Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi ønsker å skille ut en del av vår eiendomstomt,

og legge ut for salg, hva kan vi forvente i pris?

Den fraskilte tomta blir på ca 0.7 mål,

er dette for lite å bygge enebolig på?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du går inn på finn.no finner du hva andre skal ha for tomter på samme størrelse. Det er fra under milionen til 2,5 så du bør søke i området der du bor eller tilsvarende.

En tomt på ca. 700 m2 er veldig grei størrelse. Litt avhengig av om den er flat eller bratt. Rguleringsbestemmelsene for området om utnyttelsesgrad osv. påvirker jo mulighetene også.

Skrevet
Hvis du går inn på finn.no finner du hva andre skal ha for tomter på samme størrelse. Det er fra under milionen til 2,5 så du bør søke i området der du bor eller tilsvarende.

En tomt på ca. 700 m2 er veldig grei størrelse. Litt avhengig av om den er flat eller bratt. Rguleringsbestemmelsene for området om utnyttelsesgrad osv. påvirker jo mulighetene også.

Takk for svar, det var en god idê! :)

Skrevet

Prisen på en tomt har med mye annet å gjøre enn bare størrelse.

Beliggenheten har veldig mye å si. Utsikt, hvor sentralt det er, om det ligger midt i en stor husklynge eller mer "øde" til med færre naboer.

Skrevet

Ja, skjønner det, lurte vel egentlig like mye på om 700 m2 var nok

stort til å selge som tomt for enebolig :)

Rolig område, ikke gjennomgangstrafikk, 10 min. kjøring til sentrum

5-7 min. til city syd. Bratt/skrå tomt, vei på ene sida, friområde/skog på motsatt side. Nabo ovenfor og nedenfor, altså øversida og nedersida av tomta. (Vi er oppafor). 3 min. kjøretur til butikk/post/legesenter/skole/barnehage ++

Noen synspunkter etter utvidet forklaring? Tas imot med takk :)

• 2 uker senere...
Skrevet
Ja, skjønner det, lurte vel egentlig like mye på om 700 m2 var nok

stort til å selge som tomt for enebolig :)

Rolig område, ikke gjennomgangstrafikk, 10 min. kjøring til sentrum

5-7 min. til city syd. Bratt/skrå tomt, vei på ene sida, friområde/skog på motsatt side. Nabo ovenfor og nedenfor, altså øversida og nedersida av tomta. (Vi er oppafor). 3 min. kjøretur til butikk/post/legesenter/skole/barnehage ++

Noen synspunkter etter utvidet forklaring? Tas imot med takk :)

Tilfelle du fremdeles lurer: 700kvm er nok til å bygge en enebolig. (i trondheim kan det nesten klassifiseres som stor tomt, da de fleste som selges ligger rundt 400-500kvm)

Det at tomta er skrå trekker prisen ned, men beliggenhetsmessig så høres det bra ut. Vil tro du skal klare å få 1,2 - 1,5 mill for tomta (uten at jeg vet noe mer enn det som er opplyst)

På Ranheim (olderdalen) er det like store tomter til salgs disse er flatt/skrå med fantastisk utsikt. Prisen er på 2 mill. Finn kode: 16552884, tilfelle du vil sammenligne litt med din.

Skrevet

Det vil vel ha noe å si om tomta er forberedt mtp kloakk, vann, strøm, fiber osv?

Dersom det kun er "en jordlapp" må det vel søknader til for å få bekreftet at du kan skaffe nevnte på eiendommen. Dette koster og vil påvirke tomteprisen. (Altså den er verd mer om det bare er "å sette opp huset".)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...