Gjest mann_32 Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Håper det er noen som kan hjelpe oss ut av denne situasjonen. Jeg fant nylig(i går...) ut at min kone har vært utro. Trodde selvfølgelig at dette aldri kom til å skje, men her er vi altså Hun har tidvis slitt med spiseforstyrrelser og gjennom de drøye 10 årene vi har vært sammen har jeg blitt vant med at dette medfører perioder med 'endring' av personligheten. Dette har vært en slik periode så jeg slo meg til ro og prøvde å ikke presse henne for mye. Men etter en stund følte jeg at det var noe mer, endrede rutiner, historier som ikke 'stemte' etc. Ved en tilfeldighet fant jeg også flere andre indisier og til slutt sikre bevis. Vil bare understreke at jeg IKKE er noen kontrollperson, men mistankene førete til noen undersøkelser... Begynte med å prate med henne for å finne ut av hva som foregikk, men til å begynne med nektet hun for alt. Dette spillet foregikk en stund før jeg konfronterte henne direkte med de sikre bevisene. Da måtte hun til slutt tilstå alt og brøt mer eller mindre sammen. Hun forklarte at dette hadde pågått noen måneders tid og at de hadde fått gjensidige føleser. Det er vel unødvendig å si at dette, men utroskapen, i tillegg til at hun nektet for det, var relativt hardt å svelge(prøvde med brennevin men det hjalp selvfølgelig ikke ) Vi har før snakket om muligheten for at en av oss kan falle for andre men det var ikke mye til hjelp. Jeg gav henne beskjed om at hun måtte rydde opp i følesene og ta et valg. Det kan kanskje virke litt kaldt men jeg vil ikke stå i veien for henne. Hun sa at om hun fikk en ny sjanse ville hun bryte med 'den andre'. Dette er jeg villig til for jeg elsker virkelig min kone tross alt. Det vil bli bli vanskelig, sikkert en del følelsesutbrudd og mistanke. Det jeg er usikker på er hvordan vi skal takle tiden framover. Ting kommer selvfølgelig ikke til å bli som før og sviket og tillitsbruddet kommer til å ta lang tid å hele. Hvordan skal vi gripe dette fatt for å komme oss gjennom best mulig? Vil også understreke at jeg vet jeg ikke er feilfri heller, men jeg er ingen slem mann... PS! Ble også litt overrasket over meg selv. Det var løgnene og det at hun hadde fått følelser for en annen som virkelig opprørte meg. At hun til siste også innrømte at de hadde hatt sex betød ikke så mye...
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Her vil kanskje noen si: "Ikke tilgi henne. Kom deg vekk." Jeg vil bare si at du må gjøre det som føles rett - for deg, men ikke ta noen forhastede valg. Tenk deg litt om. Bruk tid på det. Hva kan du leve med? Hva kan du ikke leve med? Jeg tror ikke det blir lett, men kanskje ikke umulig. Noen vil takle slikt selv, mens andre vil ha hjelp fra uteforstående. Det blir en vurdering. Tilslutt vil jeg bare si at jeg har opplevd utroskap også. Det er forferdelig vondt. Jeg har ikke ord. Jeg valgte å gå, men det var rett for meg, det er det kanskje ikke for deg. Det er bare du som har svaret på det. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Uff, det er noe av det verste å få vite om utro partner. Jeg har ikke så mange innspill, for det er du som kjenner deg og din kone best, du som vet om hvordan forholdet deres er og har vært. Men jeg har noen spørsmål til deg: Jeg synes dette er meget tidlig enda. Dere hadde opprydning i går! Hvorfor tar du ikke mer tid på å tenke? Selv om du har hatt mistanke lenge, så er det noe helt annet å få bekreftelsen fra partner om at det er sant. Det betyr at du fortsatt er i sjokk. Og etter min erfaring, så er aller første reaksjon for 99% av oss, at vi gjør hva som helst, bare at partneren vår ikke forlater oss. Følelsen av å bli valgt bort, eller det å plutselig bli alene, er for overvelmende for oss. Så mitt råd er at du bør komme deg litt på avstand fra din kone, få tenke litt i fred. Har du familie du kan dra til? Hotell? Å tenke klart når man bor sammen med den som er utro, er ikke lett. Først etter litt tid, tror jeg det er mulig å ta et godt, helhjertet og helhodet valg, om man vil gi forholdet en sjanse eller ikke. Jeg gav henne beskjed om at hun måtte rydde opp i følesene og ta et valg. Det kan kanskje virke litt kaldt men jeg vil ikke stå i veien for henne. Hun sa at om hun fikk en ny sjanse ville hun bryte med 'den andre'. Men hvis du ikke ga henne en ny sjanse der og da, så vil hun ikke bryte kontakten med elskeren? Jeg forstår ikke hvordan dette skal være noe lovende, hverken for deg eller elskeren. Og det er ikke kaldt at du setter krav! Hadde det vært meg, om jeg i det hele tatt skulle ha vurdert å fortsette i forholdet, så skulle jeg ha avventet en endelig vurdering til at partneren min hadde vist at han var til å stole på.
alicia2 Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 (endret) Å komme opp i en slik situasjon er alltid smertefullt! Jeg må si at jeg føler med deg !! Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg,men har likevel lyst å skrive noen ord. Første steg på veien til tilgivelse har du allerede tatt, nettopp fordi du har sagt deg villig til å fortsette ekteskapt,fordi du elsker din kone! Og bare det at du var villig til å " la henne gå" hvis hun ville,viser at du er en generøs person,og at du har sterke følelser for henne( elsker du meg lar du meg gå...) Det virker ikke kaldt i det hele tatt! Så er ordet [kommunikasjon/i] det viktigste dere må huske på videre.Dere har allerede pratet ut om ting,og din kone vil satse på deg,virker et som.Men det er ikke til å komme forbi at den som blir bedratt altså du,vil ha stort behov for å prate,prate og atter prate om det som skjedde.Den som var utro,din kone,kan kanskje komme til å bli lei av temaet,men skal du kunne komme videre,er det viktig at hun aksepterer ditt behov for å snakke mye om dette,for å kunne greie å opprette ny tillit til henne,føle deg trygg igjen. Selvsagt er vi alle ulike,og jeg kan jo ikke [ i]vite at nettopp du ønsker å gjentatte ganger ta opp temaet,men det er veldig vanlig når ens partner har vært utro. Og mange ønsker også vite detaljer på både det ene og det andre,og faktisk er i såfall [ i]det noe den som var utro må godta også,for at det skal være mulig for den som ble sveket å komme over det som skjedde og kunne tilgi og gå videre. Så din kone og du må forberede dere på mange ,lange samtaler ,tror jeg. Det er en del av helingsprosessen,rett og slett. Og det er viktig at du bruker bevisst ord som "JEG føler,jeg blir lei meg,jeg ble skuffet,jeg.." osv,i stedet for å si " DU fikk meg til å føle,du får meg til å bli sint",osv.,for da risikerer du bare at din kone får piggende ut og kommer i forsvarsposisjon og du oppnår det motsatte av det du ønsker.. Du ble overassket over at du ikke reagerte så kraftig på at din kone hadde hatt sex med denne mannen.Men du reagerte ikke så " unormalt"skal jeg si deg ,og du er ikke alene om å føle det slik,fordi mange sier de kan tilgi og leve med at partneren har hatt sex med en annen,men blir det følelser(forelskelse) med i bildet overskygger DET alt annet. Og grunnen er jo tross alt enkel å forstå,for blir partneren forelsket i den andre personen,går det jo på et dypere plan og en står også i fare for at han/hun selv velger å gå,uansett hva den som er blitt sveket ønsker. OG DET ER ALLTID VONDT Å BLI LØYET FOR !! Da kan sviket føles dobbelt så sterkt,og tilliten vanskeligere å bygge opp igjen.Men en av grunnene til at din kone løy for deg,er nok at hun var redd for å miste deg.. Men slik jeg har forstått situasjonen din,er dere begge innstilt på å redde ekteskapet,og det er veldig fint å høre syns jeg Så mitt råd til deg er altså dette med kommunikasjon,forberede dere på at ting kan ta tid før din kone har gjennvunnet din tillit ,og hun må tåle at du gjerne vil prate MYE. Og så lenge du er villig til å tilgi,det sier du jo selv,så har du de rette forutsetningene for å kunne greie det også! Lykke til!! Endret 2. april 2009 av alicia2
Gjest mann_32 Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 Takk for alle svar. Var nok litt upresis i formuleringen. Hun sa hun 'viste hva hun ville' om hun fikk en ny sjans. Men tror nok jeg må bruke litt tid på dette, få ting litt på avstand. Det stemmer nok også at jeg er i en slags sjokk-modus. Følelsene svinger fra sinne, motløshet, uforståendhet og sorg. Selv om dette høres utrolig naivt ut tror jeg dette var en slags soul-mate/sommerforelskelse som gikk altfor langt. Men vi får se... Da jeg oppdaget hva som foregikk fikk jeg forresten en skikkelig fysisk reaksjon og ble dårlig. Rart hvordan alt henger sammen...
Gjest womenwomen Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Takk for alle svar. Var nok litt upresis i formuleringen. Hun sa hun 'viste hva hun ville' om hun fikk en ny sjans. Men tror nok jeg må bruke litt tid på dette, få ting litt på avstand. Det stemmer nok også at jeg er i en slags sjokk-modus. Følelsene svinger fra sinne, motløshet, uforståendhet og sorg. Selv om dette høres utrolig naivt ut tror jeg dette var en slags soul-mate/sommerforelskelse som gikk altfor langt. Men vi får se... Da jeg oppdaget hva som foregikk fikk jeg forresten en skikkelig fysisk reaksjon og ble dårlig. Rart hvordan alt henger sammen... Syns du er en tøff kar som likevell gir henne en ny sjangse ! Å være så raus som deg - det står det respekt av .Du er absolutt en trygg og sterk mann med selvtillitten i orden .Og jeg tror hun vil føle veldig stor takknemlighet og se opp til deg for dette -at de gir henne en sjangse til .Alle kan trå feil en gang i livet - og angrer dem oppriktig på feiltrinnet - er det ok å gi dem en ny sjangs .Men kunn 1 sjangs ... ikke mer .... Du er nok en sterk og selvsiker mann ! Mulig dere enten får et enda bedre og dypere forhold også etter denne krisen . Eller det kan gå andre vei også . Men siden dere er såpass glade i hverandre - er det verd å kjempe for forholdet . Gjøre ting bedre enn det var før .Hun savnet nok noe oppmerksomhet fra deg ..siden hun var utro ...tror jeg .
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 kunne du vært utro og skjult det så godt over like lang tid,? hvordan har hun klart det,? hvorfor skal hun ikke gjøre det igjen, hun ser hva du tåler,,
Gjest lola y starfish Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 Kjære deg, jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Nesten blåkopi av din historie. Jeg fant ut for en mnd siden, de hadde hatt et forhold i flere måneder. Og akkurat som deg, sexen betød ingenting for meg. Men at de har datet, oppført seg som kjærester, ja, det er vanskelig å svelge... Har ingen gode råd. Annet enn at jeg også ønsket å tilgi, og sitter her fortsatt, uten at vi nødvendigvis er kommet noe lenger i vårt eget forhold. Hun ble dumpet umiddelbart, men mannen min vet fortsatt ikke hva han vil med oss.... Veldig veldig frustrerende. Hos oss gikk alt galt - hun ble til og med gravid... Alt jeg kan si er at du må forberede deg på veldig vanskelige tider. Jeg har grått, vært sint, ledd hysterisk og vært iskald, ofte alt på samme dag. Det er forferdelig slitsomt. Bruk nettverket ditt, uten mitt hadde jeg nok aldri stått oppreist. Hva som skjer med mitt forhold vet jeg ikke, men jeg har nå i alle fall valgt å kjempe. Og det står jeg ved fortsatt. Selv om jeg kanskje tviler mer nå enn da.... Ta vare på deg selv, det er det eneste du har helt sikkert. Lykke til - klem http://lolaystarfish.blogspot.com
Gjest hopeful Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Stakkars deg! Og så heldig konen din er, som får en ny sjanse. Først ville jeg fått ting på avstand. Finn ut hva du virkelig vil, om du er klar for å gi forholdet en sjanse. Dere kan jo eventuelt ta kontakt med familievernkontoret nær dere. Kan være til god hjelp med en objektiv tredjeperson inne i bildet! Lykke til!
Gjest mann_32 Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Igjen takk for alle svar Har kommet over første sjokket og begynner å tenke klart(eller i alle fall klarere). Vi kommer nok til å dra inn en tredjepart for i det minste å få litt rettledning om hvordan 'tilgivelsesprosessen' bør foregå. Jeg ønsker ikke å fremstå som noen helgen som på tross av alt tar henne tilbake. Jeg ønsker også innerst inne å få beholde henne... Uoppmerksomhet fra min side kan absolut være en forklaring, men IKKE en unskylding, selv om hun sier at det ikke er følelsene overfor meg som er endret. Hun har bare fått følelser for en annen i tillegg (så var det dette med 'i pose og sekk' da) Han har også ønsket å snakke for å forklare/unskylde. Dette kommer jeg til å akseptere, men det er en tid og et sted for alt og det er ikke ennå. Han er også gift og sikkert litt redd for hva jeg vil gjøre, men på tross av alt føler jeg ikke noe sinne/hat overfor ham og vil ikke legge meg oppi dette. Selv om han godt kan svette litt Og nok en gang; takk for alle innspill...
Gjest mann_32 Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Da avslutter jeg denne tråden med en liten oppdatering. Det har nå gått 3 uker siden jeg oppdaget at min kone var utro. Ting har kommet litt på avstand og vi har bestemt oss for å prøve på nytt. Vi var innom Familievernkontoret og fikk egentlig veldig mye ut av det. Mesteparten hadde vi snakket om på forhånd, men det var godt å få bekreftet at vi gjorde ting 'rett'. Jeg tok også initiativet til åprate med Ham på tomannnshånd. Var selvfølgelig litt nervøs, men det ble faktisk en meget god samtale. Føler at vi på en måte fikk lagt ting bak oss og det vil dessuten bli mindre problematisk å treffe ham i ettertid(bor i samme strøk så det er stor sjans for at det skjer...) Alt i alt tror jeg dette skal gå bra. Lykke til alle andre...
alicia2 Skrevet 20. april 2009 #12 Skrevet 20. april 2009 Nå ble jeg jommen glad!! Så fint å høre at det ordner seg for dere,at dere har valgt å fortsette-sammen!! Tøft gjort av deg å snakke ut med "den andre" ,syns jeg,og er enig med deg at det nok var en fornuftig ting å gjøre ,også med tanke på at dere kan komme til å treffe på hverandre. Flott at denne historien ser ut til å få en god avslutning,for å si det slik,og jeg ønsker deg lykke til videre i livet- med alt sammen!
Gjest mann_32 Skrevet 23. april 2009 #13 Skrevet 23. april 2009 Slutt på tråden? Neida... Forresten takk til alicia2, men jeg var nok litt tidlig ute! Min kone hadde ikke logget seg av Facebook og jeg ville ha en bekreftelse på at hun ikke hadde noe kontakt ned 'han andre'... Dette kom opp(fra min kone til 'han andre'): "April 18 Hei. Kan jo hende at jeg klarer å komme meg inn etterpå. Men hvis ikke skal jeg nå si at XXXXXX synes det var godt å treffe deg. Han synes du var en sympatisk og hyggelig kar. Ingen vonde følelser igjen. Jeg fant bare ut at det er så masse følelser at.... Jeg vil selvfølgelig møte deg igjen. Fantastisk å få melding fra deg, jeg blir glad hver gang. Jeg føler meg mye bedre, og du tar deg fortsatt vanvittig bra ut. Jeg vet ikke hva det er med meg- sa du. Du er utrolig snill, omtenksom, varm, morsom, omsorgsfull, deilig og full av empati. Er det noe rart i jeg er vanvittig gla i deg? Ingen oppdagelse kan gjøre noe med det! La oss ses en dag:-) La meg si det sånn at jeg synes IKKE dette er OK...
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #14 Skrevet 24. april 2009 Kom deg unna. De som er i stand til å være utro, respekterer deg ikke. Løgner, alt mulig dritt... Det tok meg lang tid å skjønne det da jeg ble bedratt. Man håper alltid det beste, og vil så gjerne tro at partneren er den man trodde. Men nei. Jeg har lært. Virker somom du er i ferd med å lære... Ønsker deg alt godt.
Gjest MB Skrevet 24. april 2009 #15 Skrevet 24. april 2009 Uff.... Nå ble jeg litt kvalm jeg. Det siste der var virkelig et slag i ansiktet for deg TS. Mann her som nå er separert fra min kone pga utroskap. Der ble det lovet bot og bedring fra hennes side, men utroskapen bare fortsatte. Det var virkelig vondt å se at hun respekterte meg så lite. Jeg fant vel også ut at sex-biten ikke var det som plaget mest, men løgnene, respektløsheten overfor meg og følelsene mot han andre er elemneter jeg ikke kan leve med:-( Ønsker deg lykke til, og jeg synes du hadde/har fortjent bedre enn en denne oppførselen. Mvh MB
Stefan Skrevet 24. april 2009 #16 Skrevet 24. april 2009 Tror du nå med god samvittighet kan lukke døra for godt. Du har allerede gjort langt mer enn det som er forventet av deg. Hun er ikke verdt anstrengelsene dine. Kom deg videre, så finner du kanskje noen som fortjener deg. Lykke til!
Gjest vv Skrevet 24. april 2009 #17 Skrevet 24. april 2009 Slutt på tråden? Neida... Forresten takk til alicia2, men jeg var nok litt tidlig ute! Min kone hadde ikke logget seg av Facebook og jeg ville ha en bekreftelse på at hun ikke hadde noe kontakt ned 'han andre'... Dette kom opp(fra min kone til 'han andre'): "April 18 Hei. Kan jo hende at jeg klarer å komme meg inn etterpå. Men hvis ikke skal jeg nå si at XXXXXX synes det var godt å treffe deg. Han synes du var en sympatisk og hyggelig kar. Ingen vonde følelser igjen. Jeg fant bare ut at det er så masse følelser at.... Jeg vil selvfølgelig møte deg igjen. Fantastisk å få melding fra deg, jeg blir glad hver gang. Jeg føler meg mye bedre, og du tar deg fortsatt vanvittig bra ut. Jeg vet ikke hva det er med meg- sa du. Du er utrolig snill, omtenksom, varm, morsom, omsorgsfull, deilig og full av empati. Er det noe rart i jeg er vanvittig gla i deg? Ingen oppdagelse kan gjøre noe med det! La oss ses en dag:-) La meg si det sånn at jeg synes IKKE dette er OK... Hva fa*n? Hva er det slags utyske av en kjæreste du har? Først er hun utro mot deg, du oppdager det og hun lover bot og bedring, og du er snill og tar henne tilbake og prøver videre. Og så gjør hun dette?! Hun kommer til å såre deg igjen og igjen - både bak din rygg og foran. Du fortjener bedre! Har du konfrontert henne?
Gjest JENTEigjen Skrevet 24. april 2009 #19 Skrevet 24. april 2009 jeg synes VIRKELIG DU BØR DUMPE HENNE FOR GODT!!! denne dama fortjener ingenting enn åbli dumpa!! fy førn for en kvinne assa:( stakkart deg må jeg si du er virkelig en sterk mann som tåler henne fremdeles fysj fysjj denne damabrude skamme seg altå
alicia2 Skrevet 24. april 2009 #20 Skrevet 24. april 2009 Åå,dette var trist!! Jeg ble ganske paff da jeg leste dette ja,og syns jeg kjenner hvor sjokkerende og vondt dette må være for deg! Som "et slag i magen",må det ha vært å finne dette på Facebook ! Jeg vil tro du er i villrede nå,mildt sagt,og det er ikke lett å vite hva en kan råde deg til..Men jeg føler med deg og håper konen din i det minste er ærlig mot deg når du konfronterer henne med dette. Sørgelig for deg dette,uffameg, det virket jo så lovende alt,og jeg og andre her var så glad på dine vegne ! Håper du finner ut av alt sammen,og at din kone forstår at hun ikke kan få både i pose og sekk.Du virker som en god, sympatisk mann som slett ikke fortjener dette her. Ønsker deg alt godt og håper du lar høre fra deg senere også !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå