Gjest hopeful Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Jeg har lyst å fikse neglene til den store dagen. Jeg har håpløse negler og kan ikke spare til lange negler med jobben jeg har. Vil ikke ha så lange falske negler, og så vil jeg ha fransk manikyr. Er ackryl eller gelenegler best? Eller andre? Og hva koster det ca?
Gjest Gjest_Brud-09_* Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Kommer litt an på hvor du bor, men på hope4fashion på Migosenteret legger de negler, ligger i 2. etg. Det med gele/akryl kommer an på dine negler. Akryl er det som oftest sitter best. Lengden på neglene bestemmer du selv. De har godt utvalg i pynt til neglene også :-) Prisene varierer vel noe, men de fleste ligger på rundt 749,-
Gjest Gjest_Brud-09_* Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Takk for svar Bare hyggelig :-) Glemte å si at de har hjemmeside, der finner du sikkert det du trenger om det er av interesse. Vet ikke om det er lov å skrive adr her... Men den er i allefall firmanavnet og .no :-)
leirbål Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Jeg har også lyst til å gjøre noe med neglene mine til bryllupet. Men trenger ikke noe som varer lenge. (Kommer til å klippe dem ganske fort etterpå.) Men jeg har hørt at støpte negler ødelegger neglen under, og limte kan dette av på selve dagen. Noen tips?
Solstrålejenta Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Jeg bruker verken gele eller akrylnegler da jeg har hørt at begge deler ødelegger neglen under. Jeg får derfor lagt resinnegler. Styrken i resinnegler er 5 ganger sterkere enn tradisjonelle akryl og gele negler og ser i tillegg veldig naturlig ut. Så hvis du bor i Oslo anbefaler jeg deg veldig å teste ut Elisabeth på denne salongen.
minienthe Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Jeg bruker verken gele eller akrylnegler da jeg har hørt at begge deler ødelegger neglen under. Jeg får derfor lagt resinnegler. Styrken i resinnegler er 5 ganger sterkere enn tradisjonelle akryl og gele negler og ser i tillegg veldig naturlig ut. Så hvis du bor i Oslo anbefaler jeg deg veldig å teste ut Elisabeth på denne salongen. det så jo bra ut men jeg stusser litt på hvorfor de var så billige i forhold til gelè og acryl ?
Solstrålejenta Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 det så jo bra ut men jeg stusser litt på hvorfor de var så billige i forhold til gelè og acryl ? Jeg tror den viktigste grunnen til at de er billigere enn gele og acryl er at det tar såpass mye kortere tid å vedlikeholde dem.... I og med at materialet er sterkere trenger man ikke å legge på så tykt lag og dermed tar det også kortere tid regner jeg med... Jeg er ingen ekspert på slike ting, men det er iallefall min tanke. Jeg var innom denne salongen ved en tilfeldighet for 8 år siden og har gått der helt siden, så jeg kan trygt si at jeg er fornøyd. Bruker vel ca 1 time for å sette på et sett med negler og en drøy halvtime med vedlikehold. Nå har imidlertid mine naturlige negler grodd ut og blitt fine, så nå går jeg dit kun for å forsterke mine egne... Det gjelder vel bare å finne en løsning som man er fornøyd med -vi har jo alle forskjellig smak, men for meg var det viktig at neglen var mest mulig naturlig. Og det synes jeg man får her da i og med at neglene ikke er unaturlig tykke og heller ikke unaturlig hvite
Cæmis Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Jeg har prøvd litt av hvert til andre annledninger og for min egen del. Jeg har lenge vært en neglebiter og har hatt rett og slett stygge negler. Da er det fint å kunne få satt på "fake" negler, men gjør det hos salong. De greiene du får kjøpt på Cubus etc detter bare av og lager "dumper" i neglen din siden superlimet "drar" neglen mot den fake neglen. Når du tar de av kan noen negler bi stygge og deformerte! Jeg hadde anbefalt Toneliseakademiet i Akersgata ved hovedbiblioteket i Oslo. Der er de veldig flinke! De anbefaler at man kommer innom noen uker i forveien og setter på slik at du kan komme tilbake noen dager før brylluppet og pusse på negelene og legge på etterfyll. Vanligvis ser neglene bedre ut ved 1 etterfyll enn ved påsetting. Kanskje en smakssak, men jeg ville anbefalt alle til å teste negler ut en stund før bryllupet! Jeg har prøvd acryl