Gå til innhold

Tørt hår og hud


Vala

Anbefalte innlegg

Jeg tar vitaminer med ekstra b-vitaminer, spiser sunn mat med mye frukt og grønnsaker, trener og bruker bra shampo og kremer.. Likevel føles huden og håret tørt og grått. Hvorfor? Jeg sitter mye foran pc i jobbsammenheng, kan det være en grunn? Får ikke vært så mye ute.

Håret er også tørt og har blitt tynnere enn det var før, det brekker også av på midten enkelte steder. Jeg har farget det en del, men ikke noe mer enn tidligere. Farge og lystoning kan vel ikke skade hår som ikke er vokst ut enda?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å skrubbe ansiktet forsiktig gjør underverker. skrubbekrem eller en ren bomullsklut på ren, fuktig hud et par ganger i uka er alt som skal til. håret har godt av olivenolje. dynk tørt hår, pakk inn i dusjhette og varmt håndkle og la sitte i så lenge du har tid til. etterpå vasker du som vanlig. hvis håret ditt er skikkelig tørt, kan det holde med en sjamponering, ellers to.

det siste du gjør i dusjen er å smøre inn hele kroppen i olivenolje, det hjelper mot tørr hud. hvis du ikke har et problem med kviser, kan du godt bruke olivenolje i ansiktet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om du får i deg nok fett? Det smører huden innenfra og gjør håret blankt og fint. Da mener jeg selvfølgelig ikke at du akal hive innpå med masse mettet fett, men tenke igjennom inntaket av flerumettede fettsyrer. Hvis du er glad i oliven er dette en god kilde, hvis ikke så er det mye bra fett i nøtter og selvfølgelig i fet fisk + tran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisann, tran gjør underverker har jeg funnet ut. Tror nok litt mer sunt fett var tingen! Takk for tips icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å merke det etter så kort tid?

Da skal sannelig jeg også begynne på tran icon_smile.gif

Hvordan merker du forandringer? På huden eller håret?

Og tar du flytende eller i kapsler?

Hilsen nysgjerrige Zafir m/tørr hud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...