Gå til innhold

Jeg har fått p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest Jente_16
Skrevet

Hei, jeg var hos legen i går og fikk resept på p-piller som jeg hentet på apotket rett etterpå. Jeg har en kjæreste på 18 og vi har sex så jeg tenkte det var lurt, vil jo ikke bli gravid. Han bruker kondom også.

Problemet mitt er foreldrene mine, særlig pappa som er svært konservativ. Jeg er livredd for at han skal oppdage pillene. Er det noen som har en god idè om hvordan jeg kan gjemme de på tryggest mulig måte?

Takknemmelig for alle forslag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis foreldrene dine ser dem, er det ikke verre enn å si at du har fått det pga sterke menssmerter.

Et lurt sted: Bak bøkene i bokhylla på rommet ditt. ;)

Skrevet

Ikkje gøym dei så godt at du kjem i fare for å gløyme dei! ;)

Skrevet

Du kan si at du trenger p piller for at du har så uregelmessig mens også :)

Og jeg leste nettopp en bok der en jente tapet pillenebrettene sine bak en skuff i en kommode. ;)

Skrevet

Jeg må bare få si at jeg synes du er kjempelur. Det er flott at du tar ansvar i så ung alder :Nikke:

Du bør passe på at de ligger et sted du alltid kan ta dem. Bruker du lommebok? Der kan det være plass. Og så vil jeg anbefale deg å ta en prat med din mor. Bruk gjerne andre grunner som store menssmerter for å bruke p-piller, men fortell henne det. Eller fortell at du vurderer å få det, og hør hva hun synes. Det er ikke sikkert din far trenger å få vite noe. Derimot kanskje du får forståelse og støtte fra din mor.

Lykke til :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Et sted hvor foreldrene dine aldri går... Hvis du f.eks. har en sminkepung i klesskapet/kommoden på rommet ditt? Jeg har sexleketøy i en stor toalettmappe på badet - jeg tror ikke at noen av gjestene våre vil ta den ut og dra opp glidelåsen for å sjekke hva den inneholder... :fnise: Forøvrig tror jeg mamma må ha sett den første dildoen min - hun hadde nemlig lagt klær i den kommodeskuffen hvor den lå! :sjenert: Hun sa ikke noe...

Skrevet

Syntes det er flott av deg at du tar ansvar for å unngå å bli gravid. Håper min datter blir like fornuftig.

Skrevet

Vel, du er 18 år, han pleier vel ikke rote gjennom rommet ditt?

Du burde kunne gjemme de hvor som helst utenom akkurat på skrivebordet ditt.

Jeg hadde mine i en liten toalettmappe i en skuff på badet. Pappa var nok aldri oppe i skuffen min i det hele tatt, men hvis han så var det har han ingen grunn til å kikke i alle sminkepunger og slikt.

Jeg stemmer for undertøysskuffen. Hvis han roter oppi der er han bare creepy.

Gjest Papirkurven
Skrevet
Vel, du er 18 år, han pleier vel ikke rote gjennom rommet ditt?

Nei, hun er 16

TS: hva med i lommeboka?

Skrevet (endret)

Jeg hadde mine i toalettmappa mi. Hvis du har et smykkeskrin, så er vel det også et sted jeg kan tenke meg at foreldre ikke pleier å rote.

Selv om faren din er svært konservativ, og kanskje skulle komme over den, så er det ikke sikkert at han ville tatt det opp med deg. Og om han skulle gjøre det så har du allerede fått forslag til hva du kan si. De fleste foreldre ønsker ikke å oppmuntre til sex, og kan til og med fraråde deg sterkt å ha sex, men vil alikevel innse at hvis du først har sex bør det være sikker sex og dermed la være å si noe hvis de finner det ut :)

Hadde selv en veldig konservativ mor, og jeg tror hun visste om at jeg hadde sex lenge før jeg visste at hun visste, for å si det sånn ;)

Endret av Phaedra
Skrevet

Slurvslurv og pirkpirk, samme det vel.

Stemmer fremdeles for en liten toalettmappe på badet, da husker man som oftest å ta de også.

Skrevet

hvis du føler deg moden til å ha sex så er du vell moden nok til å legge de der du husker de selv om de kan finne de. så om de finner de? da skjønner de jo at du tar ansvar.

Skrevet

litt enig med soda her. hvis du er gammel nok til å ha sex, syns jeg du burde bli gammel nok til å si til foreldrene dine at du tar ansvar. ;)

Da jeg begynte på p-piller (16 år) hadde jeg ikke det problemet. Jeg hadde ei søster som sladra til mamma og pappa... ;)

Trodde de skulle bli skikkelig sinna! Men det som skjedde var at kjæresten min fikk lov til å komme på besøk på rommet mitt. Hehe.

Jeg råder deg til å snakke med mamma hvis pappa er streng. Så kan ho velge å si det til han eller å holde på hemmeligheten!

Gjest Gjest
Skrevet
hvis du føler deg moden til å ha sex så er du vell moden nok til å legge de der du husker de selv om de kan finne de. så om de finner de? da skjønner de jo at du tar ansvar.

litt enig med soda her. hvis du er gammel nok til å ha sex, syns jeg du burde bli gammel nok til å si til foreldrene dine at du tar ansvar. ;)

Når man er 16 år har man faktisk krav på et privatliv. Man trenger faktisk ikke å fortelle foreldrene sine at man har startet på p-piller hvis man ikke vil. Jeg ser ingen sammenheng med å være moden nok til å ha sex til det å måtte si til foreldrene sine at man bruker prevensjon. Hvorfor skal hun opplyse om dette om hun synes det er et litt flaut tema? Det er helt naturlig å synes at slike ting er litt pinlig - og like naturlig å ikke la p-pillene sine ligge å slenge rundt.

Skrevet

Jeg har ikke tvunget ho til å si det til foreldrene. Mener bare sjøl at det er bedre å være åpen og ærlig. Men alle har vi forskjellige foreldre! Og jeg har vært meget heldig med mine, jeg har vært åpen og håper mine barn oxo vil føle de kan komme til meg med alt.

Forstår det er flaut og at du har krav på privatliv. Det vil jeg aldri si imot på!

Skrevet (endret)

Må si meg helt enig med gjest i siste innlegg her. Personlig er jeg 22 år, men foreldrene mine har overhodet ikke noe med hva jeg tar av prevensjon, og min mor fikk kun vite at jeg bruker p-piller ved en tilfeldighet. Dette handler ikke om at jeg ikke er moden nok, men for meg er dette en privatsak jeg ikke ønske å snakke med alle og enhver, heller ikke til mine foreldre.

Personlig har jeg hatt mine piller i nattbordsskuffen. Der er det kun jeg som vet om dem, og ingen går dit og sjekker uansett.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Jeg begynte på p-piller når jeg var 16. 

Endret av ninuska_
Gjest Naria
Skrevet
Jeg har ikke tvunget ho til å si det til foreldrene. Mener bare sjøl at det er bedre å være åpen og ærlig. Men alle har vi forskjellige foreldre! Og jeg har vært meget heldig med mine, jeg har vært åpen og håper mine barn oxo vil føle de kan komme til meg med alt.

Forstår det er flaut og at du har krav på privatliv. Det vil jeg aldri si imot på!

Åpenhet og ærlighet er vel og bra det, men de færreste snakker vel om sexlivet sitt til sine foreldre, det synes jeg ikke er naturlig i det hele tatt.

Skrevet

Det er vel bare å ha dem i håndvesken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...