negler, med og uten fransk manilyr. Min erfaring er at med frans manikyr skal du helst ha noe lange negler fra før, ellers kommer den hvite delen ganske langt ned på neglen og man kan fort få inntrykk av at det er fake. Hvis man har litt negler kan man file ned de naturlige og npr man setter på til fransk manikyr er det de limer på hvitt fra begynnelsen, så man kan liksom ikek bare be de om å "male" det hvite lenger opp. Jeg har også prøvd naturlige acryl, dvs at de er gjennomsiktige. Dette ser mye penere ut om du ønsker et naturlig resultat og det passer også godt til de med nedbitte negler! En tredje mulighet er å ha franske tupper på naturlige lange negler. Dette synes jeg nesten er best da du slipper å være bekymret for at acrylen skal slå sprekker noen dager før bryllupet/ eller på dagen. Eneste ulempen her er at lakken kan flasse av, men om man bestiller time dagen før eller et par dager før og er påpasselig med å etterlakkere med en GOD topcoat fra en neglesalong så burde resultatet være perfekt! Dessuten vil acrylnegler måttes ta av på salong. Man kan gjøre det selv, men vær obs på at mange som prøver på dette gjør det litt feil og er litt for harde mot neglene og noen river faktrisk av deler av sin egen negl i prosessen! og det ser ikke bra ut, og gjør utrolig vondt! Og det gror saaaaaakte! Anbeflaing er å dra til salong å gjerne de. Det koster ca 450 kr. Om man bruker acryl 1-2 ganger hvor 1 er etterfyll burde det ikke skade neglen så mye. Det er ofte flere etterfyllinger med pussing og sliping som gjør at roten på din naturlige negl blir tynn og veldig sensitiv. PS! Kjøp også neglebåndsmykner en stund før! Da får du også pene neglebånd til å matche de pene neglene!
leirbål Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Hva er neglebånds mykner? Og hva gjør jeg med den? Trodde de stygge neglebåndene var noe jeg måtte leve med. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få pene naturlige negler med litt lengde på? Spiser vitaminer, og smører meg med håndkrem. Jeg er veldig takknemlig for all informasjonen jeg får her.
Cæmis Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 Jeg kjøpte en flaske på Toneliseakademiet, men du får tak i det over alt! Sjekk parfymerier de har sikkert noe de kan anbefale. Det er en flaske som ser ut som en neglelakkflaske bare den har en dråpeteller i seg i stedet for kost. Den jeg har heter Ice Oil neglebåndsolje.En dråpe per negl er fint. Og så maserer du den godt inn på hver negl, særlig ved båndene. Det er oljete så anbefler enten å ta det på når man legger seg , eller at man tar det på når man ser på TV. Trekk gjerne over noen brødposer eller noe hvis du skal ha den på mens du er våken og går rundt (ikke tett igjen posen da blir det for fuktig og oljen trekker seg ikke godt nok inn)..hehe..man kan tenke seg hvor mye søl det kan bli med olje om man glemmer seg! Bruk det en gang i uken eller noe så ser du fort forbedringer til mye og fine neglebånd. Prøv også å forsiktig dytte ned neglebåndene og klipp av med neglesaks det som er løst. Da ser neglene friske ut. Dette trenger du ikke gjøre ofte, da blir båndene irriterte. Ta det heller når det trengs, kanskje etter 5 uker. Gjør gjerne dette mens du bruker oljen, da minsker du sjanser for sprekker i huden/båndene. Du får også gjort dette profft, koster sikkert ikke mer enn 200 kr for en lett manikyr. I tillegg om du har lyst til å investere litt ekstra kjøp en nail builder. Det er en neglelagg som du bruker som en base nr 2 og den inneholder kalsium og gjør neglene dine sterkere. Da brekker de ikke og fliser de seg ikke så ofte, og man får da lengre negler fortere! Filer du neglene ofte så minsker du risiko for oppflising og at neglen henger seg opp i noe og blir revet opp. Husk å file fra begge kantene og opp mot midten. Aldri fil frem og tilbake det gjør at neglen kan flise seg lettere. OG...neglelakk gjør generelt neglene mer robuste. Kjøp en god Base coat (hindrer at neglen blir gul ved bruk av lakk), en nail builder som base # 2, en god blank neglelakk (gjør neglen sterkere) og en top coat (hindrer at lakken flasser). Vær forsiktig når du skal påføre flere lag som dette. Hvis du påfører for mye eller ikke gir hvert lag tid til å tørke vil det klumpe seg og bli stygt.
Gjest Negldesigner Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Kunstnegler skader ikke dine egne negler. Det som skjer når du får lagt akryl eller gele er at materialet fester seg til din negl. (Det legger seg ikke bare oppå.) Akryl eller gele er ikke skadelig for neglen med mindre du river det av, da drar du med en del av din egen negl. Hvis du skal fjerne bør dette gjøres hos den som la neglene. Hvis du har hatt kunstnegler og så fjerner det, vil dine egne negler naturlig føles mye svakere og tynnere - sammenlignet med det du hadde oppå. Bruk alltid olje sammen med kunstmaterialet. Dette trekker gjennom kunstneglene ned til naturneglen. Oljen er bra både for kunstmaterialet, naturneglen og neglbåndene. Bruk den gjerne sammen med Cuticle eraser - sammen fungerer disse som shampoo og balsam for negler og neglbånd. Bruk oljen hver dag, cuticle eraser kan du bruke noen dager i uka. etter å ha brukt disse to sammen i noen dager kan jeg garantere penere negler og fine neglbånd. Grunnen til at håndkrem ikke fungerer på samme måte er at de ikke har små nok molekyler. Prøv det og du vil raskt merke forskjellen! Resinnegler Dette er et rimeligere alternativ, men en løsning som ikke kan sammenlignes med gele eller akryl. Gele/akryl varer i 3-4 uker før de trenger rebalansering (kommer litt an på kunden, er du neglbiter må du regne med å komme litt oftere i starten) Resinnegler sitter ikke så godt, de løsner fortere. I tillegg er du her nødt til å bruke tipper om kunden ikke har lange negler selv, det i seg selv gjør neglen litt svakere. Tykkelsen på neglene har ikke så mye med om det er det ene eller det andre materialet. Det har mer med den som legger det. Har man holdt på lenge legger man tynnere negler enn når man er ny. Dette ble langt... Lett å bli engasjert når det er noe en jobber med... Håper det kan være til hjelp :-)
minienthe Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 men dette med pålimte negler, hvilke anbefales når man bruker hendene en del i jobbsammenheng og i tillegg driver med hest (ikke daglig) ? har ikke planer om superlange men litt hadde vært fint i forhold til nå.
Gjest Negldesigner Skrevet 3. april 2009 #15 Skrevet 3. april 2009 men dette med pålimte negler, hvilke anbefales når man bruker hendene en del i jobbsammenheng og i tillegg driver med hest (ikke daglig) ? har ikke planer om superlange men litt hadde vært fint i forhold til nå. Mener du gele/akryl? I så fall liker jeg best å jobbe med akryl, så jeg ville sagt det. Synes det er sterkere og sitter bedre på de fleste. Du kan fint ha kunstnegler selv om du bruker hendene en del i jobben. Hvis du har hendene mye i vann betyr det bare at du må være flittigere med oljen. Olje er viktig! Jeg synes gele passer best til tærne, der sitter den godt. Når du får lagt negler trenger du ikke ha de så lange, de fleste velger å ikke ha de så lange. Litt upraktisk for de fleste med superlange negler. Det er mye å velge i, både når det gjelder farger, fasong og lengde. Noe ser mer naturlig ut enn andre ting. Noen vil ha helt hvitt ytterst mens andre vil ha en hvit som er litt mer dus og ser mer naturlig ut. Har du lange negler selv fungerer det jo som en forsterkning av dine egne. Noen legger bare blank oppå, fordi de ikke vil ha fransk manikyr. Man kan også fint lakkere de, det eneste man må huske da er å bruke acetonfri neglelakkfjerner. Akryl/gele negler vil føles nesten som dine egne negler. Kan ikke sammenlignes med å lime på noe hjemme, selv om jeg skjønner at det kan være et alternativ pga pris hvis det feks bare er snakk om en spesiell kveld. Men da har du også det som andre nevner her, at de kan falle av i løpet av kvelden. Det vil ikke støpte negler gjøre.
minienthe Skrevet 4. april 2009 #16 Skrevet 4. april 2009 . Men da har du også det som andre nevner her, at de kan falle av i løpet av kvelden. Det vil ikke støpte negler gjøre. har sett gele og acryl gjøre det samme etter en uke, er derfor jeg er litt bekymret.
Gjest Negldesigner Skrevet 4. april 2009 #17 Skrevet 4. april 2009 har sett gele og acryl gjøre det samme etter en uke, er derfor jeg er litt bekymret. Det kan skje med en negl eller to, men jeg har aldri sett det skje med alle. I det tilfellet du snakker om, hva skjedde? Skjedde det med alle neglene? Uten at jeg vet noe om dette tilfellet kan jeg si at det kan ha noe med forarbeidet å gjøre, eller i noen sjeldne tilfeller kan det ha med sykdom å gjøre. Jeg har jobbet med negler i flere år, en gang har jeg sett at neglene ikke ville sitte. Da fant vi ut at kunden hadde en hormonsykdom. Ellers er det lett for at det skjer noe med noen negler den første uken første gang man har støpte negler. Dette fordi det kan ta litt tid å venne seg til det. Jeg pleier å anbefale å ikke ha så lange negler første gang, da er det lettere å venne seg til det. Man må også tenke på at dine negler vokser slik at de blir lengre.
minienthe Skrevet 4. april 2009 #18 Skrevet 4. april 2009 Det kan skje med en negl eller to, men jeg har aldri sett det skje med alle. I det tilfellet du snakker om, hva skjedde? Skjedde det med alle neglene? Uten at jeg vet noe om dette tilfellet kan jeg si at det kan ha noe med forarbeidet å gjøre, eller i noen sjeldne tilfeller kan det ha med sykdom å gjøre. Jeg har jobbet med negler i flere år, en gang har jeg sett at neglene ikke ville sitte. Da fant vi ut at kunden hadde en hormonsykdom. Ellers er det lett for at det skjer noe med noen negler den første uken første gang man har støpte negler. Dette fordi det kan ta litt tid å venne seg til det. Jeg pleier å anbefale å ikke ha så lange negler første gang, da er det lettere å venne seg til det. Man må også tenke på at dine negler vokser slik at de blir lengre. har vært to til tre negler som har fallt av i de tilfellene jeg har sett. visstnok korrekt satt på og ingen sykdom etc men det kan jo være dårlig arbeid. for min del funderer jeg på gele eller acryl men er usikker på hva som er sterkest (på godt norsk, tåler mest juling). jeg har superkorte på mine egne så de jeg evnt setter på må ha godt "hold" og ikke være av den tynneste typen.
Gjest Negldesigner Skrevet 4. april 2009 #19 Skrevet 4. april 2009 har vært to til tre negler som har fallt av i de tilfellene jeg har sett. visstnok korrekt satt på og ingen sykdom etc men det kan jo være dårlig arbeid. for min del funderer jeg på gele eller acryl men er usikker på hva som er sterkest (på godt norsk, tåler mest juling). jeg har superkorte på mine egne så de jeg evnt setter på må ha godt "hold" og ikke være av den tynneste typen. Det er sånt som kan skje... Hos de fleste er det fordi de har kommet borti noe som forårsaket det. Men det er vanskelig å si, vet ikke hva som var årsaken hos de du snakker om :-) Men som oftest er det temmelig mye som skal til før de knekker eller faller av. Man kan være uheldig å slå av et hjørne, men det skal mye til for at hele støpen går av. Min erfaring er at gele fungerer best på tærne, der er den ikke utsatt for så mye vann ol. som om du bruker den på hendene. Jeg bruker i de fleste tilfeller akryl på hendene. Akryl fester seg bedre, og har man korte negler kan man bruke sjablonger - noe som min erfaring sier er sterkere enn om man bruker tipper. Skal du ha negler til bryllupet ditt ville jeg valgt å legge ett sett, som varer i 3-4 uker, ta en rebalansering (etterfylling) og så komme tilbake å pusse og stelle litt på de en liten uke før du gifter deg. Dvs. at du burde lagt det første settet omtrent 6 uker før bryllupet. Da rekker du å venne deg til det også :-) Biter du negler? Hvor korte er dine egne? Hvis man biter negler er det mer fett i neglene, noe som gjør at materialet sitter dårligere. Er man neglbiter må man regne med å komme oftere i allefall de to-tre første gangene. Også fordi neglen vokser raskere når man er neglbiter.
Mimi Skrevet 25. april 2009 #20 Skrevet 25. april 2009 Det er sånt som kan skje... Hos de fleste er det fordi de har kommet borti noe som forårsaket det. Men det er vanskelig å si, vet ikke hva som var årsaken hos de du snakker om :-) Men som oftest er det temmelig mye som skal til før de knekker eller faller av. Man kan være uheldig å slå av et hjørne, men det skal mye til for at hele støpen går av. Min erfaring er at gele fungerer best på tærne, der er den ikke utsatt for så mye vann ol. som om du bruker den på hendene. Jeg bruker i de fleste tilfeller akryl på hendene. Akryl fester seg bedre, og har man korte negler kan man bruke sjablonger - noe som min erfaring sier er sterkere enn om man bruker tipper. Skal du ha negler til bryllupet ditt ville jeg valgt å legge ett sett, som varer i 3-4 uker, ta en rebalansering (etterfylling) og så komme tilbake å pusse og stelle litt på de en liten uke før du gifter deg. Dvs. at du burde lagt det første settet omtrent 6 uker før bryllupet. Da rekker du å venne deg til det også :-) Biter du negler? Hvor korte er dine egne? Hvis man biter negler er det mer fett i neglene, noe som gjør at materialet sitter dårligere. Er man neglbiter må man regne med å komme oftere i allefall de to-tre første gangene. Også fordi neglen vokser raskere når man er neglbiter. Kan du anbefale en god negldesigner i Oslo/Akershus?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå