Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet i juni 09. Kan jeg da låse renten på det nivået den vil ligge på f.o.m. 1. juli, eller må man vente til de obligatoriske 7 månedene det går før rentene begynner å telle?

Gjest Gjest
Skrevet

Rentene begynner å løpe med en gang du er ferdig med studiet, så derfor vil jeg tro du kan binde renten med en gang du er ferdig (lånekassens hjemmesider har sikkert info på dette).

De 7 månedene du snakker om, som jeg forøvrig mener er 9, er hvor lang tid det tar før man får første krav om nedbetaling i postkassa. Og de er vel ikke obligatoriske, snarere en standard for å folk tid til å skaffe seg jobb og få økonomien litt på stell før man må betale et skyyyyyhøyt terminbeløp (i mitt tilfelle) hvert kvartal.

Gjest Gjest
Skrevet

Korrigerer meg selv ang. antall måneder. Ser ut som om du hadde rett med syv måneder :-D

Gjest Gjest
Skrevet
(...) man må betale et skyyyyyhøyt terminbeløp (i mitt tilfelle) hvert kvartal.

Betal heller hver måned, så går det så mye lettere! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Betal heller hver måned, så går det så mye lettere! :)

Jeg har faktisk ikke begynt å betale enda. Har utsatt første betaling og kommet til å gjøre det en stund til også ettersom jeg ikke er så kapitalsterk da jeg akkurat har fått jobb. Dessuten er renten såpass lav nå at det å vente utgjør særdeles lite på terminbeløpene.

Når jeg skal begynne nedbetalingen er selvsagt planen å sette av penger hver måned slik at det ikke blir noe problem å betale når regninga først kommer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...