Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Jeg har en bærbar pc som har fungert helt greit i halvannet år. For et par dager siden fikk den problemer med å ta til seg strøm, og gikk derfor over på å bruke batteriet (som har elendig kapasitet). Det gikk greit hvis jeg vridde litt på strømtilførselen, men dette måtte gjentas hver gang jeg gjorde den minste bevegelse. Dagen etter nektet den å ta til seg strøm i det hele tatt, uansett hvor mye jeg prøvde å vri på stømtilførselen. Siden batteriet heller ikke kan lades opp er pc-en nå i praksis ubrukelig! Pc-en har blitt skrudd opp, og alt ser helt greit ut. Er ingen logisk grunn til at den fungerte helt normalt den ene dagen, for så å ikke fungere den neste. Er det noen som har noen råd, eller er den rett og slett ødelagt og må byttes ut?
Jade Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Er det ledningen du vrir på? Da er det gjerne dårlig kontakt i ledningen? Prøvd med en annen?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Det er antageligvis ledningen til strømtilførselen det er noe galt med, ikke pc'en.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 La meg gjette: Det er en HP? Jævla møkka-PCer. Hewlett-Packard burde ikke få lov til å lage datamaskiner i det hele tatt. De burde lage binders og ringpermer i stedet.
Jade Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 Jævla møkka-PCer. Hewlett-Packard burde ikke få lov til å lage datamaskiner i det hele tatt. De burde lage binders og ringpermer i stedet. Basert på hvilke omfattende erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Basert på hvilke omfattende erfaringer? Mine egne, blant andre. Ikke nok med at maskinvaren er søppel, men HP Support er en katastrofe den også. HP er likevel sikkert godt nok for gamle tanter som ikke vet bedre.
Philipa Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Opplevde det samme som deg med min pc, da var det noe galt med selve stikkontakten.
Gjest ts Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 La meg gjette: Det er en HP? Jævla møkka-PCer. Hewlett-Packard burde ikke få lov til å lage datamaskiner i det hele tatt. De burde lage binders og ringpermer i stedet. Nei, det er en Fujitsu.
Jade Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Ta den med til en databutikk som selger pcer av samme merket. Spør om de selger strømledninger til PCen, og om du kan få teste først.
Gjest ts Skrevet 2. april 2009 #10 Skrevet 2. april 2009 Opplevde det samme som deg med min pc, da var det noe galt med selve stikkontakten. Det er ikke stikkontakten det er noe galt med, har prøvd å bruke forskjellige kontakter. Men må bruke en adapter i stikkontakten fordi pc-en ikke er laget for norske forhold, kan jo være mulig det er der feilen sitter?
Gjest ts Skrevet 2. april 2009 #11 Skrevet 2. april 2009 Ta den med til en databutikk som selger pcer av samme merket. Spør om de selger strømledninger til PCen, og om du kan få teste først. Det er det som er det største problemet. Er en Fujitsu, som jo ikke selges i Norge. Pc-en har internasjonal garanti, men kan jo fort bli både tungvindt og dyrt å sende den på reparasjon i Japan...Noe jeg jo selvsagt var klar over da jeg kjøpte den, men valgte å ta sjangsen.
Philipa Skrevet 2. april 2009 #12 Skrevet 2. april 2009 (endret) Prøv Clas Ohlson, der har de mange "dingser" og flinke folk som kan komme med råd. Der kan de òg sjekke om det er noe galt med ledningen eller adapter, helt gratis. Endret 2. april 2009 av Philipa
Jade Skrevet 2. april 2009 #13 Skrevet 2. april 2009 Er det adapteren du driver og vrir på når den ikke virker da? Har du testet adapteren på andre ting? Har du testet en annen adapter?
Gjest Skrevet 2. april 2009 #14 Skrevet 2. april 2009 (endret) Gjest: Siden det er under 2 år siden, burde du være dekt av garantien ennå. Undersøk dette. Det kan være at batteriet er gåen, da burde du få et nytt eller enkelt få kjøpt et billig. Ellers er Clas Ohlson et alternativ, antakeligvis det beste. Hva er modellbetegnelsen? Endret 2. april 2009 av sunglasses
Gjest ts Skrevet 2. april 2009 #15 Skrevet 2. april 2009 Gjest: Siden det er under 2 år siden, burde du være dekt av garantien ennå. Undersøk dette. Det kan være at batteriet er gåen, da burde du få et nytt eller enkelt få kjøpt et billig. Ellers er Clas Ohlson et alternativ, antakeligvis det beste. Hva er modellbetegnelsen? Jeg vil tro garantien dekker dette, men hadde vært fint om jeg kunne finne en løsning som ikke involverte å sende pc-en til japan. Men skal selvsagt undersøke dette nærmere. Tror ikke batteriet er problemet, det fungerer i grunnen greit, problemet er at pc-en nekter å bruke strøm når den er plugget i. Er ikke sikker på om dette er modellbetagnelsen, men det er i alle fall en Fujitsu lifebook, A 3110. Clas Ohlson skal oppsøkes
Gjest Skrevet 2. april 2009 #16 Skrevet 2. april 2009 Neida, må ikke sende PC'en helt til Japan. FS har en supportløsning i Norge, mener jeg, de fikser det for deg.
Gjest ts Skrevet 2. april 2009 #17 Skrevet 2. april 2009 Er det adapteren du driver og vrir på når den ikke virker da? Har du testet adapteren på andre ting? Har du testet en annen adapter? Nei, det er jo ikke adapteren jeg har vridd på for å få den til å virke, men strømtilførselen til selve pc-en. Siden den først ble bedre av dette virker jo som om det er der selve problemet ligger. Nå får jeg ingen respons uansett hva jeg gjør. Har dessverre ingen andre adaptere jeg kan teste ut, men tror jo egentlig at det er mest sannsynlig at problemet sitter i ledningen eller selve pc-en, ikke adapteren.
Gjest ts Skrevet 2. april 2009 #18 Skrevet 2. april 2009 Neida, må ikke sende PC'en helt til Japan. FS har en supportløsning i Norge, mener jeg, de fikser det for deg. Ok, dette var gode nyheter
Gjest ts Skrevet 2. april 2009 #19 Skrevet 2. april 2009 Prøv Clas Ohlson, der har de mange "dingser" og flinke folk som kan komme med råd. Der kan de òg sjekke om det er noe galt med ledningen eller adapter, helt gratis. Clas Ohlson skal oppsøkes i morgen
Gjest Skrevet 2. april 2009 #20 Skrevet 2. april 2009 (endret) Fujitsu Support. Se under Kontaktinformasjon, står et telefonnummer der. Endret 2. april 2009 av sunglasses
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå