Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Veronal
Skrevet

Jeg får fnatt av bind som detter ut av innpakningen sin når jeg har det liggende i veska. :-?

Bruker Libresse. Er Always-bind bedre pakket inn? Eller er det noen som vet om det finnes holdere i plast, tøy eller metall for bind? Vet det finnes o.b.-holdere, nemlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke legge ekstra 3 bind (de er jo så godt pakket inn i plast også)

i vesken...der hvor du har en ekstra lomme med glidelås?

=?

Skrevet

Jeg har en lomme i foret på veska mi jeg. Den er ikke så innmari stor, men det er akkurat plass til 3-4 bind der.

Når de ligger i en sto veske sammen med masse annet, så går innpakningen av.

Hva med å putte dem i en liten sminkeveske e.l. slik at de ligger for seg selv?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Bruk en liten sminkeveske til bindene dine du- de aller minste veskene har plass til 3-4 stykker.

Men hvorfor bruker du bind? Tamponger er jo så uendelig mye bedre. Selv har jeg en slik tampongholder som er veldig praktisk.

Minnie

Skrevet

Kjempe praktiskt med en slik sminkeveske til slikt!

Det bruker jeg, og det anbefales og bruke.

Skrevet

Jeg trodde ikke det var noen som brukte bind annet enn om natten jeg.. :-?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jeg trodde ikke det var noen som brukte bind annet enn om natten jeg.. :-?

Jeg skjønner heller ikke hvorfor så mange kvinner fortsatt bruker bind daøgnet rundt. Jeg bruker nattbind kun de 2-3 første nettene og etterpå bruker jeg tampong også om natten.

Minnie

Skrevet

Jeg bruker ikke bind lengre, fordi jeg ikke har mensen (hormonspiral). Men jeg bruker truseinnlegg, og putter disse i innerlomma på veska mi.

Synes ikke det er så rart at noen velger bind fremfor tamponger, jeg... Ikke alle føler seg vel med å ha tampiser opp "der", og noen kan faktisk ikke bruke det. Hvem er det som bestemmer at tamponger er så uendelig mye bedre for alle?? :-?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Synes ikke det er så rart at noen velger bind fremfor tamponger, jeg... Ikke alle føler seg vel med å ha tampiser opp "der", og noen kan faktisk ikke bruke det. Hvem er det som bestemmer at tamponger er så uendelig mye bedre for alle?? :-?

Når er tampong er satt inn riktig kjennes den jo ikke- det er jo det som er det geniale med tamponger.

Hvis man har en medisinsk årsak er jo noe helt annet.

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Men er det ikke ganske upraktisk med tamponger dersom man går ofte på do? Skifter dere tamponger ved hvert dobesøk?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Men er det ikke ganske upraktisk med tamponger dersom man går ofte på do? Skifter dere tamponger ved hvert dobesøk?

Urinen kommer jo ut igjennom urinrøret, ikke vagina der tampongen sitter.

Minnie

Skrevet

Før klarte jeg aldri å bruke tampong, og den ble ikke satt inn feil. Nå, etter at... ting har skjedd :oops: , går det fint (og jeg setter inn akkurat som før...)

Noen får det bare ikke til- her "ligger det til familien", verken mamma eller søster klarer. Flere venner får det heller bare ikke til, samme hvor mye de prøver. Så sånn er det bare, det er ikke noe for alle.

Gjest Anonymous
Skrevet
Urinen kommer jo ut igjennom urinrøret' date=' ikke vagina der tampongen sitter. [/quote']

Jo, men det føles likevel som om urinen trekker seg inn i tampongen og tråden som stikker ut. Jeg føler meg i hvert fall ikke ren etterpå.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Flere venner får det heller bare ikke til' date=' samme hvor mye de prøver. Så sånn er det bare, det er ikke noe for alle.[/quote']

De krever litt øvelse men de kan brukes av så godt som alle kvinner. De som sier de ikke får det til har nok bare prøvd en gang, ikke slappet av i underlivmusklene og bare gitt opp- men som alt annet her i verden trengs det litt trening. Og når man først har begynt å bruke dem går man garantert ikke tilbake til svære klamme bind.

Det finnes ikke noe anti-tampong gen :ler:

Minnie

Skrevet

110% enig med Minnie! :) Øvelse gjør mester, og så blir alt så mye mer behagelig etterpå...!

Dina :P

Skrevet

Oisann... det var visst akkurat det innlegget jeg trengte for å bli "Ganske godt kjent"! He he.. det var jo kjekt! :briller:

Hilsen Dina, "Ganske godt kjent"... :P

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jo, men det føles likevel som om urinen trekker seg inn i tampongen og tråden som stikker ut. Jeg føler meg i hvert fall ikke ren etterpå.

Det kan skyldes to ting.

1. Du har ikke satt tampongen langt nok inn til å begynne med.

2. Tampongen er full og har sklidd litt ned og det er på tide å skifte til en ny.

Minnie

Skrevet

Det kan skyldes to ting.

1. Du har ikke satt tampongen langt nok inn til å begynne med.

2. Tampongen er full og har sklidd litt ned og det er på tide å skifte til en ny.

Minnie

... eller rett og slett kapillæreffekten, som får tampongtråden til å fungere som en veke og suge til seg urin.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

... eller rett og slett kapillæreffekten, som får tampongtråden til å fungere som en veke og suge til seg urin.

Eh...ja, men uansett bør jo tamponger skiftes ofte og hvor mange ganger går man egentlig på do da? Jeg pleier å skifte ca hver 4-5 time- da som oftest i forb. med at jeg skal på do.

Minnie

Skrevet

Å nei, tro meg, jeg har prøvd og prøvd og prøvd, men det var rett og slett umulig, det var ikke plass! Nå, etter at andre ting har "banet vei", går alt så meget bedre :sjarmor:

Mener heller ikke at det har med gener å gjøre, da, men tror ikke det er sånn at alle kan bruke det sånn helt uten videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...