Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når får man neste tilbud fra Lånekassen om å binde renten? er det da 1.juli da eller?

Jeg skulle tro at det lønner seg å vente til da siden Lånekassen ligger 3 mnd etter markedet, renten vil jo ikke stige innen man binder den i april..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Info frå Lånekassen: Fast eller flytende rente?

Renteutvikling

Neste gong du kan binde renta er frå 1. juli. (Du må søke innan den 10. i den månaden.)

Eg aner ikkje kva som vil lønne seg. Alltid vanskeleg å vite kor låg renta vil bli. Generelt skal jo flytande rente vere det mest gunstige over tid. Du skal vel berre binde renta dersom du er avhengig av forutsigbar økonomi?

Skrevet

Ville ventet til 1. juni. Da får du kanskje tilbud om enda lavere rente.. Enig med TS:)

Uansett, på tide at lånekassen satte ned renta!

Gjest Gjest
Skrevet
Ville ventet til 1. juni. Da får du kanskje tilbud om enda lavere rente.. Enig med TS:)

Uansett, på tide at lånekassen satte ned renta!

enig. jeg satt å leste og goggla dette med renta i går og fant frem til at jeg skal binde renta hos lånekassa i juni. for personlig tror jeg den vil være lavest da.. og den da har nådd nærmest mulig bunn.. brått går det oppover igjen.. men de sier at den flytende renta vil være 3,5 % så da vil fastrenta være mindre..

så jeg sitter på gjerdet frem til neste kvartal. da slår jeg til :)

Skrevet

Er vel 1 juli? ikke juni???

Tror jeg og skal ha is i magen og vente til da, som det er blitt sagt ligg jo lånekassen tre\seks mnd bak..

Skrevet
Er vel 1 juli? ikke juni???

Tror jeg og skal ha is i magen og vente til da, som det er blitt sagt ligg jo lånekassen tre\seks mnd bak..

Du kan binde renta frå 1. juli. Men Lånekassen kjem til å offentleggjere den fastrenta 1. juni. Også har du frist til 10. juli for å søke om fastrente. (Fristen for å søke om fastrene frå 1. april, er 10. april...) Sjå lenkene i det førre innlegget mitt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...