Gå til innhold

Oppbevaring av sølvbestikk

Anbefalte innlegg

Gjest Chica
Skrevet

For tiden ligger sølvbestikket i de eskene vi har fått de enkelte delene i. Dette er samlet i en "stor" pappeske. Kunne tenkt oss en sånn oppbevaringskoffert. Så noe sånt i en eller annen katalog for flere år siden, men nå som jeg trenger det, så finner jeg det ikke.

Så, noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn koffert? Hvor stor blir den når den skal romme bestikk til 12 personer? (Har langt i fra så mye bestikk nå, men like greit å kjøpe en stor nok en med en gang)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener de hadde sånne hos sølvsmeden da jeg var der for å kjøpe bryllupsgave. jeg hadde villet sjekke hos en.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Slike kofferter selges/kan bestilles hos gullsmedforretninger.

Minnie

Gjest Chica
Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Burde kanskje tenkt på det selv...

Men dere vet ikke hvor store de er? Får stikke innom en gullsmed i uka her og høre!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Tusen takk for hjelpen! Burde kanskje tenkt på det selv...

Men dere vet ikke hvor store de er? Får stikke innom en gullsmed i uka her og høre!

De kommer i flere størrelser, bare husk og velge en som er trukket med fløyel på innsiden, det er det beste for sølvet for å unngå riper mm.

Minnie

Skrevet

Men det aller beste for å oppbevar sølvet er å pakke det inn i plastikk før det legges i eske, eller koffert.

Flere av min evenne har slik koffert, men likevel blir sølvet mye fort misfarget enn mitt fom libber innpakket i plastikk og deretter i esker.

Både gjennomsiktig plastikkposer og palstfolie fungerer.

Dette høres sikker ut som et harry råd, men det fungerer supert.

Skrevet

Det aller beste er som sagt plastlommer. Det ser ikke så pent ut, men sølvet holder seg penest i plast. Husk bare å aldri ha gummistrikk rundt, det lager merker som ALDRI går bort.

Skrevet

Vi har sølvtøyet i bestikkskofferter, og det fungerer utmerket. Men årsaken til det er at vi bruker sølvet vårt ganske ofte, og at vi pusser over det raskt hver gang vi har brukt det. Har en spesiell pusseklut ferdig med pussemiddel, så det blir bare som å tørke av med et håndkle, ikke mye arbeide. Dersom en har sølv en bruker sjelden er plastposer eller andre lufttette oppbevaringsmåter tingen. Det er jo luft som får sølvet til å oksydere.

• 5 år senere...
Skrevet

Sjekk artikkel om Oppbevaring av Sølvbestikk på www.venta.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...