Gå til innhold

Langt hår - kort hår

RoadQueen

Anbefalte innlegg

Jeg har langt hår til midjen, nå vurderer jeg å klippe det kortere - gjerne litt opp for å få fram igjen fallen og krøllene som har tapt seg med lengden. Og så er det selvsagt det praktiske aspektet med kortere hår. Men så vet jeg ikke helt om jeg vil klippe allikevel - eller om jeg skal hoppe i det og dra håret helt opp på skuldrene... Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta litt om gangen.

Jeg kjenner mange som har fått nesten-depresjoner etter å ha gått direkte fra kjempelangt til guttekort.

Hva med å klippe håret til midt på ryggen først og kanskje klippe det opp litt for å få litt "futt"?

Neste gang kan du jo klippe litt mer.. kanskje til skuldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skulle ha sagt det selv, Lea! Bedre å ta litt av gangen, så kan man se litt an. Har man kuttet av en halvmeter med hår tar det lang tid å vokse ut hvis man ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harleybabe No1

Men det er mye finere med kortere hår. Ser sunnere og mer naturlig ut.

Særlig hvis man har naturlige krøller eller fall i håret. Det virker mye tykkere ut etter at man har klipt det. Og det vil heller ikke slites så fort

i og med at det har vært så langt fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iiiih - jeg klippa av meg 30 cm i går!! Årets store begivenhet føltes det som. Og det var deilig!!! MEN - jeg kan ikke helt si meg enig i at kortere hår ser sunnere og mer naturlig ut da - håret er MIN greie og har jeg langt, tykt, gedigent hår er der alltdi masse med misunnelige folk rundt, det er en av grunnene til at jeg har hatt det lange håret nemlig (overfladisk eller?) Uansett - håret mitt ser hverken mer naturlig eller tykkere ut nå, det ser mindre naturlig ut og tynnere ut ettersom jeg har klippet masse både i lengden og bredden. Men - kroppen min får puste. Jeg har ikke lenger tykk pels som plager meg i sommervarmen. Det er deilig og det ble litt fint og syns jeg. Nå har jeg akkurat sånn hår som ikke noen legger særlig merke til, men det er helt greit.

Jeg har fortsatt litt lengde på - sånn halvlangt greier men kort fremme. Tenker at det er greit å ta såpass fordi at så lenge håret fortsatt er klippet som "langhår" er det forholdsvis enkelt å slippe ut hvis jeg angrer. Verre hvis du klipper det i en kort frisyre. Husk å ikke klippe det over skuldrene før du er helt sikker da :) Lykke til, ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ det er så deilig :)

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg synes slett ikke at kort hår ser mer naturlig eller sunnere ut på noen måte, det er en smaksak.

Men ta det litt etter litt, det synes jeg høres lurt ut, særlig dersom du ikke er sikker. En kusine av meg fikk i sin barnskom klippet av seg "alt håret". Hun ville det forsåvidt, men angret etterpå, og gikk rundt ed et strømpebukse trukket over hodet som "hår", fordi hun syntes det følte så tomt ut. (selvsagt bare en barnesterk, men illustrerer godt følelsen av at noe mangler....)

Jeg klippet av meg ca 30 cm en lille julaften etter at juletreet var pyntet et år (min tante klippet meg) Det var kjemperart å gre håret neste dag, børsten "glapp" jo! Fordi håret sluttet ved skuldrene, men jeg gredde som om det gikk langt nedover ryggen. Etter dette klippet jeg det kortere og kortere, da jeg var 14 var det klippet rett over ørene. Etter det har jeg ikke klippet håret. (Joda, selvsagt har jeg klippet det, men bare sånn for å klippe det som var slitt, ikke for å klippe det kortere) og nå har det blitt langt igjen. Jeg trives med langt hår.

Det når meg ikke til midja da, det gjør det ikke, og jeg vet ikke om det blir noe lengre enn det er nå omtrent, det virker ikke sånn på meg. Kanskje håra "dør", og faller av når de når en viss lengde på mitt hode?

I alle fall.... klipp det litt og se om du trives med det, klipp mer neste gang om du vil, inntil du finner en lengde som passer deg. For det TAR lang tid å spare tilbake en halvmeter med hår. Det har tatt meg ca ti år å finne tilbake til en lengde jeg trives med. Vel, det var "langt nok" allerede for 2-3 år siden da, men det var mange år med et hår som var for kort for meg, og en periode hvor det var for kort til å ha i strikk, men det kom i ansiktet på meg når jeg leste...

Hår er en meget personlig sak, og når man har sååå langt hår som du, da er det blitt en vesentlig del av "deg", som du kan komme til å savne om du tar bort alt med en gang. Så, føler du deg ikke sikker på om du vil klippe håret kort, så tenk litt på hvor lang tid det tar å få det til å vokse ut igjen. Kanskje det er lurt å klippe det litt etter litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er lettere å spare det ut hvis du klipper det i en hel lengde.

Dvs ikke klipp det opp....

Hvis du angrer er det som sagt lettere å spare ut en hel lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår er flott.

Men jeg synes personlig at de som er over 30 og kanskje nærmer seg 40 kler best litt kortere hår. Skulderlangt eller kraftig oppklippet.

Det er jo også sånn at langt hår drar ansiktet nedover. Og når man blir litt eldre så er det nok i ansiktet som dras nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Enig med Lea her.

Jeg har alltid hatt langt hår, mer eller mindre. Da jeg var 30-34 hadde jeg midjelangt hår. Kunne aldri falt meg inn å spare det igjen. Så langt hår blir bare masse....hår, ingen fasong, ser dratt ut i ansiktet desto eldre man blir med så langt hår.

Klipp det gradvis. Det gjorde jeg, og anbefaler ingen å gå fra langt til kort. Håret er tross alt en viktig del av en...

Jeg klipte det fra midje langt til Jennifer Aniston-look. Hadde det i 3-4 år. Nå er det samme frisyre, men veldig oppklipt. Passe lengde synes jeg, da det rammer inn ansiktet bedre.

Lykke til og gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde langt hår før og klippet det litt over skuldrene. Gjett om jeg har angret på det! Tror jeg ville klippet det litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...