Gå til innhold

Når bestente du deg for brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg i juni 2010. Altså en god stund til :)

Men jeg har selvfølgelig begynt å titte på kjoler, blomster og alt som hører med!

Er jo jente... he he

Jeg har forelsket meg totalt i en kjole :hjerte: En av de første kjolene jeg så på. Har ikke prøvd den enda fordi den måtte bestilles, men skal dra og prøve til sommeren.

Jeg har sett på masse kjoler, og klarer ikke finne noen andre jeg synes er finere enn den jeg har lagt min elsk på.

Men føler kanskje det er tidlig å kjøpe kjole allerede ett år før bryllupet.

Hva synes dere? Noen med erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ihvertfall prøvd kjolen. Det er da en virkelig vet synes jeg personlig. Om du har en fast vekt så er jo det morsomt. Jeg har fortsatt ikke fått kjøpt kjole. Begynner å bli litt stresset må innrømme.... :)

Skrevet
Jeg ville ihvertfall prøvd kjolen. Det er da en virkelig vet synes jeg personlig. Om du har en fast vekt så er jo det morsomt. Jeg har fortsatt ikke fått kjøpt kjole. Begynner å bli litt stresset må innrømme.... :)

Ja, må selvfølgelig prøve! Fikk lov til å bestille kjole uten å binde meg til kjøp, så det var jo veldig snilt av forretningen synes jeg :)

Jeg har veldig stabil vekt, så tror ikke str blir noe problem, men tenker mer på om jeg plutselig kommer over en enda finere kjole når jeg har kjøpt.

Noe jeg tviler sterkt på.... men man vet jo aldri. Vil liksom ikke gå glipp av noe..

he he :rolleyes:

Samtidig er det veldig mye man skal tenke på når bryllupet nærmer seg, og da er det kanskje greit å kjolen i boks..?

Håper du får kjøpt deg kjole snart da :) Har du ikke funnet noe du liker, eller bare ikke fått kjøpt?

Skrevet

Jeg kjøpte min 2 mnd før :O Det gikk kjempefint, men anbefales nok ikke. :)

Godt å være tidlig ute! Faren er selvsagt at du finner en enda finere kjole :) Men du burde være ganske safe når du har funnet en kjole som du har forelsket deg skikkelig i, og at du prøøøøver å ikke kikke videre! :)

Får vi se bilde? Eller er forloveden din inne på KG av og til? :)

Gjest Lille Eden
Skrevet
Ja, må selvfølgelig prøve! Fikk lov til å bestille kjole uten å binde meg til kjøp, så det var jo veldig snilt av forretningen synes jeg :)

Litt utenfor tema, men dog.

Er det vanlig at når man er på en brudesalong og prøver kjoler så er man bundet til å kjøpe kjolen der? Jeg har store planer om å dra på flere forskjellige salonger å prøve jeg! Er ikke det vanlig? :sjenert:

Skrevet

Jeg var på flere, og det kan jo ingen nekte deg. Det er jo litt som å kjøpe klær i vanlige butikker, de kan jo ikke tvinge deg til å kjøpe noe.

Jeg hadde nok ikke turd å kjøpe kjolen så lang tid i forveien, men jeg er litt pinglete da. Hadde vært veldig redd for å ombestemme meg.

Gjest hopeful
Skrevet

Vi skal gifte oss i sommer og kjøpte min for over et år siden! :fnise:

Skulle bare prøve litt kjoler på gøy egentlig og fant drømmekjolen. Ulempen er jo at man må pass vekta så lenge :fnise::trene:

Skrevet

Jeg kjøpte faktisk min i mars i fjor og skal ikke gifte meg før i august i år... Så 1,5 år i forveien... Det var ikke helt planlagt, men jeg kom over drømmekjolen i Sverige og den var håpløs å finne i salong i Norge til å prøve, så da klinket jeg til. Noen måneder senere gikk den ut av produksjon, så da var jeg veldig lettet over å ha kjøpt den :) Men klart -det er en risko for at man kan forandre mening...

Jeg er forøvrig fortsatt like fornøyd med valget idag som jeg var for ett år siden :strix:

Gjest aug-10
Skrevet

Jeg sliter litt med samme problem.

Sikler på en Maggie Sottero kjole. :rødme:

Denne: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?style=A602

Har prøvd den, og den er veldi 'meg', sitter som et skudd, men det er 1,5 år til bryllupet...

Er redd for at den skal gå ut av produksjon, så har lyst til å kjøpe den nå. Men samtidli er jeg redd for at jeg finner en annen kjole jeg liker bedre. Skal ikke være lett nei!! :sukk:

Tror jeg skal ha is i magen til over sommeren vertfall, tenkte å ta en tur til København på brudekjoleprøving..

Skrevet

Jeg kjøpte min i fjor sommer, altså i underkant av et år før bryllupet. Litt vågalt kanskje, men fant drømmekjolen. Syns den er helt nydelig og da den var på salg klarte jeg ikke ha is i magen. Jeg har alltid vært stabil i vekt + at det er knyting i ryggen slik at man kan gå opp/ ned en str.

3 mnd før bryllupet sitter kjolen like fint og jeg er fortsatt super fornøyd!!! Kan ikke vente med å ha den på den store dagen :)

Skrevet

Jeg ville kjøpt kjolen! Hvis den passer, selvfølgelig..

Hvis du har funnet kjolen, og ikke klarer å slutte å tenke på den, er det sikkert meningen at du skal ha den ;)

Dessuten er et bryllup såpass dyrt at det kunne sikkert ikke skadet å spre utgiftene litt! :)

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg begynte å kikke etter kjoler i over ett år i forveien, mest fordi jeg synes de fleste brudekjoler er stygge og trodde at jeg trengte et hav av tid for å finne noe jeg likte. Ble ganske overrasket av å finne en jeg likte under første prøving!

Har ikke angret på at jeg kjøpte den så tidlig og det har også vært veldig greit å spre utgiftene.

Skrevet

Jeg har funnet tre (!!!) kjoler jeg liker, og jeg skal ikke gifte meg før 1,5 år. :fnise:

Disse er 2008 modeller og vil gå ut av prod i høst. Jeg kommer nok til å tenke på hvilken kjole jeg vil ha frem til da, og så bestemme meg for en.

Etter dette så NEKTER jeg å se på andre kjoler! hehe Da er det jo uansett "bare" 10 mnd til jeg skal gifte meg! Og 4 mnd til bryllupet når bestilling og sying er ferdig!

Om det så skulle være at man ser en kjole i et blad som man bare tenker " ÅH, HÅR OG SKJEGG DEN VIL JEG HAAAAAAAAAAA!!!" så kan man alltids prøve å selge den andre?

Men så er det jo ofte slik at kjoler på bilder sitter helt annerledes på deg...så hvis du ikke prøver noen flere og så overbeviser deg selv om at den kjolen du kjøpte er THE one så burde det funke! :fnise:

Det er slik planen min er! :strix:

Skrevet

Jeg får kjolen min rett over påske. Gifter oss ikke før juni neste år, men jeg har alltid vært en veldig bestemt person. Når jeg først går inn for noe, så blir det sånn:)

Jeg syns du skal slå til;)

Skrevet
Jeg kjøpte denne i går i London! Bryllupet er om 5 mnd

Ser at du har fått oppfylt drømmen om en J.P, gratulerer!!! :danser:

Skrevet
Ser at du har fått oppfylt drømmen om en J.P, gratulerer!!! :danser:

Jippi-ja, ja! Det har jeg :-) Dette kjøpet var styrt av følelser og ikke økonomisk karakter.. Men for en følelse! Jeg skal sy om (klippe opp) kjolen til festkjole og farge den i en dus farge etter bryllupet. :rødme:

Skrevet
Jippi-ja, ja! Det har jeg :-) Dette kjøpet var styrt av følelser og ikke økonomisk karakter.. Men for en følelse! Jeg skal sy om (klippe opp) kjolen til festkjole og farge den i en dus farge etter bryllupet. :rødme:

Du er akkurat som meg du! Jeg visste at jeg ville ha den kjolen uansett da jeg prøvde den og kimset ikke engang da jeg ble opplyst om prisen... :sjenert:

Den blir nok en fin festkjole i ettertid, og sikkert en ganske klassisk og tidløs en også.

To fluer i en smekk eller hva det heter :danse:

Skrevet

Takk for masse svar! :) Gleder meg veldig til å prøve kjolen, og siden den ikke kommer før i starten av juli så er det faktisk bare 11 mnd før bryllupet, så det er vel ikke så altfor tidlig allikevel.

Kommer garantert til å kjøpe hvis den er like fin i virkeligheten.

Sikkert lurt å ikke titte så alt for mye på kjoler etter kjøpet nei.. Kan fort bli usikker på valget hvis det plutselig dukker opp noe annet som faller i smak.

Det finnes jo så utrolig mye fint!!

Men føler virkelig at dette er "min" kjole. Jeg så den i det første bryllupsbladet jeg kjøpte meg. Slo den først fra meg siden det var et utenlansk blad,

og tenkte at det sikkert kom til å bli både veldig dyrt og tungvint å få tak i den.

Men det gikk jo så fint! Takk Gud for internett!

Må bare ta en liten "Road-trip" , men det er bare kos!

Jeg legger ut bilde hvis det blir den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...