Gjest Tex Skrevet 12. juli 2003 #1 Skrevet 12. juli 2003 Hvem henter brudebuketten din og eventuelle corsager? Er det en manneforlover-oppgave eller tar jeg feil....?
RoadQueen Skrevet 12. juli 2003 #2 Skrevet 12. juli 2003 Mannen og manneforloveren hentet blomstene mens jeg var hos frisøren.
Junebug Skrevet 12. juli 2003 #3 Skrevet 12. juli 2003 Manneforloveren hentet blomstene mens jeg var hos frisøren.
Gjest Tex Skrevet 12. juli 2003 #4 Skrevet 12. juli 2003 Men vi skal ha syv corsager.... som skal leveres på ditto antall plasser... helst i litt god tid også, da.... Noen gode forslag? Holder alt seg hvis det blir hentet dagen før eller er jeg tjukk i hue nå...?
Junebug Skrevet 12. juli 2003 #5 Skrevet 12. juli 2003 Det beste er å hente dem så kort tid før vielsen som mulig, helst samme dag. Snakk med blomsterforretningen og hør hva de sier. Da jeg giftet meg var det mange venner og familiemedlemmer som ble veldig glade for å få oppgaver i forbindelse med bryllupet. Hva med å spørre feks en fetter eller en god venninne om de har muligheten til å hente blomstene?
Gjest Tex Skrevet 12. juli 2003 #6 Skrevet 12. juli 2003 Men blir det ikke laget ferdig dagen før, da? Når vi har vielse kl 13 rekker han jo ikke å gjøre så mye på lørdags formiddag...
Junebug Skrevet 12. juli 2003 #7 Skrevet 12. juli 2003 Men blir det ikke laget ferdig dagen før, da? Når vi har vielse kl 13 rekker han jo ikke å gjøre så mye på lørdags formiddag... Mine blomster ble laget samme dag. Men dette varierer kanskje fra butikk til butikk? Men som jeg skrev tidligere, spør noen andre, så får dere tid til å hente dem samme dag.
Felix Skrevet 12. juli 2003 #8 Skrevet 12. juli 2003 Tigergutt og hans forlover henter 2 brudepikebuketter og min brudebukett samme dag som vielsen. Kirken blir pyntet av to gode venninder. Og stedet der vi skal holde selskapet står ansvarlig for blomster der, etter våre anvisninger.
Pip Skrevet 12. juli 2003 #9 Skrevet 12. juli 2003 Blomstene våre kom fra en florist som holder til 100 m. fra frisøren jeg og min forlover pyntet oss hos. Så de brakte bukett + 3 corsager opp ca. 10 min. før min forlover ble hentet av 'manneforloveren'. Hun tok ta med to corsager - til brudgommen og forloveren. Litt etter kom min far og hentet meg, han fikk da sin corsage på, og jeg tok selvsagt buketten med... Denne dagen var det veldig varmt, og floristen var glad for at de kunne lage alt på formiddagen (vi hadde vielse 14:00), og ha det stående på kjølerommet lengst mulig. (Og blomstene holdt seg da også godt hele dagen...) Spør de som skal lage buketten, hva som er det beste!
Gjest Tex Skrevet 12. juli 2003 #10 Skrevet 12. juli 2003 Vår blomstermann holder til en halvtimes kjøring fra der jeg skal pyntes, og vi har vielse kl 13. Hmmm ser at dette må tenkes på.....
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2003 #11 Skrevet 12. juli 2003 Min svoger og svigerfar var og hentet min bukett, mens jeg var hos frisøren.
Furstina Skrevet 12. juli 2003 #12 Skrevet 12. juli 2003 Min man och min far hämtade brudbuketten och bordsuppsättningarna. Min man levererade buketten till min svägerskas hus (utan att se mig). Det höll dock på att bli kris, bordsuppsättningarna hade de inte börjat med! Vi hade beställt dem för hämtning kl 13.00 på fredagen men när min man dök upp sa de att de trodde vi bara var ute i god tid och att bröllopet var på lördagen! Vigseln skulle äga rum 14.30 och min man var inte klädd ännu! De "kastade ihop" några uppstättningar och det ordnade sig...
Tyren Skrevet 13. juli 2003 #13 Skrevet 13. juli 2003 Alt vårt ble levert i kirken samtidig som floristen pyntet. Når jeg kom til kirken, lå buketten min i våpenhuwet og ventet på meg. Nå må det sies at vi var første brudepar ut den dagen, så det gjorde nok leveringen litt enklere, men hadde vi ikke vært det, hadde buketten blitt levert til hotellet jeg var på og knappehullsblomstene hadde blitt levert dit hvor mannen min var så han fikk "dele" ut utenfor kirken.
smile Skrevet 13. juli 2003 #14 Skrevet 13. juli 2003 Det varierer hvilken dag de lager den. Kanskje lager de noe på fredag også. Det gjør iallefall vi.(jobber i blomsterbutikk)Spør med de. Jeg skal forresten få slektninger til å hente den så har vi den på kjøla siste natta.
silja Skrevet 13. juli 2003 #15 Skrevet 13. juli 2003 buketten min ++ blir laget kvelden før, så lagt på kjøl. De hentes selve dagen kl 14 (vielse 1430) og blir lagt på kirkens kjøle. Der "forsyner" vi oss etterhvert som vi kommer altså min mann og hans forlover tar på sine før de går inn -samt hans far, min far, jeg og brudepikene like før vi går inn. Skjønner?? Det er viktig at det får ligge kaldt så lenge som mulig iallefall....
Gjest Tex Skrevet 13. juli 2003 #16 Skrevet 13. juli 2003 ...og blir lagt på kirkens kjøle.... Har kirken egen kjøle...? ...som brukes ellers til...?
silja Skrevet 13. juli 2003 #17 Skrevet 13. juli 2003 ja kirken har egen kjøle, som er flittig i bruk til kjølevarer, brus, mat ol v/tilstelninger (ellers har vel kirkene kjølerom til lik-kistene?? )
Augustbrud02 Skrevet 14. juli 2003 #18 Skrevet 14. juli 2003 Brudebuketten min ble levert av blomsterbutikken hos frisøren min. Knapphullsblomstene var min mann og hentet selv.
Lisemor Skrevet 14. juli 2003 #19 Skrevet 14. juli 2003 Buketten bør hentes samme dag for da er den blitt oppbevart på kjøla og dekoratøren sjekker den, eller tar siste finisjh før den leveres ut. Det er bare å sette familie og venner i sving en slik dag og be dem hente ting og tang runt forbi. Brudebuketter blir ofte hentet av foreldre, brugdom eller forlover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå