Gå til innhold

Innrede ettroms/hybelleilighet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har prøvd sånn ikea-home planner og diveerse program, huff, det blir så liten plass uansett hva jeg gjør føler jeg! Jaja det blir vel bra til slutt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Me sover i 120cm når me er på besøk til våre familier. Sover dårleg, har dårleg plass, våkner ofte i løpet av natta. Det fungerer som gjesteseng og ein gang i blant, men til vanleg trenger me større plass. Trur det spørs på om dere sover tett inntil, eller med plass til å snu seg. Me forstyrrer kvarandre om natta om me sover kloss inntil.

Synes sjølv det er heilt ok med 120cm ein gang i blant, men viss dere kjem til å sove mesteparten av tida i same seng så ville eg tenkt meg om.

Hemnes senga ville eg kun dratt ut til 160 ved behov, og skubba den saman på dagen.

• 2 uker senere...
Gjest lillagubban
Skrevet
Me sover i 120cm når me er på besøk til våre familier. Sover dårleg, har dårleg plass, våkner ofte i løpet av natta. Det fungerer som gjesteseng og ein gang i blant, men til vanleg trenger me større plass. Trur det spørs på om dere sover tett inntil, eller med plass til å snu seg. Me forstyrrer kvarandre om natta om me sover kloss inntil.

Synes sjølv det er heilt ok med 120cm ein gang i blant, men viss dere kjem til å sove mesteparten av tida i same seng så ville eg tenkt meg om.

Hemnes senga ville eg kun dratt ut til 160 ved behov, og skubba den saman på dagen.

Det er sånn vi har det nå, men da i 90cm seng. 120cm blir vel hakket bedre, men ikke optimalt....

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Typen skal ikke flytte sammen med deg. Typen skal kjøpe egen leilighet. Forstår da ikke problemet med at du må kjøpe bredere enn 120?

Hemnes-senga er genial syntes jeg, men det er litt vanskelig å si vedr. plassen.

Du skal vel kanskje ikke ha så mye besøk i.o.m. plassen, så hadde jeg vel satsen på Hemnes (som gjøres om til sofa dagtid) og 2-godstoler. Du kan også kjøpe en puff med oppbevaring som du kan ha blader, aviser, pc etc. liggende når den ikke er i bruk.

Ta med deg minst mulig. Du trenger mindre enn det du tror. Prioriter klær og plass til dette. Skoskap ta liten plass, og sørg for takhøyt klesskap.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg vet ikke om dette foreslått før; men hvis du kjenner noen som kan snekre litt, så kan du kjøpe lave skap fra ikea, og ha de under senga (fjerner sengebeina og skrur den fast i skapene).. så blir det som en veldig lav køyeseng med skap under.. Fant ikke noe bilde, men de lagde noe lignende på et innredningsprogram, og det så kjempefint ut :)

Gjest Glør
Skrevet
Tror det må bli 120 seng... Noen med erfaring med å sove to i en sånn? Går det fint?

Vi har 120 seng, selv om vi har plass til mer, og det funker fint når de bare er oss to. Vi ligger vanligvis tett, men på 120 cm har man akkurat plass til å ligge hver for seg også. Da vi hadde 160 cm seng var det mye av senga vi ikke brukte, så det er ikke det jeg hadde prioritert på en ettroms.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har 120 seng, selv om vi har plass til mer, og det funker fint når de bare er oss to.

Er dere ofte mer enn to i senga?

Gjest Glør
Skrevet
Er dere ofte mer enn to i senga?

Ja, har en hund, og fire katter. :ler:

• 4 uker senere...
Gjest lillagubban
Skrevet

Hm, kanskje 120 er stort nok! Har vel strengt tatt ikke plass til mer i et rom på 8-9 kvadrat. Nå har jeg ett rom på ca det arealet og en 90 cm seng passer fint, men kan få plass til en på 120cm. Men da har jeg jo stue som jeg spiser og ser på tv i, mens når det er ettroms skal man jo BO der også...

Fremdeles ikke heeelt lagt fra meg ideen on sovesofa; Noen som har prøvd Beddinge fra IKEA?

• 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tar opp denne fremfor å lage ny:

Har 30 kvm.

Har forstått det slik at de fleste anbefaler å innrede 1 roms på supereffektive måter der hyllen også er sengen osv. og masse rare greier; jeg lurer mer på hvordan man kan innrede det som et hotell?

De fleste elsker jo å bo på hotell. Hotell er ofte 1 roms; hvorfor ikke innrede som hotell?

Jeg kan fint ofre 4-sett spisebord for litt plass borti ene hjørnet, for bruker bare 1 stol og PC som et arbeidsbord. I typiske hotellrom er vel ofte sengen sentralt?

Anonymkode: 8773d...38f

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har 30 kvm.

Har forstått det slik at de fleste anbefaler å innrede 1 roms på supereffektive måter der hyllen også er sengen osv. og masse rare greier; jeg lurer mer på hvordan man kan innrede det som et hotell?

De fleste elsker jo å bo på hotell. Hotell er ofte 1 roms; hvorfor ikke innrede som hotell?

Jeg kan fint ofre 4-sett spisebord for litt plass borti ene hjørnet, for bruker bare 1 stol og PC som et arbeidsbord. I typiske hotellrom er vel ofte sengen sentralt?

Sånn i lengden vil du sannsynligvis sette pris på noe annet enn ei seng og en pinnestol å sitte på. Du trenger litt oppbevaringsplass til andre ting enn bare klær. Evt gjester, vil du at alle skal sitte i senga di?

Anonymkode: b1b99...f1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Har 30 kvm.

De fleste liker vel bo på hotell fordi sengene er komfortable, noen har ordnet sengen klar, og det er en forandring fra hjemmet... 

Anonymkode: 74122...078

Skrevet

Her må du bare prioritere hardt. Alt du driter i må vekk. Bor selv veldig lite, men det blir aldri som et hotell. Må jo ha kjøkkengreier og helst en sittegruppe/sofa. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smart oppbevaring er det viktigste i små leiligheter/hybler. Husk du skal støvsuge og vaske, og redskapene må settes et sted. 

Anonymkode: bc195...2e4

• Liker 1
Skrevet

Søk på Tiny houses og tiny apartments på youtube! Masse inspirasjonsvideoer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...