Gjest Flax?? Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Noen som vet om noen som fakstisk har vunnet store penger på sånne skrapeflakslodd?? Venninna mi hevder at man max kan vinne 10 000 på de. Sant eller usant?
feuerstein Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Datter av perifer bekjent vant hvertfall nok til at overformynderiet blandet seg inn. Kan det være at venninnen din tenker på grensen for hva som utbetales i butikk vs. å måtte sende inn loddet rekommandert?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Kjenner en som vant en halv million da det var toppgevinsten. Nå er det maks en million man kan vinne.
Noli Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Datter av perifer bekjent vant hvertfall nok til at overformynderiet blandet seg inn. Kan det være at venninnen din tenker på grensen for hva som utbetales i butikk vs. å måtte sende inn loddet rekommandert? Butikker kan uansett ikke betale ut mer enn 1000,- Det er ganske strenge regler for hvordan sånne ting skal foregå i Norge.
FangeLiv Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 Kameraten til mannen min vant 250tusen på flaks. Det var på nittitallet en gang.
hjertesukka Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 4 kolleger av meg spyttet i en tusenlapp hver og kjøpte flaxlodd for 4000,-. Så hadde de "skrapekveld" og gledet seg vilt til å dele storgevinsten. Utbyttet ble 2500,-
hkarls1 Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Vet om en som vant 100000,men sjangsen er selvfølgelig liten. Det står jo bak på loddene hvor mange lodd det finnes med de ulike gevinstene. Det er ikke mange med store premier, så da er jo sjangsen for at akkurat de blir solgt også små. Millionloddene kan også ligge i skuffa og "gå ut på dato"(pga nye kampanjer osv) hos plasser hvor de kanskje ikke selger så mye flaxlodd. Skal nok litt til å vinne ja:)
Gjest *Mim* Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 Vet om noen som vant 250 000 for omtrent ti år siden.
Nienna Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Er det griseflax venninna di tenker på kanskje? Der mener jeg å huske at 10000 er hovedgevinsten ja. Utenom det er det jo firkløver-flax, der hovedgevinsten er 20000 (mener jeg å huske), eller reiseflax, der hovedgevinsten er ett reisegavekort til 10000.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Det finnes mange forskjellige flaxlodd ja. De små griseflaxene f.eks. koster 10 kr og max premie er 10.000. Men så har du andre typer flaxlodd (de mest vanlige) som koster 25 kr, der kan man vinne 1 million. Bak på loddet står det hvor mange premier som totalt finnes av de forskjellige kategoriene. Onkelen min vant 250.000 en gang. Selv har jeg vunnet 1000 kroner. Ikke noe å bli rik på, men moro var det!
Gjest Papirkurven Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Det finnes to store aktører for skrapelodd i Norge: Flax og Yess. Begge har lodd til ulik pris og med ulik gevinst. Toppgevinsten på de dyreste vanlige loddene (25,-) er 1 million, men det finnes kun 3-4 slike gevinster per serie. All slik info står bak på loddet. i de billigere loddtypene er også toppgevinsten henholdsvis lavere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå