Gjest Gjest_huldra_* Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Meg og min kjære er i prosessen med å flytte sammen. I det siste har han snakket mye om at han mener at vi ikke kan betale like mye når vi flytter sammen. Han tjener antagelig 30 - 40 % mer enn meg. Vi tjener begge godt. Alle forhold jeg har vært i tidligere, har det vært jeg som har tjent mest (Periodevis har jeg vært den eneste med inntekt). Nå vet jeg ikke helt hva jeg tenker: Det er klart at det er hyggelig at han vil betale mer. Samtidig kjennes det veldig merkelig ut å skulle "snylte" på en annen. På den annen side: Om vi skal betale like mye, så kommer jeg til å bruke mesteparten av inntekten min på å bo og andre utgifter (dvs at vi feks ikke kan dra på ferier vi ønsker for at jeg ikke har råd). Så jeg forstår jo at det har noen fordeler for han å betale mer og. Jeg synes det er så rart at han mener det er naturlig at han skal betale mer. At det plager han om vi skal betale like mye. Det er noen måneder til vi skal flytte sammen, og han mener at han allerede nå bør betale mer (F. eks om vi er ute og spiser). Er dette noe gutter forventer? At de skal "forsørge" kjæresten sin?
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Meg og min kjære er i prosessen med å flytte sammen. I det siste har han snakket mye om at han mener at vi ikke kan betale like mye når vi flytter sammen. Han tjener antagelig 30 - 40 % mer enn meg. Vi tjener begge godt. Alle forhold jeg har vært i tidligere, har det vært jeg som har tjent mest (Periodevis har jeg vært den eneste med inntekt). Nå vet jeg ikke helt hva jeg tenker: Det er klart at det er hyggelig at han vil betale mer. Samtidig kjennes det veldig merkelig ut å skulle "snylte" på en annen. På den annen side: Om vi skal betale like mye, så kommer jeg til å bruke mesteparten av inntekten min på å bo og andre utgifter (dvs at vi feks ikke kan dra på ferier vi ønsker for at jeg ikke har råd). Så jeg forstår jo at det har noen fordeler for han å betale mer og. Jeg synes det er så rart at han mener det er naturlig at han skal betale mer. At det plager han om vi skal betale like mye. Det er noen måneder til vi skal flytte sammen, og han mener at han allerede nå bør betale mer (F. eks om vi er ute og spiser). Er dette noe gutter forventer? At de skal "forsørge" kjæresten sin? Fordeling av faste utgifter prosentvis etter inntekt synes jeg er den mest rettferdige løsningen når dere flytter sammen. Hvem som betaler når dere er ute og spiser osv, bør vel gå på omgang, ettersom dere begge har god inntekt. Husk samboerkontrakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå