Gå til innhold

Hvordan få fjernet disse "Nuppene"?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Andrea_*
Skrevet (endret)

Håper noen her kan hjelpe meg med å få bort de rødaktige "nuppene" jeg har på lårene. De har vært der ganske lenge, og har prøvd omtrent alt for å få det vekk. Noen som vet hva det er? De blir ganske hvite når jeg holder der, så noe får meg til å tro at det har noe med blod å gjøre?

Jeg har skrudd opp kontrasten VELDIG mye og skarpet det opp for å gjøre de tydeligere, de synes ikke såå godt til vanlig :)

http://img55.imageshack.us/img55/1042/sg105051.jpg

Endret av Pasha
Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har også sånn!!

Det eneste som jeg har funnet ut at hjelper er å bruke skrubbehansker i dusjen og å bruke en ganske fet bodylotion etter hver dusj. Det har redusert dem ganske kraftig hos meg i alle fall.

Spennende å se om det kommer flere tips her :)

Gjest Gitte
Skrevet
Dette er noe vi kaller keratosis pilaris. Det er en fortykkelse av utløpet til talgkjertel/hårsekken. Dette er meget vanlig, og man ser det hos mange på overarmene, på rompa og lårene. 50-80%; av ungdom har det og ca. 40%; av voksne har det.

Huden er da ru, og kan minne litt om �gåsehud�. Oftest gir den ingen plager bortsett fra at det er kosmetisk skjemmende for noen.

Årsaken er ikke helt kjent, men man ser det oftere hos de som har atopisk eksem. Tørr hud ser også ut til å forverre tilstanden.

Det er ofte variasjon med årstiden, og det er typisk slik du beskriver at det blir bedre om sommeren og ofte verre om vinteren.

Det er fint at du prøver å unngå å klemme på de, da de blir mer synlige når man gjør det.

Behandling:

Vanligvis trenger de fleste ingen behandling. Men det du kunne forsøke var Locobase LPL. Dette er en fuktighetskrem som innholder en propylenglykol, som løser opp disse fortykkelsene i huden. Denne kan du bruke så lenge du har behov for det, men den kan irritere huden litt. Du får kjøpt denne uten resept.

Kremer som innholder karbamid, for eksempel Carbaderm har også effekt hos noen. Dette får du også uten resept.

Hvis du ikke har effekt av dette kunne du forsøke Aberela krem, dette er en reseptbelagt krem som inneholder a-vitaminsyre. Den vil gjøre at du flasser av og løsner opp disse forykkelsene.

Keratosis pilaris har uansett en tendens til å komme tilbake.

Fra Lommelegen.no. Er visstnok veldig vanlig..

Gjest Gjest_Andrea_*
Skrevet

Tusen takk for svar :D Jeg googlet litt og fant ut at det er nok det jeg har. Skal gå til innkjøp av den kremen og lete etter flere tips :D Tusen takk for hjelpa :)

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan prøve Eucerin Karbamidkrem eller Locobase LPL krem fra apotek. Jeg hadde stor suksess med sistnevnte, men husk at dette er noe du må ha på hele tiden. Slutter du, så er nuppene tilbake.

• 1 år senere...
Gjest imrem
Skrevet

Du kan prøve Eucerin Karbamidkrem eller Locobase LPL krem fra apotek. Jeg hadde stor suksess med sistnevnte, men husk at dette er noe du må ha på hele tiden. Slutter du, så er nuppene tilbake.

Jeg har hatt akkurat samme problemet,men er nå endelig kvitt problemet..Nesten for godt til å være sant.Kan ikke huske når jeg har vært så babymyk i huden som jeg er nå.Kunne se forskjellen allerede etter 3 gangen med behandling.Tro meg,jeg har brukt ALT til ingen nytte.Men denne IKKE medisinske kremen med null bivirkninger og spesial hansken utgjorde mirakler på meg.Disse produktene hjelper også mot kviser,strekkmerker,eksem,mørke ringer under øynene osv.Dette er rett og slett en mirakel krem.Hansken behandler også strekkmerker ,rynker og en god del andre hudproblemer og kan brukes både på tørr og våt hud.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt akkurat samme problemet,men er nå endelig kvitt problemet..Nesten for godt til å være sant.Kan ikke huske når jeg har vært så babymyk i huden som jeg er nå.Kunne se forskjellen allerede etter 3 gangen med behandling.Tro meg,jeg har brukt ALT til ingen nytte.Men denne IKKE medisinske kremen med null bivirkninger og spesial hansken utgjorde mirakler på meg.Disse produktene hjelper også mot kviser,strekkmerker,eksem,mørke ringer under øynene osv.Dette er rett og slett en mirakel krem.Hansken behandler også strekkmerker ,rynker og en god del andre hudproblemer og kan brukes både på tørr og våt hud.

Hvilken krem snakker du om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...