvis du skal male eller gjøre andre ting som kan feste seg under neglene så smør deg litt ekstra godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2003 #3 Del Skrevet 12. juli 2003 Men det er på baksiden av neglen at disse flekkene kommer. Og de blir verre av kremer o.l. Det er ofte DA de kommer frem. Akkurat som om fettet i kremen trekker inn i neglen.. Kanskje jeg skal ta klarlakk på baksiden av neglen også? (Synes å huske at jeg har gjort dette før og at det ble ubehaglig med lakken som la seg mellom huden og selve neglen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 12. juli 2003 #4 Del Skrevet 12. juli 2003 Å gni de inn med tannkrem leste jeg en gang, ikke prøvd selv men. Sånn generelt så syns jeg at lange negler bør ha neglelakk jeg da :oops: syns det er lite pent eller. Kommer jo an på lengden da. Men ser ofte folk med ganske lange negler uten noe på,syns ikke det er noe fint. Og korte negler skal ikke ha neglelakk, det er heller ikke pent. Ble igrunn mens synsing her, sorry :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2003 #5 Del Skrevet 12. juli 2003 Tannkrem? Det kan jo prøves.. kan jo ikke skade heller? Ellers har jeg ikke veldig lange negler. Bare til rett over fingertuppen liksom. Synes ikke at det er pent med "klør", så det styrer jeg unna. Skulle gjerne ha lakkerte negler hver dag jeg, men det går bare ikke sammen med jobben min. Da måtte jeg flydd rundt med hansker hele dagen tror jeg. Skal prøve med tannkrem jeg... selv om det høres snålt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 12. juli 2003 #6 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg kan ikke gi deg noe navn eller slik for det er maaaange år siden jeg hadde lange fine negler og gjorde slikt. Men i butikken får du sånn underlags greie og negleforsterker. Dersom du bruker dette vil du ikke få gule negler. Men dersom du bruker neglelakk rett på neglen vil den bli gul - uansett om det er blank eller farget - selv om jeg ser en tidligere i tråden si hun bruker klarlakk under da. Jeg ville ikke tatt sjansen, men det er bare for at jeg er usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 12. juli 2003 #7 Del Skrevet 12. juli 2003 I stedet for neglelakk ville jeg brukt disse: http://www.essentialdayspa.com/nailtiques.htm Neglene blir blanke og får pleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. juli 2003 #8 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg bruker en slik hvit negleblyant fra Cutex eller Isadora. Når neglene er renset, fukter jeg spissen på blyanten, så påfører jeg den bakpå neglen. Du slår da to stk fluer i en smekk: 1) du får hvite, pene negletupper - mye enklere å legge en fransk manikyr - ser også mer naturlig ut. 2) det hvite belegget bakpå neglen beskytter neglene til sånne jenter som ikke klarer å holde seg unna maling, jord, beis og annet rusk og rask! Et strøk med blank eller lys rosa gjennomsiktig neglelakk - vips enkelt og pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. juli 2003 #9 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg får også sånne "fettflekker" på neglene fra tid til annen. Det er ikke gule negler, det har ingen ammenheng med bruk av neglelakk, det er bare som om det hvite ikke er så hvitt en plass, den er nesten gjennomsiktig, og virker "gjennomtrukket av fett" på et vis. Vanskleig å forklare. *titte på hendene* Det finnes ikke en eneste slik nå, og ejg vet ikke hvorfor de kommer, eller ikke kommer. Prøvde også neglelakk en periode, uten videre lykke med det, jeg trives ikke med neglelakk. Og jeg GÅR med hansker på jobb hele dagen! (Det trives jeg heller ikke med.... :-? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2003 #10 Del Skrevet 12. juli 2003 Da har du akkurat samme problem som meg, Fredagsbarn. Jeg har ikke brukt neglelakk siden jul og da bare EN kveld. Har dessuten prøvd disse blyantene uten at det fungerte.. men det er lenge siden jeg prøvde altså. Neglene mine får gjennomgå det meste.. Mie (det skulle visst ikke så MINE akkurat der) skjønner tydeligvis hva jeg mener med det (og der skulle det ikke stå meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. juli 2003 #11 Del Skrevet 12. juli 2003 Mine skjønner tydeligvis hva jeg mener meg det. Drukket vin i kveld Lea? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. juli 2003 #12 Del Skrevet 12. juli 2003 Satt og lurte på den setninga der jeg også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2003 #13 Del Skrevet 12. juli 2003 Ikke en dråpe... Bare 7-up light og det har (desverre) ikke samme virkningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. juli 2003 #14 Del Skrevet 12. juli 2003 Ikke noe vin....da er det sikkert bare uvant å taste med lange negler...pass så du ikke blir den jåledukken da, Lea. (noe sier meg at det ikke kommer til å skje ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2003 #15 Del Skrevet 12. juli 2003 Ja det er nok neglene sin feil at jeg klarer å få Mie til å hete Mine. Men de er ikke lange nok til å tulle seg bort i tastaturet likevel (rart det der). Noen jåle kommer jeg desverre aldri til å bli, men det er jo lov til å håpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. juli 2003 #16 Del Skrevet 12. juli 2003 Vi oversetter dermed, vi som er vant med å skrive med litt negler, mde og uten flekker på... "Mine skjønner tydeligvis hva jeg mener meg det." betyr antakelig "Mie skjønner tydeligvis hva jeg mener med det" Lea som jåle.... nei, det ser jeg ikke for meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. juli 2003 #17 Del Skrevet 12. juli 2003 Vi oversetter dermed' date=' vi som er vant med å skrive med litt negler, mde ....[/quote'] mde? he-he, driver litt artig, overtrøtt kverulering her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2003 #18 Del Skrevet 12. juli 2003 Øy.. er det mobbing på gang eller? For å forsvare meg selv, så kan jeg si at den siste av 3 pærer i lampa på kontoret har avgått med døden.. og vi har ikke flere. Det er derfor litt mørkt og sånt her. Åsså var det disse neglene da... *korrekturleser innlegget* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. juli 2003 #19 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg kan ikke skrive mer, er livredd for å skrive feil..... *filer negler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. juli 2003 #20 Del Skrevet 12. juli 2003 Hehe, vel, jada, mde (jeg retta mange andre feil, men den overså jeg ) Fredagsbarnet er meget vant med negleskriving, men skriver ord som ejg, mde/emd, elelr, ikek etc. Det er dessverre et tasteproblem som Fredagsbarnet jobber med. De aller fleste (opprinnelig stavet felste) feilene mine får dere aldri se. Noen (rettet fra neon) sniker seg dessverre gjennom... mobbing? Jeg mobber aldri... kose-kverrulerer gjør jeg gjerne, men mobber aldri (mobbing gjør vondt ini personer i mange år etterpå nemlig, og slikt gjør ikke jeg nemlig) Så det så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå