Gjest frisørredd Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Jeg har frisørskrekk på samme måte som andre har tannlegeskrekk. Grunnet en lei opplevelse i barndommen mister jeg nå absolutt all selvtillit når jeg går inn i en frisørsalong, blir usikker og lavmælt, i kontrast til hvordan jeg ellers ter meg. Greia nå er at jeg ikke har gått til en frisør på ganske lenge. Har fått ei venninne til stusse tuppene når det har trengtes. Sist gang jeg var hos frisør spurte jeg veldig forsiktig om hun hadde noen tips til hvordan jeg kunne klippes. Hun svarte da ganske kontant at det kunne ikke hun bestemme, det måtte jeg finne ut før jeg kom dit. Enden på visa ble at hun stusset meg 5 cm. For dette betalte jeg 525,- (klipp + balsamering). Men sannheten er at jeg ikke vethvordan jeg vil klippes. Jeg har ingen kunnskaper om hvilken klipp som er mest flatterende for meg, så nå har jeg hatt slett, halvlangt hår og midtskill i et utall år. Ønsker fornyelse, men tør liksom ikke spørre om tips lengre. Er jeg nødt til å oppsøke en form for stylist, eller var jeg bare uheldig med min forrige frisør?
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Du var nok bare veldig uheldig... du skal kunne komme til en frisør for en gratis konsultasjon om du ønsker det. En frisør skal kunne se hva du kler og sammen med deg og dine evt ønsker komme til en enighet.
Gjest Sarasahara Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Jeg har frisørskrekk på samme måte som andre har tannlegeskrekk. Grunnet en lei opplevelse i barndommen mister jeg nå absolutt all selvtillit når jeg går inn i en frisørsalong, blir usikker og lavmælt, i kontrast til hvordan jeg ellers ter meg. Greia nå er at jeg ikke har gått til en frisør på ganske lenge. Har fått ei venninne til stusse tuppene når det har trengtes. Sist gang jeg var hos frisør spurte jeg veldig forsiktig om hun hadde noen tips til hvordan jeg kunne klippes. Hun svarte da ganske kontant at det kunne ikke hun bestemme, det måtte jeg finne ut før jeg kom dit. Enden på visa ble at hun stusset meg 5 cm. For dette betalte jeg 525,- (klipp + balsamering). Men sannheten er at jeg ikke vethvordan jeg vil klippes. Jeg har ingen kunnskaper om hvilken klipp som er mest flatterende for meg, så nå har jeg hatt slett, halvlangt hår og midtskill i et utall år. Ønsker fornyelse, men tør liksom ikke spørre om tips lengre. Er jeg nødt til å oppsøke en form for stylist, eller var jeg bare uheldig med min forrige frisør? Tror kanskje du bare var uheldig med frisøren. Du skal absolutt ikke behøve å oppsøke noen stylist for å rådføre deg om hva slags frisyre du bør ha! Frisøren er jo en slags stylist, og jeg mener det inngår i jobben hennes/hans å hjelpe deg med dette (de har tross alt utdanning på det området, det har verken du eller jeg!) Mitt råd er å oppsøke en annen frisør, jeg har spurt om sånt mange ganger. Og hvis du vil prøve deg litt på egenhånd, så trenger du jo ikke å klippe i håret for det Hva med å prøve en sideskill en dag du har god tid? Er jo bare å gre håret tilbake hvis du ikke liker det. Stå på dine krav som kunde, og lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Uff, jeg kjenner meg godt igjen i dette. Jeg har vært i 6-7 ulike frisørsalonger i byen jeg bor i og har spurt om nettopp dette, og neida - jeg får også beskjed om at det må jeg bestemme selv. En eneste gang har jeg opplevd å komme til en frisør som faktisk kom med litt råd, både når det gjaldt frisyre og farge. Fikk beholde henne i nesten et år før hun flyttet til en annen by. Etter det har jeg vært på jakt etter en ny, og har ikke siden opplevd å få svar på dette spørsmålet.
Gjest TS Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Takk for svar, dere Kvinner meg opp til en time nå etter påskeferien, så får jeg kjøre sideskill i mellomtiden ! Og huff, siste gjest, håper det ikke går med meg som med deg! Noen av venninne mine ble regelrett sinte over kommentaren den frisøren ga meg, mens andre mener at det er en utdannet stylist som har "rett" til å uttale seg om slike ting. Ganske forvirra her
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Jeg bor i Tromsø og har gått til mange forskjellige frisører. Jeg har holdt meg til et par salonger, men ingen fast frisør. Likevel får jeg alltid tips og råd om både klipp og farge. Påfallende ofte blir klippen nøyaktig den samme jeg hadde før, men det er vel det som kler meg samtidig som det passer mine krav om å være enkelt å stelle. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har kommet til en frisør som ikke var villig til å gi råd og veiledning, selv om ikke alle er like flinke selvsagt.
Vera Vinge Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Jeg er også engstelig for å gå til frisøren. Dvs. jeg var det fram til jeg fant ut at jeg var villig til å legge litt mer penger i det for å være trygg på at det vil bli bra. Etter at jeg begynte å klippe og stripe meg hos Adam og Eva har jeg faktisk alltid vært fornøyd. De har også kommet meg gode tips, som faktisk har vist seg å vær gode, i motsetning til hva jeg har opplevd flere ganger tidligere. Det koster en liten formue, men jeg klipper og striper meg ikke så ofte, så jeg syns det er verdt det. Det er morsomt å gå ut av salongen og føle meg fin og litt annerledes enn da jeg kom inn, uten at det er endringer vi ikke har blitt enige om. Jeg er forsåvidt ikke så eksperimentell i hårveien, men små endringer kan gjøre mye. Sist klippet jeg lugg, noe jeg tviler på at jeg hadde turt et annet sted, siden jeg som sagt har fått mange rare råd tidligere. Jeg stoler nå på at det som har blitt min faste frisør faktisk har peiling når hun sier hva jeg kler og ikke kler.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 Jeg har frisørskrekk på samme måte som andre har tannlegeskrekk. Grunnet en lei opplevelse i barndommen mister jeg nå absolutt all selvtillit når jeg går inn i en frisørsalong, blir usikker og lavmælt, i kontrast til hvordan jeg ellers ter meg. Greia nå er at jeg ikke har gått til en frisør på ganske lenge. Har fått ei venninne til stusse tuppene når det har trengtes. Sist gang jeg var hos frisør spurte jeg veldig forsiktig om hun hadde noen tips til hvordan jeg kunne klippes. Hun svarte da ganske kontant at det kunne ikke hun bestemme, det måtte jeg finne ut før jeg kom dit. Enden på visa ble at hun stusset meg 5 cm. For dette betalte jeg 525,- (klipp + balsamering). Men sannheten er at jeg ikke vethvordan jeg vil klippes. Jeg har ingen kunnskaper om hvilken klipp som er mest flatterende for meg, så nå har jeg hatt slett, halvlangt hår og midtskill i et utall år. Ønsker fornyelse, men tør liksom ikke spørre om tips lengre. Er jeg nødt til å oppsøke en form for stylist, eller var jeg bare uheldig med min forrige frisør? Jeg har ikke frisørskrekk,men vet ikke helt hva jeg kunne ha kledd. Samtidig som jeg vil ha håret lettvint. Jeg har prøvd veldig mange frisører. De virker ikke om alle er helt oppdatert på enkelte ting. Trodde de lærete mye om form og farge. Typisk spørsmål: Hva hadde du tenkt deg? Sånn eller sånn, hva tror du? Ja tror du kler det. jeg vil farge, og hadde tenkt sånn farve, eller den kansje? ja, det vil sikkert bli fint til deg. Så gjør de det da, så ble det ikke slik jeg hadde tenkt. Jeg kunne eks hatt kraftigere farge,en annen klipp osv. Jeg forventer mer engasjemang fra frisøren . <ikke et j..forslag. Betalte 1150 for fjorten dager siden. Kort frisyre og farve. farven er blass ettr 14 dager, og ser klippen er ganske standard klipp.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Nå er jeg kanskje slem mot en stor yrkesgruppe, men jeg er litt skremt over hvor mye rart det finnes i frisørbransjen. Jeg har to gutter som klippes jevnlig og med dem blir det oftes drop-in timer. Kvaliteten på klippen er i høyeste grad varierende og dessverre er det slik at de gangene de virkelig er godt klippet er i mindretall. Som oftest er det greit nok, og noen ganger er det "heldigvis vokser det ut igjen"-resultat.. Du kan jo spørre her inne? Fortell hvilken by du bor i og se om du får tips? Jeg har klippet meg, og vært godt fornøyd, med en friøsør jeg leste mye bra om her på KG. Ikke bare et innlegg altså, men flere.
Gjest Gjest_kikki_* Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Som sagt var du veldig uheldig med frisøren der: ) Jeg er selv frisør og, som en del av jobben vår skal vi vite hva som kler kunden og ikke. Dette kommer ann på ansiktsform osv. hva du kan kle og hva du ønsker. Lykke til !
Neytiri Skrevet 4. april 2009 #11 Skrevet 4. april 2009 Jeg har frisørskrekk på samme måte som andre har tannlegeskrekk. Grunnet en lei opplevelse i barndommen mister jeg nå absolutt all selvtillit når jeg går inn i en frisørsalong, blir usikker og lavmælt, i kontrast til hvordan jeg ellers ter meg. Greia nå er at jeg ikke har gått til en frisør på ganske lenge. Har fått ei venninne til stusse tuppene når det har trengtes. Sist gang jeg var hos frisør spurte jeg veldig forsiktig om hun hadde noen tips til hvordan jeg kunne klippes. Hun svarte da ganske kontant at det kunne ikke hun bestemme, det måtte jeg finne ut før jeg kom dit. Enden på visa ble at hun stusset meg 5 cm. For dette betalte jeg 525,- (klipp + balsamering). Men sannheten er at jeg ikke vethvordan jeg vil klippes. Jeg har ingen kunnskaper om hvilken klipp som er mest flatterende for meg, så nå har jeg hatt slett, halvlangt hår og midtskill i et utall år. Ønsker fornyelse, men tør liksom ikke spørre om tips lengre. Er jeg nødt til å oppsøke en form for stylist, eller var jeg bare uheldig med min forrige frisør? Du har nok vært uheldig Blir sjokkert at frisører tørr engang og si at det er ikke dem sin jobb å finne ut av kan du vil/kler !!!! Vi frisører er jo utdannet i akkurat dette...å se ka folk kler, anbefale, og til slutt få et bra resultat. Må si at eg syns det er rart når man har frisørskrekk at man tørr og la en veninne klippe seg.... Men en god frisør er ikke alltid avhengig av prisen. Desverre så har de som kontrolerer svenneprøver ikke vært flinke nok de siste årene å være kresne nok på ka du kan kalle en "god" frisør. Det er mye ræva som eg har sett, men også nu har vi fått frisørnemda trappe opp på dette...sånn at vi faktisk ser en forbedring i yrket. De frisørene som ofte er kanskje flinkere å anbefale er jo de som holder seg oppdatert. Selv har eg kurs gjennom salongen, ut i leverandørstudio, eller i utlandet. Dette gir oss også inspirasjon for å tørre nye ting som kan være en fordel til kunden. Kan si at det eldre frisører blir, betyr ikke alltid at dem er flinkere å anbefale fordi disse oppdaterer seg ikke like mye, men de har jo erfaringen da! Trenger ikke oppsøke stylist for å finne ut av ka du kler, men kanskje en grundigere søk på flinke frisører.
Gjest *c* Skrevet 4. april 2009 #12 Skrevet 4. april 2009 Jeg har, akkurat som ts, fått ekstremt frykt for frisører! Må si her i Sarpsborg er det elendig utvalg av flinke salonger??? Må man til Oslo for å i det hele tatt få et annet svar fra frisøren enn; "Det er opp til deg," eller, "Jeg vet ikke, det er du som må si hva du vil ha," eller "Tja, hvilke produkter som passer deg? Det velger du selv, vet ikke jeg..!" Jeg tror jeg har vært hos de fleste her i byen, og blir RIMELIG OPPGITT når jeg spør om tips til farge, klipp, passende produkter osv.. De står der alle som dumme spørsmålstegn og forventer at jeg, null peil på dette skal valse inn i salongen deres, fortelle dem hva jeg kler av frisyrer og hvilke farger de må blande, fortelle de hva slags hårtype jeg har og hvilke produkter de bør bruke og annbefale... ER DET MULIG?? Jeg har nå hatt samme hårsveis, dvs langt hår, pittelitt oppklippet ettersom det er det eneste forslaget frisører gidder komme med om jeg maser.. Jeg har fortsatt min normale lyse hårfarge som begynner å mørkne å bli kjedelig, omtrent grått... TO ganger har noen virkelig engasjert seg med forandrig, og begge gangen har jeg sittet og grinet etter at de har ødelagt håret mitt! Og begge gangene nektet å rette opp i det! Jeg nesten sloss med en frisør som hadde farget og klippet det da jeg ikke var fornøyd i det hele tatt, og spurte pent om hun kunne rette litt på det! Og hun nektet, ble sur og grinete! Jeg prøvde vise henne hvordan jeg ville ha det, og da dro hun i håret mitt slik som hun ville ha det og ble sur fordi jeg desperat prøvde å få det normalt! Jaja, om noen vet om noen DYKTIGE frisører i Sarp/ Fr.Stad, så rop ut!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå