Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelt og greit, noen som har erfaringer med gerilja kardio for å gå ned i vekt.

Har lest mye rundt på nettet om det, men syns det er mye "boling" og bygging prat.... finner lite om folk som kan vise til noen resultater i forhold til vekt.

Har veldig lyst til å prøve dette, da det høres egentlig litt gøy ut:)

Noen erfaringer folkens?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har prøvd det 2 ganger, men det er for å øke kondisjonen ikke for å gå ned i vekt. Økta blir jo altfor kort til det, selv om den er veldig intensiv. Ta deg en gåtur eller rolig joggetur etterpå, så hjelper det seg:)

Gjest lego ts
Skrevet

Var ute å prøvd det nå i en trapp, deilig!

Men ble ikke helt 20 - 10 - 20 ++ for jeg måtte jo komme meg ned trappene igjen :gjeiper:

Så ble vel en ca 30 - 20- 30 ++, gjorde det en 4 ganger. Og er ikke det bare vanlig intervall da?

Er det noe fantastisk med 20 - 10 - 20 - 10 og bare 4 ganger, sånn jeg forsto det var de så kort for ikke å spise av musklene..?

Lange joggeturer syns jeg er det absolutt kjedeligste i verden, så vil gjerne unngå det :)

Ingen andre "vanlige" trenere som har prøvd dette ut perioden?

Gjest Bolledeig
Skrevet

Slike intervaller er blytunge og direkte vonde å kjøre, men utrolig effektive. For min del blir det litt for mye smerte og ubehag til at jeg klarer å motivere meg til å gi 100%, og da faller vitsen litt bort, men kortintervaller er gull, altså.

Forøvrig er dette noe som absolutt er en fordel å ikke kjøre på tredemølle. Ser en del som hopper av og på og kjører gerilja, og med tanke på hvor fort unna det går og hvor sliten og (potensielt)ukonsentrert man kan bli, kan det fort gå galt.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei.

Mange som ser på det som "intervalltrening". Forskjellen mellom vanlig intervalltrening og gerilja cardio er at gerilja har kortere intervaller med mye høyere intensitet. Derfor det er en kort økt. Man forbrenner ikke fett under økten, men etter økten. Kjekt å kombinere det med litt styrketrening etterpå!

:-)

Gjest Sporty
Skrevet

Hm... Litt dumt å bruke "Gjest" som navn da det er flere... :-/

:-)

Gjest Invicta
Skrevet

Jeg trener en del gerilja kardio på tredemølle, og syns ikke det er noe problem. Jeg har personlig trener, så da konsentrerer jeg meg maks hele tida.

Men det er viktig å begynne forsiktig, ikke løp på høy hastighet de første gangene. Jeg begynte på kanskje 8 km/t, og er nå på ca 11.

Jeg bruker å holde på i ca 12 min; 20 sek på og 10 sek av, 8x3.

Det er en fantastisk måte å trene på synes jeg, megaeffektiv og du holder forbrenningen på et høyt nivå gjennom hele dagen. Kan være greit med en styrkeøkt også etterpå.

Skrevet
Har prøvd det 2 ganger, men det er for å øke kondisjonen ikke for å gå ned i vekt. Økta blir jo altfor kort til det, selv om den er veldig intensiv. Ta deg en gåtur eller rolig joggetur etterpå, så hjelper det seg:)

Bummer! Det er helt motsatt.

Men uansett: Det du trenger for å kjøre intervalltrening, i tillegg til pulsklokke, er en slik en: http://www.gymboss.com/ Bestilles på den sida og kommer rett i posten hjem uten toll.

Skrevet

utrolig effektiv trening :)

går fint ann å bruke på tredemølle, men er man i god form så må man jo ha på utrolig mye hastighet (noe som kan gå gale)...

leste over at det var en som begynte på 8 km ( men dette er jo NESTEN gå tempo for de som er godt trent)

så for de som er littt bedre trent: ligg på 12,13 km og ta opp % av belastingen(oppoverbakke)slik at du ikke trenger å løpe løpsk på møllen.. da for du bra effekt :)

ble kanskje litt tungvindt skrevet... men håper du forstår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...